2025. Március 4. Kedd - Kázmér

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazon | 2010-12-28 15:27

Kedves Fórumozók,

Ma menet közben kigyulladt a motorhiba jelző lámpám a 2006-os, 1.6 dízel Mazda3-somban. 95ezer km van benne, volt 80-as szerviz. Eddig semmi gond nem volt vele. Köze lehet a hideg időjáráshoz, esetleg a részecskeszűrőhöz? Dinamikában, hangban nem vettem észre semmit. Sajnos még nem tudom elvinni szervizbe, kb meddig lehet ezt "elodázni"? Kb 1 hét múlva tudnám megvizsgáltatni, közlekedhetek addig vele?
Köszönöm a válaszokat!!

mazda-auto.hu | 2010-12-27 19:32 Vik8 részére

Igen, van alapja a tapasztalataidnak, hiszen a benzin-levegő keverék esetenkénti nem megfelelő örvénylése miatti egyenetlen lángterjedés okozza a dugattyútető nem homogén terhelését.

mazda-auto.hu | 2010-12-27 19:28 tamassmn részére

Tehát tommi válaszát folytatva, a szelephézag ellenőrzés nagyjából 9000,-Ft. Az 1,4-esek esetében viszont a hengerekből is jöhet a hang, mivel hidegindításkor egyes alvázszámtartományú autók esetében nem egyenletes a dugattyútetők terhelése. A Mazda hivatalos véleménye szerint ez a motor élettartamát nem befolyásolja. A dugattyúk cseréjével mérsékelhető a hang, de mint mondtam, elvileg nem szükséges.

mazda-auto.hu | 2010-12-27 19:22 sulep részére

Mindkét motor láncos vezérlésű. Véleményem szerint a nagyobb motor mindig előnyösebb, hiszen például a teljesítmény ugyanolyan fontos biztonsági elem, mint a jó fék. Az utastér méretét csak próba után tudod megítélni, azt leírni nem tudjuk.

tamassmn | 2010-12-27 11:08

Köszönöm!

Vik8 | 2010-12-27 10:57 tamassmn részére

Ahogy emliti Tommi, elegge marcangolva volt a tema, mert en is hasonlokat tapasztaltam anno.
Azota eleg vegyes tapasztaltataim voltak/vannak ezzel kapcsolatban. Felfigyeltem, hogy egy bizonyos tipusu uzemanyagnal kevesbe jon elo ez a hang, de nagyban befolyasolja a kornyezeti homerseklet is, hogy mennyire van hideg, mennyire hul at a motor. Olyan is volt, hogy nagy hidegben mintha megszunt volna letezni, illetve amikor enyhebbre fordult az ido, akkor eleg csunyan halltott magarol. Persze elvittem szervizbe a kocsit, ahol azt mondtak, h aggodalomra semmi ok.

Koszonet az izzokkal kapcsolatos infokert!

tommi | 2010-12-27 10:23 tamassmn részére

Október 2-14 között erről elég részletes értekezés folyt itt a fórumon, szerintem olvasd végég. A további kérdéseket majd mazda-auto tudja megválaszolni.

tamassmn | 2010-12-27 09:28

Köszönöm a gyors választ a szelepemelővel kapcsolatban. Azt kérdezném még, hogy mennyi időt vesz igénybe az ellenőrzés és kb. mennyibe kerül? Szélsőséges esetben mi lehet a probléma megoldása?

tommi | 2010-12-27 09:15 sulep részére

Ha az 1.4 és 1.6 között kell választani, akkor 1.6. A motor (vezérmű) láncos. Ha jól emlékszem, ennél az évjáratnál voltak üregvédelmi hiányosságok, amit garanciában pótóltak; ezt feltétlenül ellenőrizd, hogy megtörtént-e. Amúgy ha normálisan karban van tartva, nincs vele gond.
Az alábbiak 1.6 benzinesre vonatkoznak:
A motor alul egy kicsit lustácska (emissziós normák!), de pörgetve elég jól megy. Kb. 3000-3500-nál kezd éledezni, de 5500 fölött már elfárad. 130-nál kb. 4000-et fordul a főtengely, ekkor még viszonylag csendes. 160-nál már eléggé nő a zaj (motor és szélzaj). A fogyasztása lehetne kevesebb; átlagos használatban 7,5 körül van, de városban, vagy 150 fölött 9-10 litert is lenyel.

tommi | 2010-12-27 09:08 tamassmn részére

Ha az autószerelő szerint a szelepfedél csattog, akkor hozzá ne vidd az autót.
Korábban már volt itt a fórumon erről a jelenségről értekezés. Ez a hang a szelepemelők hangja lehet, szakszervízben ellenőrizhető, hogy megnőtt-e a hézag. Mazda-autó ezt pontosabban le tudja írni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó