2024. December 23. Hétfő - Viktória

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Ila78 | 2011-10-24 09:57

Jaja, de nem is az 1. kizáràsaként írtam.

mazda-auto.hu | 2011-10-24 08:25 Ila78 részére

Az 1-es pont lehetőségeinek kizárására egyáltalán nem elég a résolaj mennyiség ellenőrzése.

mazda-auto.hu | 2011-10-24 08:23 jackiepapa részére

Nem érintett.

Ila78 | 2011-10-22 09:21 mazda-auto.hu részére

Jó volt a resolaj mennyisége az újbóli hiba előfordulása után. 1., 2. Kizártuk, kimértük, meg lett nézetve. 3. A vezérlőre még mindig gyanakszunk. Ha a vezérlő okozza, akkor nem kellene, h legyen benne "utasvédelem"? Csak úgy leállítaná a motort, nem törődve a biztonsági protokollokkal? Vagy a 3asba ilyen butított vezérlőt tenne a mazda? Nem hiszem :(

jackiepapa | 2011-10-22 07:39

Üdv! Meg tudnád mondani,hogy a 2005-ös jmzbk14j261300212-es alvázszámu járgányom érintett a szervó visszahívásban? Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2011-10-21 16:06 Ila78 részére

Rendben, így már értem. A befecskendezők, illetve a résolaj mennyisége a hiba újra jelentkezése után "jók" voltak?. Ha nyomásvesztés, és nem a befecskendezés leállítása hiba, akkor : 1. Lehet, hogy valóban esik a nyomás a nagynyomású ágban. Befecskendező, pumpa, hozamszabályzó... 2. Lehet, hogy csak a vezérlőegység hiszi azt, hogy esik a gázolaj nyomása. Nyomásszenzor 3. A vezérlőegység hibás

Ila78 | 2011-10-21 14:44 mazda-auto.hu részére

Nem tudom 100%-ra, h bosch-os diagnosztizáló volt-e, csak abbol gondolom, h boschos a vezérlő. De mindegy is. Járt Mazda szervizben Pesten. Javítás után is nyomásveszteséget mutatott :(

mazda-auto.hu | 2011-10-21 14:22

Majd természetesen egy mazda szervizben is járt, ahol a bosch-os-mazdás diagnosztizáló nem hozott ki hibakódot. (Itt csak hibakód kiolvasás volt.) A hivatalos Mazda szervizekben a Mazda típusokhoz nem Bosch diagnosztizálót használnak, illetve nem ezt kellene használniuk, annak ellenére, hogy az 1,6 CD-ben Bosch vezérlőegység van. A befecskendezők javítása után is nyomásveszteséget mutatott a valós idejű diagnosztika?

Ila78 | 2011-10-21 10:12

Az összefüggések hiánya tényleg az én hibámból erednek, mivel nem én szervizeltem az autómat, csak leírtam ami megmaradt az egyáltalán nem szakképzett fejemben... :) Nagyon köszönöm, h leírtad miket nem írtam le érthetően, így van lehetőség elrendezni, tisztázni ezeket. Több szervizben járt a kocsim. Először egy havernál volt, ott volt üzemag. szűrő és egr-szelep tisztítása. Majd természetesen egy mazda szervizben is járt, ahol a bosch-os-mazdás diagnosztizáló nem hozott ki hibakódot. (Itt csak hibakód kiolvasás volt.) Majd egy másik nem mazda szervibe vittem, ahol a felsoroltakat ellenőrizték. És itt a real time diagnosztika azt mutatta, h elejti a nyomást. A porlasztócsúcsok eltömődése és a vákuumrdsz. miatt kellett ránézni, de alapvetően résolaj veszteség is nagy volt, és tényleg 3 rossz is volt, emiatt felújították. De ezek után is előjött a hiba. Fojtószelep volt nézve, kaptunk egy újat tesztelésre, de nem az volt a bibi, így visszatették a régit. Gázpedál potméterre nem esküdnék meg, h megnézték, de fel is írom magamnak, s megkérdem. Testkábelek, az összes kábel, szenzor kimérve, ellenőrizve a csövek törése, esetleges levegősödésre gyanakodva. „…, általában következetes diagnosztizálással minden esetben szűkíthető a hibaokozó lehetőségek köre.„ így is volt a 3-4 hónap alatt. Motorvezérlő diagnosztika is megvolt, ránéztek a programjára, semmi gondot nem láttak. Még be is hoztam a munkahelyemre, ahol készült, h leröntgenezzék látható-e valami alkatrész probléma, vagy oxidáció, esetleg nem zárt a vezérlő, s levegőt vagy vizet kap. De jó volt. Remélem most sikerült következetesebben leírnom a történetet :) Köszönöm a válaszodat, és az ötleteket! És a továbbiakat is előre köszönöm!!

mazda-auto.hu | 2011-10-21 08:22 Ila78 részére

Elnézést, de kicsit összekuszálódott bennem a kép, ugyanis hiányoznak az összefüggések (valószínűleg nem a Te hibádból). Például az egyik Mazda szervizben nem mutatott hibakódot, míg a másikban igen, holott a leállás, nyomásvesztés (???) mindkét esetben fennállt. Ha csak valós idejű diagnosztikával mutatható ki anyomásvesztés, tehát nincs tárolt hibakód, az már sok hibalehetőséget kizár. A befecskendezők javítása mit jelent? Miért volt rájuk szükség? Ha a nyomásvesztés téves információ, akkor könnyen lehet, hogy a "leállító" fojtószelep (dízel) okozza a hibát, vagy pl a gázpedál kapcsoló-potméter, de akár egy testkábel kontakt hiba is lehet. Sok-sok minden lehet, általában következetes diagnosztizálással minden esetben szűkíthető a hibaokozó lehetőségek köre. Nagyon ritkán vezérlőegység is lehet...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó