2025. Január 1. Szerda - ÚJÉV

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


peti007 | 2015-02-17 12:10

Nem szorosan az autóhoz kapcsolódó kérdésem lenne. Vásároltam egy processzorvezérelt akkumulátor töltőt. Egyelőre egy régebb óta nem használt akkumulátoron próbáltam ki. Van rajta többféle mód. A személyautóhoz ajánlott 3,8A-el tölt a leírás szerint 14,4V-ig, míg a téli 3,8A-el 14,8V-on. Van rajta egy LCD kijelző, ami írja az aktuális feszültséget. A normál módban 14,7V-ig megy fel a feszültség, a téli 15V-ot mutat. Multiméterrel ellenőriztem, pontosan mutatja a töltő.

Én úgy tudtam, hogy 14,4V felett az akkumulátorban felforr a sav és tönkre is teheti azt. Ez igaz? Akkor ezt a töltőt nem ajánlatos használni?

Illetve ki kell kötnöm az akkumulátort töltésnél az autóból, vagy leállított "nyugalmi" állapotban bekötve is tölthető az akkumulátor? Az autómban egy VARTA Blue Dynamic gondozásmentes akkumulátor van, aminek a kupakjai nem hozzáférhetőek (legalábbis rongálás nélkül), tölthetem ledugózott állapotban az akkumulátort?

Rövidebb távokon használom az autót és ezért nagy hidegen érezhetően nehezebben indul, ezért szeretnék néha-néha rátölteni.

Robertó | 2015-02-16 11:16

Olyan problémám lenne, hogy a 2007-es mazda3 mon cseréltek hátsó fűtómű szilenteket és csak nemrég vettem észre, hogy a szilentek össze vannak csípetve (lásd kép) ezt szóvá tettem és azt mondták hogy a lengőkar olyan rosdás ha rápréselik akkor széttörik. Ez lehetséges?
Válaszukat előre is köszönöm

mazda-auto.hu | 2015-02-16 08:16 topal részére

 Nincs digitális szervizkönyv, egyéb utolsó adat: 2009.04.28., 61825 km.

Ignotus | 2015-02-14 21:35

 Sziasztok eloszor is koszi a forumert sokat segitett a mazda vasarlasban de lenne is egy hirtelen kerdesem. Vettunk egy 2005 os 1.6 mazda3 te-t Minden jo rajta nem log semmi nem rohav, nem is veszes rajta a feluleti rozsda a megszokott helyen. Viszont van egy szamomra ismeretlen dolog ,ami a A/C compressor korul tortenik. A a kompresszor kuplungtarcsaja..ha jol hivom , ugy viselkedik ,hogy elinditom az autot bekapcsolom a legkondit s egyenlo idokozonkent a kompresszor kuplungtarcsaja hol leall ,hol felporog. Ez a szunet s porges teljesen ugyan abban az idokozben tortenik s a legkondicionalo is mukodik meleget, hideget is ad. De fura nekem ez a mukodesi ciklus. Azt gondoltam ha az ECO modot kikapcsolom, akkorm ajd egyfolytaban forogni fog ez az alkatresz de nem, ugyan ugy idonkent leall s ujrafelporog. Mivel az auto 10 eves s ezt a mukodest nem eppen a leghalkabban teszi gondoltam megkerdezem ez most azt jelenti ,hogy valami problema van a kuplungtarcsa csapagyaval ,tehat megszorult. Mukodesre ugy tunik jol mukodik , mar ahogy tolja a hideget vagy meleget, de ez a kattanas s felporog a trcsa majd par masodperc mulva le is all s a hanghatas ,ami vele jar nekem total ismerettlen. Sosem volt meg digital klimas se semmilyen klimas autom. Koszi a segitseget. Kerdesem lenne meg Budapesten kihez erdemes vinni szervizbe a mazdat , mert mindkettorol hallottam mar hideget meleged s elbizonytalanitott.

topal | 2015-02-13 08:57

Tisztelt Mazda-Autó! A következő alvázszámról kérnék információt ha van 2004 1.6 dízel JMZBK143251208587 Köszönöm!

zenith | 2015-02-09 10:36 mazda-auto.hu részére

 Igen, erre gondoltam, mert eléggé banális dolog. Ma például száraz, de fagyos reggel volt, minden probléma nélkül.

mazda-auto.hu | 2015-02-09 07:49 zenith részére

 Igen, a zárban van a kapcsoló. Kívülről legfeljebb befújni lehet valamilyen technikai aerosol-lal.

mazda-auto.hu | 2015-02-09 07:45 diego6 részére

 Szerintem kizárólag Mazda képviseletben érdemes érdeklődni. Kizártnak tartom, hogy a Bosch tudna segíteni.

diego6 | 2015-02-07 17:37 mazda-auto.hu részére

 Kedves mazda-auto.hu,

Köszönöm a választ! Azt még megkérdezhetném, hogy/hol tudom megnézni az alvázszám alapján, hogy milyen vezérlők megfelelőek? Esetleg érdemes érdeklődni a Boschnál?

Köszönöm,

Tamás

mazda-auto.hu | 2015-02-05 09:03 mazdasjopek részére

 Ez gyakorlatilag az autó teljes fedélzeti elektronikájával kapcsolatban van, nem helyettesíthető. Célszerű szervízben elvégeztetni a csatlakozók takarítását.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó