2025. Január 13. Hétfő - Veronika

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-12-27 19:32 Vik8 részére

Igen, van alapja a tapasztalataidnak, hiszen a benzin-levegő keverék esetenkénti nem megfelelő örvénylése miatti egyenetlen lángterjedés okozza a dugattyútető nem homogén terhelését.

mazda-auto.hu | 2010-12-27 19:28 tamassmn részére

Tehát tommi válaszát folytatva, a szelephézag ellenőrzés nagyjából 9000,-Ft. Az 1,4-esek esetében viszont a hengerekből is jöhet a hang, mivel hidegindításkor egyes alvázszámtartományú autók esetében nem egyenletes a dugattyútetők terhelése. A Mazda hivatalos véleménye szerint ez a motor élettartamát nem befolyásolja. A dugattyúk cseréjével mérsékelhető a hang, de mint mondtam, elvileg nem szükséges.

mazda-auto.hu | 2010-12-27 19:22 sulep részére

Mindkét motor láncos vezérlésű. Véleményem szerint a nagyobb motor mindig előnyösebb, hiszen például a teljesítmény ugyanolyan fontos biztonsági elem, mint a jó fék. Az utastér méretét csak próba után tudod megítélni, azt leírni nem tudjuk.

tamassmn | 2010-12-27 11:08

Köszönöm!

Vik8 | 2010-12-27 10:57 tamassmn részére

Ahogy emliti Tommi, elegge marcangolva volt a tema, mert en is hasonlokat tapasztaltam anno.
Azota eleg vegyes tapasztaltataim voltak/vannak ezzel kapcsolatban. Felfigyeltem, hogy egy bizonyos tipusu uzemanyagnal kevesbe jon elo ez a hang, de nagyban befolyasolja a kornyezeti homerseklet is, hogy mennyire van hideg, mennyire hul at a motor. Olyan is volt, hogy nagy hidegben mintha megszunt volna letezni, illetve amikor enyhebbre fordult az ido, akkor eleg csunyan halltott magarol. Persze elvittem szervizbe a kocsit, ahol azt mondtak, h aggodalomra semmi ok.

Koszonet az izzokkal kapcsolatos infokert!

tommi | 2010-12-27 10:23 tamassmn részére

Október 2-14 között erről elég részletes értekezés folyt itt a fórumon, szerintem olvasd végég. A további kérdéseket majd mazda-auto tudja megválaszolni.

tamassmn | 2010-12-27 09:28

Köszönöm a gyors választ a szelepemelővel kapcsolatban. Azt kérdezném még, hogy mennyi időt vesz igénybe az ellenőrzés és kb. mennyibe kerül? Szélsőséges esetben mi lehet a probléma megoldása?

tommi | 2010-12-27 09:15 sulep részére

Ha az 1.4 és 1.6 között kell választani, akkor 1.6. A motor (vezérmű) láncos. Ha jól emlékszem, ennél az évjáratnál voltak üregvédelmi hiányosságok, amit garanciában pótóltak; ezt feltétlenül ellenőrizd, hogy megtörtént-e. Amúgy ha normálisan karban van tartva, nincs vele gond.
Az alábbiak 1.6 benzinesre vonatkoznak:
A motor alul egy kicsit lustácska (emissziós normák!), de pörgetve elég jól megy. Kb. 3000-3500-nál kezd éledezni, de 5500 fölött már elfárad. 130-nál kb. 4000-et fordul a főtengely, ekkor még viszonylag csendes. 160-nál már eléggé nő a zaj (motor és szélzaj). A fogyasztása lehetne kevesebb; átlagos használatban 7,5 körül van, de városban, vagy 150 fölött 9-10 litert is lenyel.

tommi | 2010-12-27 09:08 tamassmn részére

Ha az autószerelő szerint a szelepfedél csattog, akkor hozzá ne vidd az autót.
Korábban már volt itt a fórumon erről a jelenségről értekezés. Ez a hang a szelepemelők hangja lehet, szakszervízben ellenőrizhető, hogy megnőtt-e a hézag. Mazda-autó ezt pontosabban le tudja írni.

tamassmn | 2010-12-26 21:19

Tisztelt Fórumozók!

Egy Mazda3 1.4 TE tulajdonosa vagyok. Az autó most lesz 5 éves. A téli indítások során a motorból fél-egy percig alacsony frekvenciájú csattogó hang hallatszik. A kérdésem az, hogy mi okozhatja ezt? Egy ismerősöm szerint, aki autószerelő a szelepfedél csattogó hangját lehet hallani. Ha valóban így van, akkor mi lehet a megoldás és mennyibe kerül a hiba javítása hozzávetőleg? Köszönettel tamassmn

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó