2025. Január 19. - Sára
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
Pzolee | 2009-08-05 11:28
Köszönöm kielégitö válaszukat.
Sikerült a kereskedötöl megkapnom az alvázszámot.
Az autó elvileg magyarországi,de árverésen vásárolt.
Igy nincsen meg a szervizkönyve.
Remélem tudnak nekem segiteni.
JMZSE173640100832
Köszönettel:
Polyák Zoltán
mazda-auto.hu | 2009-08-03 08:28
1.Elsősorban arra kell törekedni, hogy magyarországi, vagy esetleg a DSR szerviz-regisztrációs rendszer bevezetése után (2005.07-től) esetleg német, osztrák származású legyen. Tehát a szervizmunkák igazolása nagyon fontos. A mo-i autók esetében alvázszám alapján az autó "előéletének" is részben utána lehet nézni.
2. Mivel egy gyors autóról van szó, fontos az esetleges korábbi sérülések ellenőrzése, pl. szakszerű volt-e a javítás?
3. A motor élettartama szempontjából az eddigi tapasztalatok alapján kulcskérdés a motor korrekt bemelegítése, amely általában 15 perces (víz, olajhőfok műszerezettség gyenge és nincs) )erősen visszafogott használatot jelent, hidegindítás után. A motor belső tisztántartását leginkább gyakori olajcserékkel lehet szavatolni. Tehát legkésőbb 10000km-enként. Véleményem szerint a teljesen szintetikus olajok hatékonyabban előzik meg a benzinből származó lerakódások fokozódását, illetve stabilabban tartják eredeti tulajdonságaikat, mint az egyéb olajok. Például Mobil-1 0w-30. Fontos az olajszintet mindig a nivópálca max. szintjén tartani! Ehhez figyelembe kell venni, hogy a motor programozott olajfogyasztása 2,5-4dl/1000km. Esetenként lehet használni (hosszabb út előtt, amikor kifogy egy teli tank) a dugattyús motorokban használt, benzinbe tölthető belső motortér tisztító adalékot.
Az RX-8 Renesis nevű bolygódugattyús erőforrása, főleg a 231 lóerős kivitelében egy igen "kihegyezett" motor. "Szívómotor" létére gyakorlatilag csak néhány lóerővel teljesít kevesebbet, mint a legutolsó RX-7 turbós erőforrása. Ez, illetve bolygódugattyús mivolta részben alátámasztja, hogy néhány említett szempontból fokozottabb odafigyelést igényel. Bár ez csak annak lehet ijesztő, aki két szerviz között egyébként sem szokta felnyitni a motorháztetőt.
Pzolee | 2009-08-01 16:07
Üdvözlöm önöket.
Szeretnék segitséget kérni,hisz' vásárlnék egy Revlution C tipust.
Viszont olvasom a forumon,hogy gyakori probléma a motorcsere. Mivel használtat vásárolnék,igy nem tudom,hogy mire kellene odafigyelnem. Milyen olajat töltötek bele? Vagy igazából mennyi km van benne?
Válaszukat leöre is köszönöm.,
Tisztelettel:
Polyák Zoltán
mazda-auto.hu | 2009-07-31 16:48 zsolti.b részére
Az utolsó időpontnál annyit láttam, hogy váltógombot cseréltek, hogy volt-e olajcsere, nem tudhatom, mivel még nincs az autó a digitális szervizkönyv rendszerben rögzítve.
Állapotra egyéb módon igazából csak használat során lehet következtetni. Stabil alapjárat, gyors beindulás hidegen-melegen, ha jó az akksi, stabil teljesítmény-azaz például 3-4 perces tartós fordulatszámon haladás után gázt adva folyamatosan, nem kelletlenül gyorsul az autó.
Annyit azért megjegyeznék, hogy ezek a tömítettség vesztésből fakadó jelenségek nem feltétlen kopásból erednek, akár lerakódások, vagy olajzási probléma is lehet a háttérben.
Érdemes megnézni, hogy most hogy áll a motorlaj szintje. Ha most is alcsony, akkor valószínűleg korábban sem figyeltek rá.
zsolti.b | 2009-07-31 16:32 mazda-auto.hu részére
Más módszer amiből a motor állapotára lehet következtetni? ettől félek a legjobban. A szervizkönyvet még nem láttam. Gondolom amit írtál utolsó bejegyzés, az lehetett az utolsó olajcsere időpontja, aszerint még benne vagyunk a 20Ekm/1év intervallumban.
mazda-auto.hu | 2009-07-31 15:51 zsolti.b részére
A méltányossági elbírálás az autó előéletétől, szervizeltségétől függ, nem lehet befolyásolni egy utólagos, a Mazda által hivatalosan jóvá nem hagyott állapotfelméréssel. A szervizkönyv mit mutat? Ha az 1év/20000km ciklusok be voltak tartva, akkor elbírálás szempontjából nincs hiba, annak ellenére, hogy szerencsére a többség már a gyárilag és a tapasztalatok alapján is ajánlott 10000km/szerviz szabályt alkalmazza.
A BP 0w-30 jó lehet, bár nincs vele tapasztalatunk. A 0w-30 SAE index mindenesetre kiváló választás. A teljesen szintetikus olajok előnye többek között a nagyobb stabilitás (tulajdonság-állag megőrzés), a jobb tisztító képesség, vagy az olajfilm szakadás kisebb esélye. Ez utóbbi tulajdonság például a wankelban a rotorok pozícionáló fogaskerekének állapotára van "jó hatással". A többi előny szintén nem elhanyagolható.
A kompressziómérést el lehet végezni, de tapasztalataim szerint sajnos nem lehet rá 100%-ban támaszkodni. A wankel esetében a mérés közbeni állapot könnyen eltérhet a működés közbeni tömítettségtől. Egy mérve alsó határ értéket adó motor, fékpadon könnyen gyári teljesítményt adhat.
zsolti.b | 2009-07-31 14:47
A kérdés: ha egy állapotfelmérés során hivatalos Mazda szerviz szerint jelenleg nincs baja a motornak és utána rendesen hordom szervizbe az autót, akkor a méltányossági eljárás keretén belül megoldható ha a későbbiekben mégis probléma lenne az autóval? Valamint az előző kérdéseimre ránéznél? Olaj, kompresszió stb.
mazda-auto.hu | 2009-07-31 14:27
A szervizkönyvbe mindenképpen a valós kilométer állást és dátumot kell beírni. Amennyiben egy esetleges későbbi meghibásodás visszavezethető a nyújtott olajcsere ciklusra, akkor érintheti a garanciális elbírálást. Egyéb esetben csak a motornak káros.
2. 60000km-es RX-8 szerviz: motorolaj 17500,-, olajszűrő 3071,-Ft, diff olaj: 6843,-Ft, esetleg levegőszűrő 11371,-Ft és pollenszűrő 6412-Ft. MES kártya 4375,-Ft, munkadíj (ha minden csere+karosszéria vizsgálat) 12375,-Ft. Elvileg legkésőbb 60000km-enként cserélni kell a gyűjtógyertyákat is, de ebben az autóban 33905km-nél már cserélték azokat egy szervizakció keretein belül.
zsolti.b | 2009-07-31 13:18 mazda-auto.hu részére
Most 64E km van benne. Ha most elvinném szervizbe, akkor a 60E-es szerviz még elvégezhető, úgy hogy a szervizkönyv még továbbra is érvényes legyen (nem tudom milyen állapotban van a motor)? Szerintem azt nem csinálták meg rajta. Mi az ára egy ilyen szerviznek?
mazda-auto.hu | 2009-07-31 11:36 zsolti.b részére
Ennek az utolsó rögzített adata 2008.11.25 - 47560 km. Részt vett a visszahívásokon, a korrózió megelőző projekt kivételével.