2025. Január 19. - Sára
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2009-08-11 15:09 corre78 részére
Az igazi tuning tárcsák csak szerkezettel együtt elérhetők, így viszont, illetve a szállítási költségekkel meglehetősen drágák. Nakamura, PanSpeed,Mazdaspedd, AutoExe...
zzoltan | 2009-08-11 11:06
Tisztelt Mazda-Auto!
Most már több mint 4 hónapja vagyok boldog tulajdonosa az RX-8-nak, viszont a fórumokat olvasva a fogyasztásommal nem vagyok megelégedve más RX-8 autókhoz képest.
Bármilyen körülmények között (város, országút, klímával, klíma nélkül, kímélve, hajtósan) mindig stabilan 15 litert fogyaszt, se többet, se kevesebbet. Ez nemhogy a gyári értékeket nem közelíti meg, de a fórumokban mások által írt 10, 11, 12 literes fogyasztást sem.
Valami gond lehet az autóval? Létezik valami szoftverfrissítés, ami javíthat ezen a dolgon? Vagy valami más beállítás oldaná meg?
corre78 | 2009-08-11 09:56 mazda-auto.hu részére
Van valamilyen alternatív versenykuplung is, ami szóba jöhet?
mazda-auto.hu | 2009-08-11 08:52 high-8 részére
Gyári Mazda csomagolásban kapjuk, de szerintem nem az Exedy a beszállító.
mazda-auto.hu | 2009-08-11 08:51 leslie 78 részére
Két dologra lehet gyanakodni: 1. A gyújtótrafók közül valamelyik nem úgy működik, ahogy kellene (ezt gyári utasítás alapján le lehet ellenőrizni-mérni) de esetleg lehet akár kábel, vagy gyújtógyertya probléma is. 2. Tömítetlenségi probléma a kamrákban. Ez lehet kopásból eredő, vagy lerakódások miatti, illetve akár olajadagolási gond is. Ebből a szempontból egyébként ez az 5000 körüli fordulatszám éppen a kritikus érték.
Ettől függetlenül első körben trafó.
mazda-auto.hu | 2009-08-11 08:28 high-8 részére
A tárcsa: 67367,-Ft, a szerkezet 63821,-, a kinyomócsapágy 13721,-Ft. Igen, mint már írtam, szétszerelés után lehet többet megtudni a szerkezet állapotáról. Pl.: be van-e lilulva a csúszás miatti hőterheléstől?
high-8 | 2009-08-10 21:26
még annyit,h EXEDY márkájú kuplungot tesznek bele gyárilag az rx8-asba?
köszi
leslie 78 | 2009-08-10 19:31
Helló!Azért írok mert egy olyan problémát vettem észre at autómon rx-8 a 198 LE változat,hogy melegen nem akar indúlni!Van olyan hogy 4-5 másodperces indítózás után sem indúl!Ekkor abbahagyom,várok pár másodpercet majd újra indítom és akkor beindúl!Mi lehet a gond!Semilyen visszajelző nem világít a műszerek mindent normálisnak jeleznek!Illetve azt is észrevettem tegnap,hogy 4-5 ezres fordulatszámnál gyorsításkor egy olyan kereplő hang jött a motor felől 1-2 másodpercig és ekkor meg is torpant a motor nem húzott!Ekkor a gázt visszavettem majd újra odaléptem neki akkor már normálisan húzott.És azóta is jól megy!Várom szíves válaszukat!
high-8 | 2009-08-10 15:43
kb 4-6000között csúszik eléggé feljebb már normálisan húz és tegnap kezdte el csinálni,gondolom nem szabad vele járni szét kell szedni és megnézni!mennyibe kerül a 2 kuplungtárcsa szerkezet nélkül ill szerkezettel?azt,h a szerkezet is sérül gondolom azt is csak szétszedve lehet megmondani?
köszönöm
mazda-auto.hu | 2009-08-10 08:58 high-8 részére
Tengelykapcsoló probléma esetén nincs hibakód jelzés, tehát arra nem kell várni. Amennyiben fokozatban az autó nem gyorsul amikor a fordulatszám emelkedik, akkor nem igazán lehet másra gondolni, mint a kuplung. Általában a tárcsával van gond, de a csúszása miatti hőterhelés következtében a szerkezet is sérül. Szétszerelés után derülhet ki, hogy mit szükséges cserélni. corre78 módszerével is lehet tesztelni, de a leírtak alapján nem lehet más.