2025. Április 22. Kedd - Csilla
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Tisztább égés, kisebb fogyasztás, kevesebb korom, és lerakódás. ECO-TAK.
Mazda 3 Sport 2.0i
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
Bandee82 | 2015-01-26 18:34
Tisztelt Szakértő!
2010-es Mazda 3 1.6 (BL) típusú autómon az utóbbi pár hónapban észrevettem, hogy meleg motornál felfelé váltásnál (2. és 3.fokozatnál) halk, alig észrevehető surrogó hangot ad a váltó. Az egész biztos h nem kuplung, mert az hangtalan, tökéletesen működik. Az autóban 35000 km van csak és nagyon kímélem, nem "rugom" , nem csúsztatom a kuplungot, ez a váltó"zaj" azért mégsem hagy nyugodni. Most fog lejárni a garancia márciusban és esedékes lesz a váltóolaj csere. Várjam meg a váltóolaj cserét, vagy ez garanciális probléma és vigyem el előbb márkaszervízbe? A másik kisebb gond, hogy a vezetőülés kanyarokban néha kattan egyet... Ez is javítható?
Köszönöm előre is a válaszát!
András
mazda-auto.hu | 2015-01-26 08:15 peti007 részére
Ez az olaj benzinüzemű motorokban alkalmazáshoz is rendelkezik többféle minősítéssel, nem nevezhető dízel specifikus olajnak. Az ACEA C3-as olajok teljesítménye egyébként olyan, mint az A3/B4 olajoké, de csökkentett hamu tartalommal. Ez utóbbi nem feltétlenül hátrány. Nem keverendő össsze pl. a C1-nek "minősített" olajokkal, melyek valóban csak speciális részecskeszűrő rendszerű motorokban alkalmazhatók. A 0w egyébként utal a motorolaj teljesen szintetikus voltára, és annak ellenére, hogy 30-as a melegoldali jelzés, a magasabb HTHS viszkozitású olajokhoz tartozik, a 40-es jelzésű olajokhoz hasonlóan.
peti007 | 2015-01-24 15:06 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ, de ezt a C3-as olajat nem értem. Úgy tudom, hogy alacsonyabb a hamutartalma a C-s olajoknak, ami nem feltétlenül használható minden autóban. Tehát a C3 nem biztos hogy jó egy olyan motorba, aminek pl. B3/B4/B5 van előírva (mint az enyém gépkönyvében). Azt értem, hogy ugyan ez a motor létezik részecskeszűrővel (C3-as előírással), de azt nem tudom, hogy változtattak-e mást is a konstrukción.
mazda-auto.hu | 2015-01-23 08:17 peti007 részére
A Castrol kínálatában az Edge Professional 0w-30 C3-ast nevezhetjük a legjobb választásnak ehhez a motorhoz.
sstall | 2015-01-23 00:18 diego6 részére
Szia Peti 007! Japán autóba, Japán olajat! Eneos a legjobb választás, ár-érték arányban, meg minőségben is. Privátban küldök egy linket, ahol a legjobb áron kapod meg másnap. bejla@msn.com
Ui:
Bocs Diego, nem tudtam már módosítani a címzettet.
peti007 | 2015-01-22 22:29
2004-es 1.6 dieselem van. Lassan itt a motorolaj csere ideje. 85E KM, évente cserélem az olajat. Milyet vegyek? Elsősorban a Castrolt preferálnám, az ő katalógusuk szerint Magnatec 5W30 A3/B4 való bele (eddig ezt használtam). Én szeretnék inkább EDGE-et venni (elvileg magasabb kategória), szívesen rászánnám a plusz pénzt, ezen nem akarok spórolni. De abból csak 5W40 A3/B4 van, meg 5W30 C3, ami úgy tudom a részecskeszűrősökhöz kell (nekem nincs).
Még ENEOS-ból találtam az 5W30 Premium Hyper-t ami ACEA C3 (10) A3/B3/B4 (08) minősítésű.
Ezek közül melyik a legjobb választás? Vagy ha egyik sem, akkor milyen legyen?
Ui.: az elég érdekes, hogy a Castrol olajkeresője más-más olajat ajánl a Ford Focus/Citroen C4/Peugeot 307-hez ugyan ezzel a motorral.
diego6 | 2015-01-22 19:53
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2004-es Mazda 3 1.6 dízelem. Valószínűleg megadta magát a motorvezérlőm (vezérlő beázás,leállás, gyakori leállás :(, EPROM hiba ), legalábbis a szerelő azt mondja. Viszont se ő, se én nem találtunk még megeflelő típusú vezérlőt. A Mazda kódja: 4M61-12A650-AC, A Bosch kódja pedig 9BEB 0 281 011 534. A segítséget és az ötleteket előre is köszönöm!
Myko | 2015-01-21 13:10 mazda-auto.hu részére
Bemelegedettel is hasonló a gond. Az rendben van,hogy másabb a váltás érzet,na de hogy rosszabb lett? Olajcsere előtt nem volt gond 1-be rakással,most nehézkes.
mazda-auto.hu | 2015-01-21 12:29 Myko részére
Lehet a korábbi váltóolaj már fel volt hígulva az elhasználódása miatt, ezért érződik jobban a váltás. Kevésbé fogható az olajra, különösen ha bemelegedett váltóval is hasonló a kapcsolásérzet.
mazda-auto.hu | 2015-01-21 12:25 placika13 részére
Ennyi információból nem derül ki, hogy ezek hosszabb távon fennáló hibák voltak, vagy csak a vezérlőegység tárolta, de már nem álltak fennt. Ez utóbbi esélyes, hiszen ki tudták törölni.