2025. Április 22. Kedd - Csilla

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Myko | 2015-01-21 11:29

Sziasztok! Cseréltettem váltóolajat a kocsiban. Fuchs Titan Sintopoid LS 75W90 került bele és rosszabb lett a váltás érzet és nagyobb erőkifejtés kell a váltáshoz. 2-be váltáshoz elég nehéz úgy váltanom,hogy ne reccsenjen a váltó és 1-be is erőteljesen kell berakni. Mi lehet a gond? Volt aki azt tanácsolta,hogy inkább cseréljem le másik olajra,mert lehet inkább másabb fajtát "szeret" a váltó...6 sebességes amúgy.

placika13 | 2015-01-20 12:06

 Tisztelt Mazda - Auto!

 

Mazda 3 1,6 110 CD típusú autóm van, olyan hibakódót írt ki " P2458 regeneráció időtartam, P0193 tűzelőanyag nyomás ", mindnkét hbát törölték, de semmi konkrétumot nem mondtak rá itt győrben a helyi márkaszervizben. Tapasztaltak már valakinél ilyen típusú hibát, és mi lehet a probléma?

Köszönettel!

 

infoboss | 2015-01-18 18:48 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm az i nfót. Üdv Infoboss

mazda-auto.hu | 2015-01-16 07:50 infoboss részére

 

Mint írtam, a Mazda szerint nem okoz rendellenes kopást. Csak az 1,4i motorr jellemző ezekben az évjáratokban. Kizárólag a dugattyúk cseréjével szüntethető meg.

infoboss | 2015-01-15 19:46 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a válasz! Ez akkor elvileg "normális" jelenseég? ez egy bizonyos km futás után jelentkezik, vagy mi ennek a kopogásnak az oka? Gondolom újkorában ez nem volt?

Üdv infoboss

infoboss | 2015-01-15 19:44 szviktor87 részére

 Köszönöm az infót!

mazda-auto.hu | 2015-01-15 13:26 infoboss részére

 Alvázszám szükséges. Ammenyiben "csak" a dugattyúk és hengerfejtömítés van cserélve, akkor is kb.: 200e,-Ft-os javítás, de lehetnek járulékos költségek, az egyéb javasolt alkatrészcserék miatt.

szviktor87 | 2015-01-15 11:55 infoboss részére

 Szia infoboss,

 

a mazda3klub oldalon van erröl a jelenségröl egy leírás!

 

Tárgy: Kopogó hang a motorból

 

 
A HIBA LEÍRÁSA

 

 Ügyfelek panaszkodhatnak arra, hogy kopogó hangot hallanak a motorból közvetlenül hidegindítás után. Ez a hideg állapotban hallható kopogás a motor normális jellemzője és ez nem befolyásolja a motor használatát vagy élettartamát.

 

 
<A kopogás előfordulása>

 

A kopogás akkor jelentkezik, ha a motor hideg állapotban zárt szívó oldali örvényszelepek mellett eléri az 1000-1500 fordulatot.

 

 A szívó oldali örvényszelepek funkciója az, hogy növeljék a hengeren belüli égés hatékonyságát és a láng terjedési sebességét úgy, hogy a beszívott levegőnek egy örvénylő mozgást adnak és növelik a beszívott levegő sebességét. Ez segíti az üzemanyag elégését hideg állapotban amikor nehéz megoldani a benzin elpárologtatását és a homogén benzin-levegő keverék előállítását.

 

 <A kopogás jelentkezésének oka>

 

Ha a szívóoldali örvényszelepek zárva vannak akkor az égés sebessége növekszik. Az égés sebességének változása sok tényezőtől függ. Ha a gyors égés a dugattyú oldalváltása alatt következik be akkor a dugattyú a szokottnál kissé nagyobb erővel érintkezik a hengerfalhoz a gyors nyomásnövekedés miatt. Ilyenkor ez kopogó hang formájában hallható.

 

Ez a jelenség nem befolyásolja a motor működését vagy élettartamát!

 

Ha a hűtőfolyadék hőmérséklete eléri a 60 fokot akkor a szívóoldali örvéyszelepek kinyitnak és a kopogás megszűnik.

 

Ez a gyakorlatban pár perces használatot vagy bemelegítést jelent.
 
 
Üdv Viktor

infoboss | 2015-01-15 09:35 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a választ! Kb: ennek a várható költsége mennyi lenne?

mazda-auto.hu | 2015-01-15 07:48 infoboss részére

 Valószínűleg a dugattyúk "billegése" okozza a hangot. A hideg motorban az örvénykeltő szelep miatt lassú a lángfront terjedési sebessége, így a nem egyenletes nyomás miatt a dugattyúk hozzáverődhetnek a hengerfalhoz. A dugattyúk cseréjével tudjuk orvosolni a problémát, de a Mazda szerint nem okoz meghibásodást.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó