2025. Január 19. - Sára

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-08-11 15:09 corre78 részére

Az igazi tuning tárcsák csak szerkezettel együtt elérhetők, így viszont, illetve a szállítási költségekkel meglehetősen drágák. Nakamura, PanSpeed,Mazdaspedd, AutoExe...

zzoltan | 2009-08-11 11:06

Tisztelt Mazda-Auto!

Most már több mint 4 hónapja vagyok boldog tulajdonosa az RX-8-nak, viszont a fórumokat olvasva a fogyasztásommal nem vagyok megelégedve más RX-8 autókhoz képest.
Bármilyen körülmények között (város, országút, klímával, klíma nélkül, kímélve, hajtósan) mindig stabilan 15 litert fogyaszt, se többet, se kevesebbet. Ez nemhogy a gyári értékeket nem közelíti meg, de a fórumokban mások által írt 10, 11, 12 literes fogyasztást sem.
Valami gond lehet az autóval? Létezik valami szoftverfrissítés, ami javíthat ezen a dolgon? Vagy valami más beállítás oldaná meg?

corre78 | 2009-08-11 09:56 mazda-auto.hu részére

Van valamilyen alternatív versenykuplung is, ami szóba jöhet?

mazda-auto.hu | 2009-08-11 08:52 high-8 részére

Gyári Mazda csomagolásban kapjuk, de szerintem nem az Exedy a beszállító.

mazda-auto.hu | 2009-08-11 08:51 leslie 78 részére

Két dologra lehet gyanakodni: 1. A gyújtótrafók közül valamelyik nem úgy működik, ahogy kellene (ezt gyári utasítás alapján le lehet ellenőrizni-mérni) de esetleg lehet akár kábel, vagy gyújtógyertya probléma is. 2. Tömítetlenségi probléma a kamrákban. Ez lehet kopásból eredő, vagy lerakódások miatti, illetve akár olajadagolási gond is. Ebből a szempontból egyébként ez az 5000 körüli fordulatszám éppen a kritikus érték.

Ettől függetlenül első körben trafó.

mazda-auto.hu | 2009-08-11 08:28 high-8 részére

A tárcsa: 67367,-Ft, a szerkezet 63821,-, a kinyomócsapágy 13721,-Ft. Igen, mint már írtam, szétszerelés után lehet többet megtudni a szerkezet állapotáról. Pl.: be van-e lilulva a csúszás miatti hőterheléstől?

high-8 | 2009-08-10 21:26

még annyit,h EXEDY márkájú kuplungot tesznek bele gyárilag az rx8-asba?

köszi

leslie 78 | 2009-08-10 19:31

Helló!Azért írok mert egy olyan problémát vettem észre at autómon rx-8 a 198 LE változat,hogy melegen nem akar indúlni!Van olyan hogy 4-5 másodperces indítózás után sem indúl!Ekkor abbahagyom,várok pár másodpercet majd újra indítom és akkor beindúl!Mi lehet a gond!Semilyen visszajelző nem világít a műszerek mindent normálisnak jeleznek!Illetve azt is észrevettem tegnap,hogy 4-5 ezres fordulatszámnál gyorsításkor egy olyan kereplő hang jött a motor felől 1-2 másodpercig és ekkor meg is torpant a motor nem húzott!Ekkor a gázt visszavettem majd újra odaléptem neki akkor már normálisan húzott.És azóta is jól megy!Várom szíves válaszukat!

high-8 | 2009-08-10 15:43

kb 4-6000között csúszik eléggé feljebb már normálisan húz és tegnap kezdte el csinálni,gondolom nem szabad vele járni szét kell szedni és megnézni!mennyibe kerül a 2 kuplungtárcsa szerkezet nélkül ill szerkezettel?azt,h a szerkezet is sérül gondolom azt is csak szétszedve lehet megmondani?

köszönöm

mazda-auto.hu | 2009-08-10 08:58 high-8 részére

Tengelykapcsoló probléma esetén nincs hibakód jelzés, tehát arra nem kell várni. Amennyiben fokozatban az autó nem gyorsul amikor a fordulatszám emelkedik, akkor nem igazán lehet másra gondolni, mint a kuplung. Általában a tárcsával van gond, de a csúszása miatti hőterhelés következtében a szerkezet is sérül. Szétszerelés után derülhet ki, hogy mit szükséges cserélni. corre78 módszerével is lehet tesztelni, de a leírtak alapján nem lehet más.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó