2025. Január 19. - Sára
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda2, Ford Fiesta teszt.
Új Mazda6 MPS?
Új Mazda3, okostelefon, web...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
zzoltan | 2009-08-12 12:09 mazda-auto.hu részére
Jogos a pont. Amíg méricskéltek én épp az autóval ismerkedtem. Szóval akkor kezdjek egy CO méréssel...
mazda-auto.hu | 2009-08-12 11:18 high-8 részére
Hivatalos Mazda szervizként nem mondhatom meg, de az tényleg nem mellébeszélés, hogy bár ugyanaz a beszállító, esetenként más minőségű a gyárnak szállított, illetve a kiskerben értékesített alkatrész. Volt már ezt alátámasztó tapasztalatunk.
mazda-auto.hu | 2009-08-12 11:14 leslie 78 részére
Először meg kell a hibát állapítani. Addig kár bármiről is beszélni.
Egyébként saját véleményem szerint a Mazda Japan egyedibbé tehette volna az RX-8 kötelező szervizelési előírásait, eleve előírva az egyes vásárlókat nyilván elijesztő fokozottabb és ezáltal költségesebb karbantartási igényt-speciális időszakos munkákat, ugyanis több meghibásodás a típus által egyébként megkívánt gyakoribb karbantartások elmaradására vezethető vissza. Inkább erre, mint a kostrukció hiányosságaira fognám az esetleges hibákat.
mazda-auto.hu | 2009-08-12 10:44 zzoltan részére
Láttad a mérést, vagy csak utólag az adatokat?
high-8 | 2009-08-12 06:15
értem és esetleg utána tudna nézni,h melyik márka a beszállító?
köszönöm
leslie 78 | 2009-08-11 22:19
Köszi a válaszokat!Még ha a gyújtótrafó lesz a gond azt megértem!DE ha tömítetlenségi probléma miatt nem indúl melegen akkor már mást nem tudok mondani csak,hogy egy rakás sz......r az egész!Ugyan is az autó 2004 júniusi!Az első tulajnál 54 ezernél motorcsere volt.Én az új motorral vattem meg.most a második motorban 64 ezer van és már szarakodik???????Ez egy 9 millás kocsinál egyszerűen botrány!!!!!!!!!De ha újabb motorcsere lesz szükséges,mivel az autó rendszeresen szervizelve volt mindíg, akkor abból a mazda motor hungary kft nél botrányt csinálok!És akár a bíróságtól sem riadok vissza mivel akkor egy konstrukciósan szar autóról van szó és rendre megkárosítják a kedves vásárlót!Bocsánat,hogy leírtam ezeket de málységesen felháborít,hogy egy ilyen autóban nemtudom hányban az országban már motort cseréltek!!!FELFOGHATATLAN!Annyit nem bír ki mint egy trabant pedíg mindnre odafigíyeltem!Üdvözlettel!DR.Ésik László
zzoltan | 2009-08-11 17:18 mazda-auto.hu részére
72000 km-el vettem az autót és pont aznap járt le a zöldkártya, amikor elhoztam. Még ott Szombathelyen megcsináltattam a zöldkártyát, az alábbi adatokat hozta:
Alapjárati f/p 827
Alapjárati CO EOBD (ez mi lehet?)
Emelt üresjárati f/p 2677
Emelt üresjárati CO 0 (nulla)
Emelt üresjárati lambda 1,001
Elvileg ezek mind a gyári értékeken belül vannak.
Hibajelzés nincsen, nálam nem volt még flood, persze korábban lehetett.
Egyébként a fogyasztáson kívül semmi probléma nincs az autóval, nem floodol, mindig pöccre indul hidegen és melegen is.
A szervizben amikor megemelték az autót, a szerelő srác azt mondta nem kímélték az autót, látszik végig a kipufogó cső színén. Lehet, hogy kiégett a katalizátor? Bár akkor nem hozna nullás CO értéket...
mazda-auto.hu | 2009-08-11 16:34 zzoltan részére
Érdemes lenne a kipufogógáz CO értékét leméretni. Miért? Bár a megfelelő üzemanyag-levegő keverék arány szabályzásáért felelős lambda szonda hibája esetén lenne hibakód, elképzelhető, hogy mondjuk egy korábbi "flood" utáni indításkor (sok üzemanyag a kipufogóban) megsérült a katalizátor, és akadályozza a gázok áramlását. Ez pedig rontja a hatásfokot, azaz növeli a fogyasztást. Így ha a CO magas, akkor komoly esély van a katalizátor sérülésére és ezt nem jelzi hibakód, mivel a lambda szonda jó.
zzoltan | 2009-08-11 16:03 mazda-auto.hu részére
Már korábban utánanéztél az autónak, minden visszahíváson részt vett. Minden széria rajta, sem motor, sem optikai tuning nincs rajta.
Motorcsere 71200-nál volt. Most 80500 van az autóban. Légszűrő, pollenszűrő, olajszűrő, olaj, fékfolyadék csere most 79600-nál volt. Korábban az előírt időkben. Gyertyacsere 60000-nél volt.
Gumiméret 225/45 R18 gyári felnin Bridgestone Potenza S03 Pole Position.
Nem éreztem, hogy szorulna bármi is. Most a 79600-as szerviznél végig az autó mellett álltam és a srác mindent végignézett rajta. Fékeket biztosan, hiszen fékfolyadékcsere is volt és utána légtelenítette is. De megnézte a difi olajat is, az is rendben volt.
Az alvázszám JMZSE173650120488
Motorszám: 13B544414
mazda-auto.hu | 2009-08-11 15:50 zzoltan részére
Az alvázszámot meg tudnád adni?
Minden széria az autón? Gumiméret? Levegőszűrő mikor volt cserélve? Fék, esetleg difi nem szorul?