2025. Április 23. Szerda - Béla
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda3 teszt.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Visszatér a Mazda RX-7 típus.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2009-08-28 09:12 corre78 részére
Köszönjük, az igen részletes beszámolót. Jó lenne minden autóról ilyen naplót vezetni, később ha van "valami", hasznos lehetne.
Pörgetés: Minél rövidebb ideig van hidegindítás után járatva a motor, annál nagyobb jelentősége van a flood megelőzésében a pillanatnyi, viszonylag kismértékű (2000-3000frsz.) felpörgetésnek, és a csúcson a gyújtás elvételének, hogy még gyújtás nélkül "pörögjenek" egy darabig a rotorok a kamrákban, mintegy kiszellőztetve azokat. Így jó eséllyel kevesebb lecapódott benzin marad a falakon, és a MOP is valamivel több olajat nyom be, ami a következő indításnál a jobb tömítettségben (gyorsabb beindulás) jelentkezik. Fontos, hogy minél hidegebb a motor, annál kevésbé emeljük fel a fordulatot.
Meleg motornál már nem a kiszellőztetés (ilyenkor már nincs benzin lecsapódás) miatt lehet jelentősége a gázfröccsös-gyújtáselvételes leállításnak, hanem, hogy a MOP még gyorsan nyomjon be "több" olajat a kamrákba, ami a gyújtás elvétele miatt jórészt benn is marad.
Érdekesség: Az új 2009-es Renesis-en a Mazda többek között módosította az olajadagoló pumpákat. Már kettő van az eddigi egy mechanikussal szemben, és ezek már elektromosak. Ez pedig lehetővé tette azt a gyári programozást, hogy a leállítás során, amikor elvesszük a gyújtást, de még a rotorok "forognak" (gázfröccs nélkül is), a PCM parancsára az eMOP-ok még gyorsan olajat nyomjanak a kamrákba, ami a következő indításnál jól jön. A 2002-2008 Renesis esetében ilyen nincs, de a "gázfröccsgyorsgyújtásle" hasonló dolgot okoz.
Saját tapasztalat (46000km): Nem jellemző, hogy 1 perc után leállítanám a motort, de ha mégis, legfeljebb ilyenkor pöccintek egy kicsit a gázpedálon, egyéb esetben nem.
(A részletesség azért volt, hogy a tapasztalatlanabb tulajdonosok is tisztában legyenek a dolgok miértjével, nem feltétlenül neked szólt)
zzoltan | 2009-08-28 09:04 rx8pure részére
Sajnos én elég sokat használom rövid távokon az autót, mivel 3 km-re van a munkahelyem. Viszont a hidegindítás utáni 1-2 perc melegítés + a 3 km alatt a vízhőfok már üzem meleg és a 8000 km alatt egyszer sem volt még flood.
corre78 | 2009-08-27 20:44 mazda-auto.hu részére
Ezek alapján tehát Te nem javaslod nagyon a gázfröccsel való leállítást, ha jól értelmezem, mivel egyszer sem említetted meg ezt a lehetőséget. Én függetlenül a motor futásának időtartamától, mindig gázfröccsel állítom le az autót. Ha hideg (0,5-2 perc), akkor 2500-3000 rpm-ig pörgetem fel egy pillanatra. Ha középmeleg (4-5 perc), akkor 2500 rpm-ig, ha teljesen meleg (minimum 8-10 perc) akkor 1800-2000 rpm-ig.
Floodom soha sem volt, a katalizátorommal sem lehet gond, hiszen a fogyasztásom remek, átlagosan 12-13 liter és ebben van hevítés is. Volt, hogy 10,5 literes átlagot értem el főuton, rengeteg településen át és persze betartva a kresz által megadott sebességhatárokat. Az Autóm még sohasem látott autópályát. Igaz, hogy még csak 34000 km van az autóban, de, ha az mond valamit, hogy éppen aktuális az első fékbetétek cseréje, akkor abból látszik, hogy hajtva van (és nagyrészt nem a városi használatt miatt koptak el, mert a lehető legkevesebbszer használom ott a féket.
Az autóm a legkeményebb hidegekben is max 2 mp (7-8 tekerés) után indul. Hozzátenném, hogy az autóm egy féltető alatt parkol, sohasem látott garázst. Egész évben és napi szinten van használva.Általában napi 2x11 km (munkahlyemre). Kb. 5000 indítózáson van túl ezalatt a 34000 km alatt. Tehát kb.7 km-enként egy indítás. Hidegebb hónapokban hetente minimum egyszer extra kerülőutakat csinálok és akkor úgy 12-15 perc után kap redline-t rendesen. Persze eztkövetően a "levezetőkörökről" sem feledkezek meg.
mazda-auto.hu | 2009-08-27 16:05 rx8pure részére
Az arrébb rakni pár métert nem azonos 5-10 km-rel. Eddig nem erről beszéltünk. Minimum 1-2 perc járatás ilyen esetekben is ajánlott.
A "flood" bekövetkezte pedig nem jelenti a motor végét, csak a be nem indulását.
rx8pure | 2009-08-27 15:32
Igen,nemis akarnám ilyen rövid távokra használni,csak azért az elég kellemetlen lenne,ha arrébb kéne raknom a kocsit pár méterrel és leállitom a motort utána rögtön és vége lenne a motornak...
mazda-auto.hu | 2009-08-27 14:13 rx8pure részére
5-10 km már több annál, hogy ilyen szempontból veszélyt jelentsen, de hosszú távon más szempontból problémákat okozhat az ilyen kizárólagos rövid utas használat. Egyik autónak sem előnyös, de az RX-8-nak különösen nem.
rx8pure | 2009-08-27 11:14
Köszönöm szépen a gyors választ! Szóval ha jol értettem,ha minden a legfrisebb az auton,jó az akksi,sok olajcsere,és fogyaszto nélkül indulok,akkor nem kell nagyon aggodnom még akkor se ha 5-10 perces utat teszek meg? Azt olvastam hogy ki-be kapcsolgatni a motort nem szerencsés még igy se mert nem melegszik eléggé fel és úgy állitom le akkor bizony flood lehet.
mazda-auto.hu | 2009-08-27 09:05 rx8pure részére
Alvázszám alapján derül ki, de a kampányok egy része mostanában is végrehajtható.
Tény, hogy a rendelkezésre álló legutolsó program az olajadagoló pumpa befecskendezési mennyiségein változtatott, melynek elsődleges célja a stabilabb indításkori tömítettség volt. Ettől függetlenül a be nem indulási "láz" már lecsengett, nem igazán jellemző már a dolog. Én még a 45000km alatt nem tapasztaltam. A gyenge akksi, illetve a sok bekapcsolt fogyasztóval indítózás, ritka olajcsere növeli az esélyét.
A fórumnak akár ezen egy oldalát végigolvasva is sok hasznos információt találhatsz, de a koncepció rovatban is sokat írtam már a wankelről, RX-ekről.
rx8pure | 2009-08-27 01:54
Üdv!
A közeljövőben tervezek RX8ast venni. Alaposan utánajártam az interneten a motor sajátosságainak és lenne pár kérdésem!
Használtan venném, ha még van kampány amin nem ment át az auto lehet utolag végrehajtani? A másik meg, ha a legfrisebb vezérlőszoftvert rakják fel,ugy olvastam hogy a floodnak az esélye csökken,legalábbis akkor hogy ha kisebb távot teszünk meg.Vagy hogy egyáltalán csökken az esélye az egész floodnak.Ebben mennyi az igazság? igazóból csak a sok negativ dolog tart vissza amit ezzel kapcsolatban olvastam...
mazda-auto.hu | 2009-08-15 09:39 Pzolee részére
Gratulálunk az autóhoz!
Az érvényes kampányokat (3db) 2009.01.29-én, 51725 km-nél hajtották végre az autón. Garanciális alkatrészcserét nem mutat a rendszer.
Telefonszám: 66/430-585, Varga István