2025. Január 3. Péntek - Genovéva

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zenith | 2015-02-05 08:09

Üdv! Nekem is van egy záras problémám, ebben kérnék segítséget, 2009-es még első gen. 3-as (utolsó gyártási éve):

Hideg és párás reggelekre az utcán álló autóm nyitás után nem érzékeli, hogy ismét becsuktam az ajtót, jelez a műszerfal ill. világít a belső világítás. Csak fagypont alatt, tehát valami befagy. Kell neki legalább 20 perc autózás, hogy kiolvadjon (külső hőmérséklettől függően).

Kérdésem, hol található az érzékelő? A zárban? Mit tudok tenni vele?

mazdasjopek | 2015-02-04 19:57 mazda-auto.hu részére

 Tisztelt Mazda Autó!

Köszönöm a választ.. Valószínűleg  az önök által megnevezett PJB vezérlő lehet a hiba oka. Kérdésem az lenne hogyan tudnám kiiktatni ezt a vezérlőt ?.....van e ennek valami biztosítélka amit kivéve csak kulcsal tudnám működtetni a központi zárat. Vagy pontosan mit kellene tennem annak érdekében hogy kiiktassam azt a vezérlőt?

Tudnának esetleg mellékelni egy rajzott hol van pontosan ez? Esetleg ez valamilyen relé formátumú alkatrész amit csak ki kell vegyek a csatlakozóból? Mit javasolnak?

Válaszukat előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2015-02-04 07:22 mazdasjopek részére

 Valószínűleg az ún. PJB vezérlő doboz okozza a jelenséget. A kesztyűtartó alatt-mögött helyezkedik el. Nem feltétlenül javítható, érdemes a érintkezőket megtisztítani elektronikai spray-jel, talán segít.

mazdasjopek | 2015-02-03 15:56

Tisztelt Mazda-Autó!

Mazda3  1.6 benzines 2005  évjárat. a következő hibát produkálja. A központizár  változó időközönként nyitja  majd zárja az ajtókat, mindezt teljesen magától. Percenként többször  függetlenül attól hogy megy e vagy áll az autó. Ugyanez a hiba fenáll akkor is ha a kulcsok nincsenek az autó közelében. Így  kulcsok hibáját kizártnak tartom. Ha kulcsal zárom le az ajtókat a központi zár akkor is több alkalommal kinyitja..vagy épp visszazárja. Jelenleg a központizár biztosítékát  kivettem így zárható nyitható  a kulcsal . Viszont az index lámpák ugyanúgy jelzik hogy az elektronika nyitná vagy zárna az ajtókat. Önök szerint mi okozhatja ezt a híbát? Válaszukat előre is köszönöm

mazda-auto.hu | 2015-02-03 10:06 diego6 részére

Ezek egyike sem az a cikkszám, mely alapján rendelni lehet az új vezérlőegységet. A helyes cikkszám az alvázszám alapján található meg. Ráadásul az indításgátló modult a műszerfal tartalmazza ennél a típusnál, azzal is össze kell "tanítani". 

diego6 | 2015-02-02 16:43 diego6 részére

 Sziasztok,

Akkor egyszerűsíteném kicsit a kérdésemet. El tudná nekem magyarázni valaki, hogy az egyes kódú vezérlők között mi jelenti a különbséget és ezek közül mi az, ami kizárja a felprogramozás után való használatot? Vagy, melyik kódrészlet az, aminek az egyezősége elégséges a csereszabatossághoz?

Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2015-01-27 09:23 Bandee82 részére

 A leeresztett váltóolaj állapota utalhat esetleges rendellenes kopásra, ha fémrészecskék vannak benne. Látatlanban egyébként nem lehet megítélni, hogy valóban gond van-e a váltóval. Az ülés problémáját szintén lehetetlen megítélni a távolból. 

Bandee82 | 2015-01-26 18:34

 Tisztelt Szakértő!

 

2010-es Mazda 3 1.6 (BL) típusú autómon az utóbbi pár hónapban észrevettem, hogy meleg motornál felfelé váltásnál (2. és 3.fokozatnál) halk, alig észrevehető surrogó hangot ad a váltó. Az egész biztos h nem kuplung, mert az hangtalan, tökéletesen működik. Az autóban 35000 km van csak és nagyon kímélem, nem "rugom" , nem csúsztatom a kuplungot, ez a váltó"zaj" azért mégsem hagy nyugodni. Most fog lejárni a garancia márciusban és esedékes lesz a váltóolaj csere. Várjam meg a váltóolaj cserét, vagy ez garanciális probléma és vigyem el előbb márkaszervízbe? A másik kisebb gond, hogy a vezetőülés kanyarokban néha kattan egyet... Ez is javítható?

Köszönöm előre is a válaszát!

András

mazda-auto.hu | 2015-01-26 08:15 peti007 részére

 Ez az olaj benzinüzemű motorokban alkalmazáshoz is rendelkezik többféle minősítéssel, nem nevezhető dízel specifikus olajnak.  Az ACEA C3-as olajok teljesítménye egyébként olyan, mint az A3/B4 olajoké, de csökkentett hamu tartalommal. Ez utóbbi nem feltétlenül hátrány. Nem keverendő össsze pl. a C1-nek "minősített" olajokkal, melyek valóban csak speciális részecskeszűrő rendszerű motorokban alkalmazhatók. A 0w egyébként utal a motorolaj teljesen szintetikus voltára, és annak ellenére, hogy 30-as a melegoldali jelzés, a magasabb HTHS viszkozitású olajokhoz tartozik, a 40-es jelzésű olajokhoz hasonlóan.

peti007 | 2015-01-24 15:06 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ, de ezt a C3-as olajat nem értem. Úgy tudom, hogy alacsonyabb a hamutartalma a C-s olajoknak, ami nem feltétlenül használható minden autóban. Tehát a C3 nem biztos hogy jó egy olyan motorba, aminek pl. B3/B4/B5 van előírva (mint az enyém gépkönyvében). Azt értem, hogy ugyan ez a motor létezik részecskeszűrővel (C3-as előírással), de azt nem tudom, hogy változtattak-e mást is a konstrukción.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó