2025. Január 13. Hétfő - Veronika

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


sulep | 2010-12-25 19:51

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Használt 2004-2005-ös Mazda 3 vásárlásán gondolkodom kb 2-2,2 millió Ft értékben. 1.4 vagy 1.6-os benzinmotort ajánlanátok inkább? Eddig 1.6-os Stilom és 1.4-es G Astrám volt tehát hasonló menetteljesítményű autó kellene a Mazda tekintetében is. Mire érdemes odafigyelni ennél a típusnál mikor megnézek egyet? Ezek a motorok láncosak vagy szíjasak? Mennyire használhatóak alacsony fordulatnál, mert Stilonál azt ne mszerettem hogy alacsony fordulaton nagyon nyomatékszegény volt. Igaz ami meg tetszett benne hogy 130-nál csak olyan 3700 körül pörgött így aránylag csendes volt. Ez a Mazdanal hogy van? Ja és ami még fontos Én kb 188 magas vagyok meg kb 100 kg tehát lényeges hogy hely legyen a kocsiban még magam mögött is.

Várom a segítő hozzászólásokat.

mazda-auto.hu | 2010-12-23 15:10 Vik8 részére

Első fényszóró HB3, és H7, első index PY 21W, hűátsó index WY 21W, hátsó ámpa/féklámpa 21/5W, első ködfényszóró HB4, hátsó ködfényszóró 21W, parkizzók 5W, tolatólámpa 21W, rendszámtábla 5W. A 21, 21/5 és 5 Wattos izzók mind üvegfoglalatúak.

Vik8 | 2010-12-23 12:21

Kedves Fórumozók, Auto-Expanzió,

Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy elmondja hogy milyen típusú és teljesítményű izzók kellenek egy 2006-os M3-as Hatchback autóba a külső lámpákhoz (izzótípusok és teljesítményadatok kellenének a következőkhöz:első fényszórók + helyzetjelző, indexek, hátsó lámpák, fék, tolatásjelző, hátsó ködfényszóró, pótféklámpa,rendszámtábla világítás)?

Előre is köszönöm a segítséget és boldog ünnepeket kívánok!

Vik8 | 2010-12-21 11:20 mazda-auto.hu részére

Köszi a részletes infókat!

mazda-auto.hu | 2010-12-21 10:16 pepsi részére

Mazdás "pótló" alkatrészként nem, kizárólag Thule alkatrész pótlásként, úgy biztosan.

pepsi | 2010-12-21 09:41

Azt el felejtettem odaírni, hogy gyári tetőcsomagtartóról van szó!

pepsi | 2010-12-21 09:40

Tisztelt Szakértő!
Az lenne a kérdésem, hogy 2004-es 5 ajtós Mazda 3-hoz a tetőcsomagtartó alá helyezhető 4 db gumialátét és a lefogató 4db csavar beszerzése lehetséges-e? Ha igen, milyen áron lenne?
Köszönettel

mazda-auto.hu | 2010-12-21 09:15 Vik8 részére

Tehát kell egy Xenon szett, mely tartalmazza a trafókat is, ez kb 35-45e Ft. Ehhez kell egy szintező automatika, hiszen hiába lehet elektromosan állítani a fényszóró magasságot, a Xenon esetében a karosszéria dőlésétől függően folyamatosan tartani kell a fényszóró és az útfelület közötti beállított szöget. Egy ilyen utólagos szintező készlet közel 100000,-Ft. További költség a fényszórómosás megoldása, amit ha nem a gyári Mazda3 mosó rendszerrel oldunk meg - hiszen az jóval 100000Ft feletti tétel) akkor is kb.:50000Ft munkadíjjal együtt.

A halogén izzók helyére betehető Xenon vagy más gáz töltésű izzók nem egyeznek meg a Xenon égőkkel. A Xenon izzók esetében ugyanúgy Wolfram izzószál kelti a fényt, mint a "hagyományos" Halogénnel töltött izzók esetében, csak a Xenon gáz miatt más a színhőmérséklet. A foncsor hővédelme kizárólag az izzó teljesítmény felvételétől függ, tehát ha a Watt érték ugyanaz, akkor nincs veszélyben a foncsor.

Vik8 | 2010-12-20 15:21 mazda-auto.hu részére

Üdv.!

Nagyon köszi a választ.
Az ellenőrzést mennyi km-enként kell elvégezni?

Ha jól értem, ahhoz, hogy legális xenont lehessen tenni az említett autóba (melynek vetítőlencsés fényszórója van), ahhoz trafókra, fényszóró-mosó berendezésre és automata magasságállítóra is szüksége van (nincs benne ez sem a lámpatestben?)? Egy ilyen kiszerelés kb. mennyibe kerül, és mennyi időt venne igénybe a beszerelés, úgy hogy a lökhárítón nincs fényszóró-mosó berendezés?

Nemrég, egy weboldalt böngészgetve olvastam, hogy vannak Xenon/Kripton töltésű izzók. Érdemes ilyesmit beszerezni ha szeretnék "nagyobb/jobb" fényteljesítményű fényszórókat a normál halogénizzók helyett? Ha érdemes, mennyire károsíthatja az ilyen típusú izzó a foncsort?

Üdv & Köszi.

mazda-auto.hu | 2010-12-17 16:23 Vik8 részére

Láncos a vezérlés. A lánc nyúlását kell időnklént ellenőrizni, normális esetben cserélni nem kell.

A legális "xenon-ra átálláshoz" vetítőlencsés fényszóró esetén nem kell xenon lámpatest, viszont ugyanúgy szükség automata magasságállítóra, fényszóró mosó berendezésre, mint a nem projektoros lámpatestű autók esetében, és természetesen egy Xenon égő csak a megfelelő gyújtótekercsekkel fog üzemelni, hiszen itt elektromos ív adja a fényt, nem pedig izzó wolframszál.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó