2025. Január 19. - Sára

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-09-18 15:36 zzoltan részére

Az üzemanyagba töltött kétütemű olaj (premix) a kenést szolgálja, míg az égéstér tisztító folyadék a lerakódások eltávolítását. Tehát ez két külön funkció.

Egyelőre nem tudok róla beszámolni róla, hogy melyik adalék jobb, melyik a rosszabb. Mi Mechanix Choice-t használunk. Azt kell használni ami szén (karbon) lerakódások eltávolítására szolgál (pl.: szelep, égéstér takarító), és az üzemanyagba kell önteni. Akkor érdemes használni, amikor egyhuzamban ki is fogyasztjuk a bekevert benzint.

A premix egy másik hosszú történet...pár év múlva kiderül, hogy a Renesis esetében milyen arányban, mit produkál? De egy biztos, nem minden gyári MOP-os, premix nélküli cserélt motor küzdött kopási problémákkal.

A MOP nélküli premixet viszont már most is biztosan ellenzem az RX-8 esetében, utcai használatban.

zzoltan | 2009-09-18 14:55 mazda-auto.hu részére

Tehát akkor az üzemanyagba tölthető égéstér tisztító adalék használata fontosabb a motor élettartalmának növeléséhez, mint a premixelés?
Tudnál ilyen égéstér tisztító adalékra valami konkrét terméket javasolni?
Pár napja nézegettem ezeket egy autós áruházban, de több féle márka és azon belül is több féle ilyen létezik.

mazda-auto.hu | 2009-09-18 08:54 high-8 részére

1. Erre gondolsz: " 4. Másrészről van az esetenként tankoláskor..." ?

Itt nem a kétütemű olajról beszélek, hanem az üzemanyagba tölthető égéstér tisztító adalékokról. Ezek időszakos alkalmazásának lehetnek előnyei.

Korábbi hozzászólásaimban is leszögezem ( a Mazda gyár is), hogy a Mazda RX-8 motorjában és más wankelekben is a káros lerakódások jórészt a benzin (nem az olaj) elégetéséből származnak. Tehát ezen vajmi keveset segítene a premixelés.

2. További tények:

A jelenleg Európában forgalmazott Mazda Dexelia 5w-30 ásványi alapú, "félszintetikus" olaj. Egy európai olajcég szállítja a Mazdának, NEM KIZÁRÓLAG az RX-8-hoz.

Ezzel szemben a Japánban nemrég bevezetett Mazda Synthe-Renesis 0w-30 teljesen szintetikus. A gyár szétszedett motor fényképeivel illusztrálja, hogy ennek használatával mennyivel tisztább a motor belseje. Ez is igazolja, hogy a teljesen szintetikus olajok (főleg bizonyos termékek) takarítási képességei is meghaladják az ásványi alapú társaik képességeit.

Bővebben az olajokról a Motorolaj cikkeinkben, a koncepció rovatban!

high-8 | 2009-09-17 20:51

csak nem akar összejönni:)

tehát a 4.hozzászólás:)

high-8 | 2009-09-17 20:50 high-8 részére

ill.3.-ban

high-8 | 2009-09-17 20:50

gondolom a 3.hozzászólásban a premixelésről beszéltek vagy egy teljesen más dologról?

mazda-auto.hu | 2009-09-15 08:51 high-8 részére

1. Egy nem túl régi gyári utasításról van szó, de Európának még hivatalosan nem adta ki a Mazda. Ennek miértjére csak tippjeim vannak.

2. A gyár hangsúlyozza, hogy csak teljesítmény probléma esetén alkalmazzuk! Egy körülbelül 3-4 órás munkáról van, mely során egy speciális folyadék segítségével (szigorúan meghatározott módon) eltávolítjuk a szén lerakódásokat a motor belsejéből.

3.Tudomásom szerint más hivatalos Mazda szervizek nem foglalkoznak vele itthon.

Hamarosan kalkulálunk rá egy árat, ha megkapjuk a szereket.

4. Másrészről van az esetenként tankoláskor a benzinbe betöltve használható, valamilyen (négyütemű Otto))égéstér tisztító adalék, ami bár nem annyira hatékony módszer, de többször lehet alkalmazni (megelőzve a nagymértékű lerakódást) és olcsóbb.

high-8 | 2009-09-14 19:37

sziasztok!

olvastam Kornél hozzászólásait és persze a tiéteket is!h néz ki pontosan ez a "motor tisztító folyamat" olajcserénél kérjem meg a szervizt és tudják mit kell csinálni?

mazda-auto.hu | 2009-09-11 17:00 corre78 részére

Világszinten sokan alkalmazzák már a módszert. Logikusan gondolkozva, miért ne működne? Nyilván nem várhatjuk, hogy az összes esetleges lerakódást feloldja, de valamennyit biztosan. Ártani viszont nem árthat.

A probléma esetén alkalmazandó hivatalos takarítási eljárás sokkal nagyobb kockázatot rejthet magában, főleg ha nem szakszerűen végzik.

A 10000km/olajcsere az ALAP. A 95-ös benzin is rendben van. Egyelőre nincsenek hivataos adataink, hogy a 98-as kevesebb lerakódást okoz.

Legközelebb Hétfőn tudok válaszolni.

corre78 | 2009-09-11 16:47 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a jótanácsot :-) Eddig óvakodtam ezektől a tisztítószerektől, de kipróbálom.
Olajcserét max. 10ezer km-enként ill. max. évente csináltatok.
Tankolni mindig 95-ös Molt szoltam.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó