2025. Február 24. Hétfő - Mátyás

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zer01ne | 2016-05-04 20:52

Kedves Mindenki! Kinéztem egy 2005-ös, automata Mazda 3 szedánt. Szervízben át lesz vizsgâltatva vétel előtt, az egyetlen, ami még kicsit “fehér folt” számomra, az az automata vâltó. Márkától függetlenül azt olvasom sok helyen, hogy eszméletlen drága (1-1.5M) a cseréje a vâltónak, ha meghal. 

Van valami mód arra, hogy az ember megâllapítsa, milyen âllapotban lehet a váltószerkezet, azon túl, hogy érzésre milyen? (Állítólag ezen simán, szépen vált.) Mennyi ezeknek az élettartama? Állítólag 170 ezer van az autóban, persze ezt nem lehet készpénznek venni, Nyugaton járt, szervíztörténete nem biztos, hogy elérhető lesz. Ha később mégis megadná magát a váltó, Mazdánál is horror összeg a javítás/csere?

 

felvauf | 2016-05-03 21:21

Kedves Fórumozók!

segítségeteket és véleményeteket  szeretném kérni a következőben: Mazda 3 1,6 diesel 2005-ös autóm a következőket kezdte el  "műveli" az elmúlt pár napban. Indulás elsőre sikerül , motornak nincs semmilyen kellemetlen zavaró mellékhangja.  Második fokozat kapcsolása után a motor - rángatás nélkül- magától lefullad. Megesett már egyes fokozat után is... Azonnal ráindítózva nem indul. Műszerfalon semmilyen piktogram nem jelez hibát.. Kulcsot kivéve majd ismét behelyezve elindul. De volt rá már  példa, hogy ekkor sem , ekkor pár percet várva majd ismét próbálkozva elsőre  sikerül. Volt már valakinek hasonló problémája?

Köszönöm a segítséget!

mazda-auto.hu | 2016-05-03 15:08 GáborMolnár részére

Legyen kedves elküldeni az alvázszámát a benko@mazda-auto.hu címre, hogy pontosabban tudjak segíteni.

mazda-auto.hu | 2016-05-03 15:06 mkoch820 részére

Kérnék egy alvázszámot a benko@mazda-auto.hu címre és utánanézek az autónak.

GáborMolnár | 2016-05-03 05:47 mazda-auto.hu részére

Azon a harmónika csövön nincs semmilyen érzékelsö ,jeladó vagy szelep.A csövet saját magam cseréltem ki mikor az autót megvettem mert élben el volt repedve.

mkoch820 | 2016-05-03 03:37

Tisztelt Mazda-Autó!

5 napja vagyok tulajdonosa egy Mazda 3 sport G120 Challenge-nek. Az i-stop rendszer működésével kapcsolatban lenne kérdésem. Összesen 260km-t mentem eddig az autóval, az i-stop rendszer ezalatt még egyszer sem volt aktív, a 3-ból 2 ikon folyamatosan világít (klíma és motor), de az akkumulátor ikon inaktív marad, ezért az i-stop “nem áll készen” feliratot kapom. Kérdésem lenne, hogy ez így normális, a kondenzátornak/akkunak kell egy feltöltési/tanulási időszak, hogy használható legyen a rendszer?

Köszönettel

mazda-auto.hu | 2016-05-02 15:30 vazikulum részére

Lehet toronycsapágy, lengőkar szilent vagy a jobb féltengely csatlakozásnál a csapágy is

mazda-auto.hu | 2016-05-02 15:06 GáborMolnár részére

A szívó torokhoz menő harmónika csőhöz csatlakozik a fojtószelep

vazikulum | 2016-05-01 21:47

Tisztelt Mazda-Autó!

Problémám a következő.Kanyarodáskor nyekergő hang jön a jobb első kerék felől.Trapéz gömbfej ki lett cserélve.Esetleg toronycsapágy lehet a hiba forrása?A másik problémám.Tavaly szeptemberben vettem az autót /2006 1.6 benzin sedan/ akkor rögtön le is cseréltem az olajat benne.Castrol 5w-30 acea A1/A5-ös olajat öntöttem bele.Azóta 10000 km-t futott és az olajszint a minimum jelnél van.Miért eszi az olajat az autó?Az autóban 184000 km van.Válaszát előre is köszönöm.

 

GáborMolnár | 2016-05-01 08:19 mazda-auto.hu2 részére

Köszönöm a választ. Hol található a fojtó szelep a motoron ? Ha lenne kedves elárulni meg köszönném, mert a szívó torok környékén lévő harmónika csövön nincs csak jeladó helye van és annyi.A diagnosztikával kapcsolatosan pedig egy egyszerű elm 327 interfészel kiolvastam hibakódot de semmi , élőadatban látszik a szelep (vagy valami )működése, szabályozása.Gázadásra szépen változik a görbe ,szabályoz de az alapjárat mégis egyenletlen.A harmónika csövön lévő töltőnyomás érzékelőt is kitakaritottam úgy tűnt mintha megoldódott volna a probléma majd kis idő elteltével megint rángat.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó