2025. Január 3. Péntek - Genovéva
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
zenith | 2015-02-05 08:09
Üdv! Nekem is van egy záras problémám, ebben kérnék segítséget, 2009-es még első gen. 3-as (utolsó gyártási éve):
Hideg és párás reggelekre az utcán álló autóm nyitás után nem érzékeli, hogy ismét becsuktam az ajtót, jelez a műszerfal ill. világít a belső világítás. Csak fagypont alatt, tehát valami befagy. Kell neki legalább 20 perc autózás, hogy kiolvadjon (külső hőmérséklettől függően).
Kérdésem, hol található az érzékelő? A zárban? Mit tudok tenni vele?
mazdasjopek | 2015-02-04 19:57 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Mazda Autó!
Köszönöm a választ.. Valószínűleg az önök által megnevezett PJB vezérlő lehet a hiba oka. Kérdésem az lenne hogyan tudnám kiiktatni ezt a vezérlőt ?.....van e ennek valami biztosítélka amit kivéve csak kulcsal tudnám működtetni a központi zárat. Vagy pontosan mit kellene tennem annak érdekében hogy kiiktassam azt a vezérlőt?
Tudnának esetleg mellékelni egy rajzott hol van pontosan ez? Esetleg ez valamilyen relé formátumú alkatrész amit csak ki kell vegyek a csatlakozóból? Mit javasolnak?
Válaszukat előre is köszönöm.
mazda-auto.hu | 2015-02-04 07:22 mazdasjopek részére
Valószínűleg az ún. PJB vezérlő doboz okozza a jelenséget. A kesztyűtartó alatt-mögött helyezkedik el. Nem feltétlenül javítható, érdemes a érintkezőket megtisztítani elektronikai spray-jel, talán segít.
mazdasjopek | 2015-02-03 15:56
Tisztelt Mazda-Autó!
Mazda3 1.6 benzines 2005 évjárat. a következő hibát produkálja. A központizár változó időközönként nyitja majd zárja az ajtókat, mindezt teljesen magától. Percenként többször függetlenül attól hogy megy e vagy áll az autó. Ugyanez a hiba fenáll akkor is ha a kulcsok nincsenek az autó közelében. Így kulcsok hibáját kizártnak tartom. Ha kulcsal zárom le az ajtókat a központi zár akkor is több alkalommal kinyitja..vagy épp visszazárja. Jelenleg a központizár biztosítékát kivettem így zárható nyitható a kulcsal . Viszont az index lámpák ugyanúgy jelzik hogy az elektronika nyitná vagy zárna az ajtókat. Önök szerint mi okozhatja ezt a híbát? Válaszukat előre is köszönöm
mazda-auto.hu | 2015-02-03 10:06 diego6 részére
Ezek egyike sem az a cikkszám, mely alapján rendelni lehet az új vezérlőegységet. A helyes cikkszám az alvázszám alapján található meg. Ráadásul az indításgátló modult a műszerfal tartalmazza ennél a típusnál, azzal is össze kell "tanítani".
diego6 | 2015-02-02 16:43 diego6 részére
Sziasztok,
Akkor egyszerűsíteném kicsit a kérdésemet. El tudná nekem magyarázni valaki, hogy az egyes kódú vezérlők között mi jelenti a különbséget és ezek közül mi az, ami kizárja a felprogramozás után való használatot? Vagy, melyik kódrészlet az, aminek az egyezősége elégséges a csereszabatossághoz?
Köszönöm!
mazda-auto.hu | 2015-01-27 09:23 Bandee82 részére
A leeresztett váltóolaj állapota utalhat esetleges rendellenes kopásra, ha fémrészecskék vannak benne. Látatlanban egyébként nem lehet megítélni, hogy valóban gond van-e a váltóval. Az ülés problémáját szintén lehetetlen megítélni a távolból.
Bandee82 | 2015-01-26 18:34
Tisztelt Szakértő!
2010-es Mazda 3 1.6 (BL) típusú autómon az utóbbi pár hónapban észrevettem, hogy meleg motornál felfelé váltásnál (2. és 3.fokozatnál) halk, alig észrevehető surrogó hangot ad a váltó. Az egész biztos h nem kuplung, mert az hangtalan, tökéletesen működik. Az autóban 35000 km van csak és nagyon kímélem, nem "rugom" , nem csúsztatom a kuplungot, ez a váltó"zaj" azért mégsem hagy nyugodni. Most fog lejárni a garancia márciusban és esedékes lesz a váltóolaj csere. Várjam meg a váltóolaj cserét, vagy ez garanciális probléma és vigyem el előbb márkaszervízbe? A másik kisebb gond, hogy a vezetőülés kanyarokban néha kattan egyet... Ez is javítható?
Köszönöm előre is a válaszát!
András
mazda-auto.hu | 2015-01-26 08:15 peti007 részére
Ez az olaj benzinüzemű motorokban alkalmazáshoz is rendelkezik többféle minősítéssel, nem nevezhető dízel specifikus olajnak. Az ACEA C3-as olajok teljesítménye egyébként olyan, mint az A3/B4 olajoké, de csökkentett hamu tartalommal. Ez utóbbi nem feltétlenül hátrány. Nem keverendő össsze pl. a C1-nek "minősített" olajokkal, melyek valóban csak speciális részecskeszűrő rendszerű motorokban alkalmazhatók. A 0w egyébként utal a motorolaj teljesen szintetikus voltára, és annak ellenére, hogy 30-as a melegoldali jelzés, a magasabb HTHS viszkozitású olajokhoz tartozik, a 40-es jelzésű olajokhoz hasonlóan.
peti007 | 2015-01-24 15:06 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ, de ezt a C3-as olajat nem értem. Úgy tudom, hogy alacsonyabb a hamutartalma a C-s olajoknak, ami nem feltétlenül használható minden autóban. Tehát a C3 nem biztos hogy jó egy olyan motorba, aminek pl. B3/B4/B5 van előírva (mint az enyém gépkönyvében). Azt értem, hogy ugyan ez a motor létezik részecskeszűrővel (C3-as előírással), de azt nem tudom, hogy változtattak-e mást is a konstrukción.