2025. Március 9. - Franciska
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2006-05-23 13:54
Gyorsan kipróbáltuk, elfér elöl is.
mazda-auto.hu | 2006-05-23 13:36
Illetve hátul semmi gond, elöl gumifüggõ lehet a kérdés, mivel a 6-os GT felni peremének belsõ széle 8.7 mm-rel beljebb van a hármasénál, ezért egy erõsen felnivédõs kialakítású gumi akár bele is érhet a lengéscsillapítóba, bár nem sok rá az esély.
mazda-auto.hu | 2006-05-23 13:18
Igen, rámegy.
steini | 2006-05-23 09:10
Gyors segitség kéne:
A 6-os GT 215/45 R17-es gyári kereke rámegy a 3-asra? Sima 1.6-ról van szó... Köszi a választ!
xt | 2006-05-18 17:15
Köszi, utánanézek, hogy mit írnak róla...
mazda-auto.hu | 2006-05-16 08:57
Ajánljuk például a Racing Beat hátsó stabilizátort, a 20 mm-es gyári helyett 27 mm-es átmérõvel rendelkezik, az ára vámmal, áfával, szállítással együtt kb.: 85.000.-Ft.Elvileg ma kapunk választ egy másik gyártótól is, hogy az õ szettjük mennyibe kerül.
xt | 2006-05-15 18:21
Nem lep meg, hogy nem ajánljátok a direktszûrõt. A stabilizátor, és a toronymerevítõ okozta esetleges károsodást épp a lengéscsillapítók miatt kérdeztem. Még a fele garancia elõttem van :) Stabilizátorból van valamilyen javaslatotok? Nem betonkemény futómûvet szeretnék, ültetni sem akarom a kocsit, csak a nagy kanyarsebesség, plusz úthiba során jelentkezõ pattogást szeretném megszüntetni.
mazda-auto.hu | 2006-05-15 09:45
Az erõsebb stabiliizátor nem okoz károsodást, viszont csökkenti a karosszériadõlést kanyarban. A Mazdaspeed javasolja a lengéscsillapítók erõsebbre cserélését is ilyenkor. A toronymerevítõ a karosszéria merevségének javítása mellett károsodást nem okoz. Lehet, hogy a tuning linkünk mellett furcsán hangzik, de a direkt szûrõt nem ajánljuk. A légmennyiségérzékelõ, és a motor sem "szereti".
xt | 2006-05-14 20:29
Sziasztok!
Érdeklõdnék, hogy van-e tapasztalatotok stabilizátorral, toronymerevítõvel kapcsolatban a 3-assal. A hátsó kerekek "eltáncolását" szeretném kiküszöbölni. Milyen eredményt várhatok egyébként full gyári futómûvel? Elõny, károsodás?
A másik kérdésem a direktszûrõre vonatkozik, van-e ajánlott típus, beszerelési tapasztalat? 1.6i-be szeretném applikálni. Árak is érdekelnének.
Köszi.
mazda-auto.hu | 2006-05-11 14:37
A ködlámpaszett (beépítõ készlettel együtt) kedvezményes honlaplátogatói ára 86.935.-Ft. Motorolaj: Az 5w-40-es olaj sûrûbb, mint az 5w-30-as, nagyobb az átlagos viszkozitása. Jobban tûri a nagyon magas hõmérsékletet, viszont a nagyobb viszkozitás miatt nagyobb a súrlódási ellenállása, és ebbõl kifolyólag egy kicsit több hõt is termel, az alkatrészek közötti nehezebb áramlása miatt. Viszont a Mazda3 1.4, 1.6 benzines motorjainál a legfõbb fejlesztési szempont pont a motorok alacsony belsõ súrlódása volt, így kár lenne ezen egy sûrûbb olajjal rontani, illetve nem igen fodulhatnak elõ olyan hõmérsékleti csúcsok a motorban, amit ne "kezelne" az 5w-30-as olaj. Az olajszintet viszont érdemes mindig a nívópálca max. jelzésén tartani. A 40-es olaj tovább tudja megvédeni a motort a károsodástól, túl alacsony olajszint esetén, de nyilván ezt el kell kerülni rendszeres ellenõrzéssel.