2025. Január 19. - Sára

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zzoltan | 2009-09-22 11:20 mazda-auto.hu részére

"Azt viszont nagyszerűen mutatja, hogy a gyár is rájött a hidegoldali hígfolyósság (0w), és a teljesen szintetikus technológia egyéb előnyeire a WANKELBAN."

Azt nem értem, hogy akkor miért nem vezetik be ezt az olajat világszerte és miért forgalmazzák még mindig az 5W-30-as félszintetikus olajat? Vagy egyelőre kísérleteznek rajtunk, mint a nyulakon? :)

zzoltan | 2009-09-22 11:17 mazda-auto.hu részére

"Az üzemanyagba töltött kétütemű olaj (premix) a kenést szolgálja, míg az égéstér tisztító folyadék a lerakódások eltávolítását. Tehát ez két külön funkció."

Köszönöm a választ! Igen, tudom, hogy két külön funkció, épp ezért is kérdeztem melyik a fontosabb. De később a választ is megadtad. :)

"De egy biztos, nem minden gyári MOP-os, premix nélküli cserélt motor küzdött kopási problémákkal."

Tehát akkor alapvetően nem a kenéssel van a probléma, sokkal inkább a felszakadt lerakódással, amitől megsérülhet az éltömítés vagy a rotorház oldalfala?

mazda-auto.hu | 2009-09-22 11:17 vallac részére

A gyári beállítási értékek az eredeti kerék és gumimérethez vannak megadva. Nem tudom, hogy milyen felnijeid vannak, de a gyári felni szélességéhez túl szélesek ezek a gumik, így már eleve nem lehet túl sok jót várni. A gyári RX-8 futómű beállítási értékeket egyébként nem adhatom meg.

A benzinbe keverék olajozású kétütemű motorokhoz készült motorolajat lehet tölteni. A Mobil-1 0w-30 ezzel szemben négyütemű motorolaj. Tehát nem szabad a benzinbe keverve alkalmazni.

vallac | 2009-09-22 10:57

Sziasztok. Olyan kérdésem lenne,h a 225/45r18 helyett 245/40 r18-at tettem fel,és a 2 hátsó guminak eszi a belsejét.Mondjuk adom is neki rendesen!Lehet állítani a hátsó futóművön?Ha igen meg tudnád adni a helyes paramétereket,mert az itteni futóműállítóban nincs még benne.Elég a 2 hátsó.Premixnél jó a benzinhez a mobil 1 0w-30-as?Köszi

mazda-auto.hu | 2009-09-22 08:23 amdkiller007 részére

Ez tulajdonképpen keréknyomás mérő szenzor, ami természetesen a defektre is figyelmeztet.

Gumi le-fel, szenzor elhelyezés, centrírozás, elektronika bekötés.

mazda-auto.hu | 2009-09-22 08:10 amdkiller007 részére

Két különböző dologról van szó. A Zoom Cleaner egy szervizben használatos, a motor működése nélkül alkalmazandó 2-3 órás eljárás, amit a gyár a RENESIS teljesítmény PROBLÉMÁI esetén javasol elvégezni.

Ezzel szemben, mint azt több korábbi hozzászólásban írtam, az üzemanyagba tölthető égéstér tisztító adalékok szerviz nélkül, az RX-8 üzemanyagtankjába töltve, normál használat közben dolgoznak. Mindenképpen érdemes egyhuzamban kihasználni az adalékos benzint. Ezek rendszeres használatával elkerülhető a fokozott lerakódás kialakulás.

amdkiller007 | 2009-09-21 16:38

Lenne még kérdésem:
Lehet utólag beszerelni defektszenzort?
Találtam a neten jó áron gyárit és elgondolkoztam, h annyiért belerakatnám ha lehet és nem horrorrár a szerelési ktg.
Szóval lehet-e és mennyi lenne maga a szerelési ktg?
autóm: Base(2006)
Válaszotok előre is köszönöm!

amdkiller007 | 2009-09-21 16:34 mazda-auto.hu részére

Hello!
Szóval Ti Mechanix Choice-t használtok 10 000 km-enként? Van valami tapasztalatotok/ismeretetek a Zoom Power Engine Cleanerről? melyik lehet a jobb, hatásosabb?

mazda-auto.hu | 2009-09-21 09:35 high-8 részére

1. Gyakori, minimum 10000 km-enkénti motorolaj csere, hogy ne elhasznált, szennyezett olaj kerüljön a motorba az olajadagoló pumpa által, illetve a motorolaj meg tudja őrizni újkori viszkozitási értékeit.

2. A Synthe-Renesis 0w-30 Mazda RX-8 motorolajat egyelőre egyedileg kell importálni. Azt viszont nagyszerűen mutatja, hogy a gyár is rájött a hidegoldali hígfolyósság (0w), és a teljesen szintetikus technológia egyéb előnyeire a WANKELBAN. Ezeket most nem részletezem újra, csak ha kéri valaki.

3. Tehát lehetőleg 0w-s hidegoldali jelzésű motorolaj. A 0w jelzés egyben garantálja a teljesen szintetikus technológiát. Nekünk például MOBIL-1 (nem sima Mobil, 1 nélkül) 0w-30 SupeSyn-
-el vannak tapasztalataink.

4. Mivel egyelőre premix nélkül sincsenek jellemző problémáink az autóinkkal, ezért azt mondom, nem ez a kulcskérdés. Mint írtam korábban, a gyár is elsősorban lerakódásokra, nem pedig kopásokra vezeti vissza a Renesis gondokat. A premix pedig kizárólag kopás ellen használhat.

5. Az égéstér tisztító adalékok rendszeres használata (pl. 10000km-enként.), megakadályozhatja a motor működését hátrányosan érintő lerakódások kialakulását.

6. Mivel a lerakódások jórészt a benzin-levegő elegy tökéletlen égéséből keletkeznek, ezért a gyújtógyertyák cseréjét is gyakrabban javasoljuk, mint 60000 km, hogy elkerüljük a hatásfok gyengülésük hatásait.

7. Nem kell állandóan a piros mezős fordulatszám tartományig használni a motor, a tévhitekkel ellentétben a wankelban is nagyobb az alkatrészek igénybevétele ilyenkor. Persze néha azért kell.

8. Hidegindítás után minimum 10 percig nagyon kíméletsen kell bánni vele.

...remélem nem hagytam ki semmit.

high-8 | 2009-09-21 00:23

ti most akkor lényegében mit javasoltok a 10000km-enkénti olajcsere mellett? premixelést a dexelia mellett mop-pal,motortisztító adalékos dolgot vagy premix és dexelia elhagyva és csakis ezt a Mazda Synthe-Renesis 0w-30 teljesen szintetikus olajat használjam olajcsere után?vagy van egyéb megoldás?(utcai használatról beszélek) vagy ez a motortisztítós dolog bőven elég gondolom 10000km-ként is?nekem a premixelés túl macerás minden egyes tankoláskor kimérni az adott mennyiségű benzinhez,viszont a motorra emg figyelni akarok,mert eddig hiba nélkül futott 73000-et a motorom(lkopp-kopp)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó