2025. Január 19. - Sára

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-09-23 12:38 zzoltan részére

1.Igen, megfelelő karbantartásokkal csökkenthetőek a lerakódások. Ebből a szempontból például kíváncsian várom, hogy az idő múlásával egyes motorolajok igazolják-e, hogy képességeik megakadályozzák, illetve csökkentik a lerakódások kialakulását. Hiszen a jobb tömítettség önmagában is ebbe az irányba vezet.

2. Talán így már a hivatalos szervizek is szétszedhetik majd az egyébként cserélhető-rendelhető alkatrészekből álló RX-8 motorokat, így lesznek tapasztalatok, de a takarítási eljárás esetleges hivatalos bevezetése (nálunk is)eleve csökkentheti a motorcsere igényeket.

amdkiller007 | 2009-09-23 11:53 mazda-auto.hu részére

Igen ezt gondoltam, h vevő nélkül, hiába van adás!
Csak gondoltam, ha lehet kapni gyári adót(szenzort) akkor vevőt is ami gond nélkül beszerelhető az itteni típusokba...

amdkiller007 | 2009-09-23 11:50 mazda-auto.hu részére

amdkiller007@freemail.hu

erre küldhetnél pár képet vagy leírást inkább, h pontosan mit is tud!

Köszönöm!

zzoltan | 2009-09-23 11:47 mazda-auto.hu részére

Úgy látom erről hosszasan beszélgethetnénk, de megoldást akkor sem találnánk. Illetve a megoldás az, hogy az általad javasolt karbantartásokat elvégezzük. :)

"hozzátéve, hogy eddig nem sokan fizettek az új motorért."
Na igen, de pár év múlva a legtöbb RX8 eléri majd a második 70 ezer kilóméterét és akkor tömeges fizetős motorcserére lesz szükség, mivel ugye 1 motor jár csak méltányossági garanciában is.
Bár ne így legyen és bírjanak ki 150-200 ezret! :)

mazda-auto.hu | 2009-09-23 11:04 amdkiller007 részére

Az USA-ban 2007 Szeptembere óta minden gépkocsiban kötelező tartozék a nyomásellenőrző rendszer. A Mazda néhány típusában ott már 2004 óta alkalmaz ilyen rendszert.

Európában viszont nincs benne ez a funkció, csak egy-két újabb típusban, így a CX-7-ben. Az USA-ban ugyanez a kerékszenzor van az RX-8-ban és a linkelt oldalon felsorolt típusokban, de mivel az európai kivitelekben nincs benne a szenzorokhoz tartozó vevő rendszer, ezért nem fog működni.

mazda-auto.hu | 2009-09-23 10:35 amdkiller007 részére

Esetleg emailben. varga@mazda-auto.hu

mazda-auto.hu | 2009-09-23 10:09 zzoltan részére

Már írtam arról, hogy a Mazda speciálisabbá tehette volna az RX-8 szerviz előírásait, még ha ez esetleg jónéhány vásárló elvesztésével jár. Persze a hírnévre kártékony vásárlói csalódásokat is elkerülhették volna, hozzátéve, hogy eddig nem sokan fizettek az új motorért.

Tény, hogy működési elvéből, felépítéséből adódóan a wankelban sokkal könnyebben tudnak gondokat okozni a lerakódások. Ezt mérlegelve számomra is talány, hogy ha például egyes részecskeszűrős autókba időszakosan megvetetik az ügyféllel pl. a karbamid oldatot, akkor az RX-8-hoz miért nem lehet előírni egyes szervizeknél speciális eljárásokat.

Persze azért nagyon sok RX-8 esetében nem merültek fel eddig problémák. Ha esetleg néhány általam is ismert, extra gondos karbantartást és használatot élvező autóval problémák lesznek, akkor valószínűleg határozottabban hibáztatom majd a Mazdát az elmaradt tájékoztatásért, lépésekért.

Halkan megjegyzem, hogy az amerikai konszern befolyásának nemrég bekövetkezett csökkenésével javulhat a mérnökök érdekérvényesítése az igazgatósági üléseken, de ez csak feltételezés.

amdkiller007 | 2009-09-23 10:07 mazda-auto.hu részére

http://www.finishlineperformance.com/store/product.php?productid=17299&cat=302&page=1

amdkiller007 | 2009-09-23 10:04 mazda-auto.hu részére

Esetleg egy típust tudsz írni? Vagy valami kép, h mégis milyen az az lcd?

zzoltan | 2009-09-23 08:45 mazda-auto.hu részére

"Az RX-8 gyári javítási utasítások változtatásaiból arra lehet következtetni, hogy nem a kopás a fő probléma, hanem a lerakódások miatti kompresszió vesztés.

A lerakódások tömítetlenséget okozhatnak a tömítések megfelelő felfekvésének a megakadályozásával, vagy az esetleg leszakadó nagyobb darabok okozta sérülésekkel."

Akkor csak eljutottunk oda, hogy nem feltétlenül a helytelen használat miatt adják meg magukat a motorok.
Ez a lerakódás Wankel specifikus dolog? Nem hallottam róla, hogy dugattyús motornál ez ekkora problémát jelentene, legalábbis nem kell 70 ezrenként sem cserélni, sem generálozni egy dugattyús motort.
Vajon miért nincs előírva pl. 10 ezer km-ként kötelező motortér tisztítás a lerakódások ellen?
Én még mindig némi bizonytalanságot érzek a Mazda részéről ez ügyben. Miért nem lehet egyértelműen megmondani, hogy T. tulajdonos, ezt és ezt ekkor és ekkor kell elvégezni az autón és tuti nem kell 70 ezernél motort cserélni?! :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó