2025. Február 24. Hétfő - Mátyás

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pepsi | 2011-10-24 20:12

Tisztelt Szakértő! Érdeklődnék, hogy a 2005-ös M3 1.6 benzin 5 ajtós Mazdában a kormánynál lévő ablaktörlő kapcsolót ki tudom-e cserélni az MPS ablaktörlő kapcsolójával, mert azon van első ablaktörlő intervallumon belüli állítási lehetőség. Ha jól tudom, de javítson ki, ha nem. Az a lényeg, hogy van olyan, hogy az ablaktörlő a lassúban már lassú, a gyorsban viszont már gyors. Vagy az egész agyrészt cserélni kell? Illetve, ha ki lehet cserélni csak magát a bajuszkapcsolót, fog-e rajta működni minden funkció? Köszönettel!!

Ila78 | 2011-10-24 09:57

Jaja, de nem is az 1. kizáràsaként írtam.

mazda-auto.hu | 2011-10-24 08:25 Ila78 részére

Az 1-es pont lehetőségeinek kizárására egyáltalán nem elég a résolaj mennyiség ellenőrzése.

mazda-auto.hu | 2011-10-24 08:23 jackiepapa részére

Nem érintett.

Ila78 | 2011-10-22 09:21 mazda-auto.hu részére

Jó volt a resolaj mennyisége az újbóli hiba előfordulása után. 1., 2. Kizártuk, kimértük, meg lett nézetve. 3. A vezérlőre még mindig gyanakszunk. Ha a vezérlő okozza, akkor nem kellene, h legyen benne "utasvédelem"? Csak úgy leállítaná a motort, nem törődve a biztonsági protokollokkal? Vagy a 3asba ilyen butított vezérlőt tenne a mazda? Nem hiszem :(

jackiepapa | 2011-10-22 07:39

Üdv! Meg tudnád mondani,hogy a 2005-ös jmzbk14j261300212-es alvázszámu járgányom érintett a szervó visszahívásban? Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2011-10-21 16:06 Ila78 részére

Rendben, így már értem. A befecskendezők, illetve a résolaj mennyisége a hiba újra jelentkezése után "jók" voltak?. Ha nyomásvesztés, és nem a befecskendezés leállítása hiba, akkor : 1. Lehet, hogy valóban esik a nyomás a nagynyomású ágban. Befecskendező, pumpa, hozamszabályzó... 2. Lehet, hogy csak a vezérlőegység hiszi azt, hogy esik a gázolaj nyomása. Nyomásszenzor 3. A vezérlőegység hibás

Ila78 | 2011-10-21 14:44 mazda-auto.hu részére

Nem tudom 100%-ra, h bosch-os diagnosztizáló volt-e, csak abbol gondolom, h boschos a vezérlő. De mindegy is. Járt Mazda szervizben Pesten. Javítás után is nyomásveszteséget mutatott :(

mazda-auto.hu | 2011-10-21 14:22

Majd természetesen egy mazda szervizben is járt, ahol a bosch-os-mazdás diagnosztizáló nem hozott ki hibakódot. (Itt csak hibakód kiolvasás volt.) A hivatalos Mazda szervizekben a Mazda típusokhoz nem Bosch diagnosztizálót használnak, illetve nem ezt kellene használniuk, annak ellenére, hogy az 1,6 CD-ben Bosch vezérlőegység van. A befecskendezők javítása után is nyomásveszteséget mutatott a valós idejű diagnosztika?

Ila78 | 2011-10-21 10:12

Az összefüggések hiánya tényleg az én hibámból erednek, mivel nem én szervizeltem az autómat, csak leírtam ami megmaradt az egyáltalán nem szakképzett fejemben... :) Nagyon köszönöm, h leírtad miket nem írtam le érthetően, így van lehetőség elrendezni, tisztázni ezeket. Több szervizben járt a kocsim. Először egy havernál volt, ott volt üzemag. szűrő és egr-szelep tisztítása. Majd természetesen egy mazda szervizben is járt, ahol a bosch-os-mazdás diagnosztizáló nem hozott ki hibakódot. (Itt csak hibakód kiolvasás volt.) Majd egy másik nem mazda szervibe vittem, ahol a felsoroltakat ellenőrizték. És itt a real time diagnosztika azt mutatta, h elejti a nyomást. A porlasztócsúcsok eltömődése és a vákuumrdsz. miatt kellett ránézni, de alapvetően résolaj veszteség is nagy volt, és tényleg 3 rossz is volt, emiatt felújították. De ezek után is előjött a hiba. Fojtószelep volt nézve, kaptunk egy újat tesztelésre, de nem az volt a bibi, így visszatették a régit. Gázpedál potméterre nem esküdnék meg, h megnézték, de fel is írom magamnak, s megkérdem. Testkábelek, az összes kábel, szenzor kimérve, ellenőrizve a csövek törése, esetleges levegősödésre gyanakodva. „…, általában következetes diagnosztizálással minden esetben szűkíthető a hibaokozó lehetőségek köre.„ így is volt a 3-4 hónap alatt. Motorvezérlő diagnosztika is megvolt, ránéztek a programjára, semmi gondot nem láttak. Még be is hoztam a munkahelyemre, ahol készült, h leröntgenezzék látható-e valami alkatrész probléma, vagy oxidáció, esetleg nem zárt a vezérlő, s levegőt vagy vizet kap. De jó volt. Remélem most sikerült következetesebben leírnom a történetet :) Köszönöm a válaszodat, és az ötleteket! És a továbbiakat is előre köszönöm!!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó