2025. Január 3. Péntek - Genovéva

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2015-01-16 07:50 infoboss részére

 

Mint írtam, a Mazda szerint nem okoz rendellenes kopást. Csak az 1,4i motorr jellemző ezekben az évjáratokban. Kizárólag a dugattyúk cseréjével szüntethető meg.

infoboss | 2015-01-15 19:46 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a válasz! Ez akkor elvileg "normális" jelenseég? ez egy bizonyos km futás után jelentkezik, vagy mi ennek a kopogásnak az oka? Gondolom újkorában ez nem volt?

Üdv infoboss

infoboss | 2015-01-15 19:44 szviktor87 részére

 Köszönöm az infót!

mazda-auto.hu | 2015-01-15 13:26 infoboss részére

 Alvázszám szükséges. Ammenyiben "csak" a dugattyúk és hengerfejtömítés van cserélve, akkor is kb.: 200e,-Ft-os javítás, de lehetnek járulékos költségek, az egyéb javasolt alkatrészcserék miatt.

szviktor87 | 2015-01-15 11:55 infoboss részére

 Szia infoboss,

 

a mazda3klub oldalon van erröl a jelenségröl egy leírás!

 

Tárgy: Kopogó hang a motorból

 

 
A HIBA LEÍRÁSA

 

 Ügyfelek panaszkodhatnak arra, hogy kopogó hangot hallanak a motorból közvetlenül hidegindítás után. Ez a hideg állapotban hallható kopogás a motor normális jellemzője és ez nem befolyásolja a motor használatát vagy élettartamát.

 

 
<A kopogás előfordulása>

 

A kopogás akkor jelentkezik, ha a motor hideg állapotban zárt szívó oldali örvényszelepek mellett eléri az 1000-1500 fordulatot.

 

 A szívó oldali örvényszelepek funkciója az, hogy növeljék a hengeren belüli égés hatékonyságát és a láng terjedési sebességét úgy, hogy a beszívott levegőnek egy örvénylő mozgást adnak és növelik a beszívott levegő sebességét. Ez segíti az üzemanyag elégését hideg állapotban amikor nehéz megoldani a benzin elpárologtatását és a homogén benzin-levegő keverék előállítását.

 

 <A kopogás jelentkezésének oka>

 

Ha a szívóoldali örvényszelepek zárva vannak akkor az égés sebessége növekszik. Az égés sebességének változása sok tényezőtől függ. Ha a gyors égés a dugattyú oldalváltása alatt következik be akkor a dugattyú a szokottnál kissé nagyobb erővel érintkezik a hengerfalhoz a gyors nyomásnövekedés miatt. Ilyenkor ez kopogó hang formájában hallható.

 

Ez a jelenség nem befolyásolja a motor működését vagy élettartamát!

 

Ha a hűtőfolyadék hőmérséklete eléri a 60 fokot akkor a szívóoldali örvéyszelepek kinyitnak és a kopogás megszűnik.

 

Ez a gyakorlatban pár perces használatot vagy bemelegítést jelent.
 
 
Üdv Viktor

infoboss | 2015-01-15 09:35 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a választ! Kb: ennek a várható költsége mennyi lenne?

mazda-auto.hu | 2015-01-15 07:48 infoboss részére

 Valószínűleg a dugattyúk "billegése" okozza a hangot. A hideg motorban az örvénykeltő szelep miatt lassú a lángfront terjedési sebessége, így a nem egyenletes nyomás miatt a dugattyúk hozzáverődhetnek a hengerfalhoz. A dugattyúk cseréjével tudjuk orvosolni a problémát, de a Mazda szerint nem okoz meghibásodást.

infoboss | 2015-01-14 21:51

T.Mazda!  Nyáron vásároltam egy 2007. évjáratú Mazda3 at 1.4 motorral. Végig vezetett szervízkönyv megvan Mazda Mirai. 280 000km van az autóban. Reggel indításkor pöccre indul, nagyon szép hangja van, de gázadáskor, elkezd kerepelni a motor. Ha elindulok, akkor is csak gázadáskor van a hang. Amint bemelegszik, a hang eltűnik, de ha visszahül, akkor ismét előjön, de már halkabb. Csak hidegen, és csak gyorsításkor, gázadásnál hallható. Van valami tipp így látatlanban, hogy mi lehet? Olaj, szűrűcsere, 6000km el ezelőtt volt.

Válaszukat előre is köszönöm. Üdv Infoboss

grandpalacko | 2015-01-13 18:58

Sziasztok! P0420 hibakódja volt-e már valakinek? (2004-es 2.0 benzines 150 LE, 130e. km)

mazda-auto.hu | 2015-01-05 09:24 ungyi részére

 Inkább rémhír. E85-tel használt autókra sem jellemző meghibásodás.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó