2025. Április 23. Szerda - Béla
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda3 teszt.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Visszatér a Mazda RX-7 típus.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2009-08-11 15:09 corre78 részére
Az igazi tuning tárcsák csak szerkezettel együtt elérhetők, így viszont, illetve a szállítási költségekkel meglehetősen drágák. Nakamura, PanSpeed,Mazdaspedd, AutoExe...
zzoltan | 2009-08-11 11:06
Tisztelt Mazda-Auto!
Most már több mint 4 hónapja vagyok boldog tulajdonosa az RX-8-nak, viszont a fórumokat olvasva a fogyasztásommal nem vagyok megelégedve más RX-8 autókhoz képest.
Bármilyen körülmények között (város, országút, klímával, klíma nélkül, kímélve, hajtósan) mindig stabilan 15 litert fogyaszt, se többet, se kevesebbet. Ez nemhogy a gyári értékeket nem közelíti meg, de a fórumokban mások által írt 10, 11, 12 literes fogyasztást sem.
Valami gond lehet az autóval? Létezik valami szoftverfrissítés, ami javíthat ezen a dolgon? Vagy valami más beállítás oldaná meg?
corre78 | 2009-08-11 09:56 mazda-auto.hu részére
Van valamilyen alternatív versenykuplung is, ami szóba jöhet?
mazda-auto.hu | 2009-08-11 08:52 high-8 részére
Gyári Mazda csomagolásban kapjuk, de szerintem nem az Exedy a beszállító.
mazda-auto.hu | 2009-08-11 08:51 leslie 78 részére
Két dologra lehet gyanakodni: 1. A gyújtótrafók közül valamelyik nem úgy működik, ahogy kellene (ezt gyári utasítás alapján le lehet ellenőrizni-mérni) de esetleg lehet akár kábel, vagy gyújtógyertya probléma is. 2. Tömítetlenségi probléma a kamrákban. Ez lehet kopásból eredő, vagy lerakódások miatti, illetve akár olajadagolási gond is. Ebből a szempontból egyébként ez az 5000 körüli fordulatszám éppen a kritikus érték.
Ettől függetlenül első körben trafó.
mazda-auto.hu | 2009-08-11 08:28 high-8 részére
A tárcsa: 67367,-Ft, a szerkezet 63821,-, a kinyomócsapágy 13721,-Ft. Igen, mint már írtam, szétszerelés után lehet többet megtudni a szerkezet állapotáról. Pl.: be van-e lilulva a csúszás miatti hőterheléstől?
high-8 | 2009-08-10 21:26
még annyit,h EXEDY márkájú kuplungot tesznek bele gyárilag az rx8-asba?
köszi
leslie 78 | 2009-08-10 19:31
Helló!Azért írok mert egy olyan problémát vettem észre at autómon rx-8 a 198 LE változat,hogy melegen nem akar indúlni!Van olyan hogy 4-5 másodperces indítózás után sem indúl!Ekkor abbahagyom,várok pár másodpercet majd újra indítom és akkor beindúl!Mi lehet a gond!Semilyen visszajelző nem világít a műszerek mindent normálisnak jeleznek!Illetve azt is észrevettem tegnap,hogy 4-5 ezres fordulatszámnál gyorsításkor egy olyan kereplő hang jött a motor felől 1-2 másodpercig és ekkor meg is torpant a motor nem húzott!Ekkor a gázt visszavettem majd újra odaléptem neki akkor már normálisan húzott.És azóta is jól megy!Várom szíves válaszukat!
high-8 | 2009-08-10 15:43
kb 4-6000között csúszik eléggé feljebb már normálisan húz és tegnap kezdte el csinálni,gondolom nem szabad vele járni szét kell szedni és megnézni!mennyibe kerül a 2 kuplungtárcsa szerkezet nélkül ill szerkezettel?azt,h a szerkezet is sérül gondolom azt is csak szétszedve lehet megmondani?
köszönöm
mazda-auto.hu | 2009-08-10 08:58 high-8 részére
Tengelykapcsoló probléma esetén nincs hibakód jelzés, tehát arra nem kell várni. Amennyiben fokozatban az autó nem gyorsul amikor a fordulatszám emelkedik, akkor nem igazán lehet másra gondolni, mint a kuplung. Általában a tárcsával van gond, de a csúszása miatti hőterhelés következtében a szerkezet is sérül. Szétszerelés után derülhet ki, hogy mit szükséges cserélni. corre78 módszerével is lehet tesztelni, de a leírtak alapján nem lehet más.