2025. Február 24. Hétfő - Mátyás

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-10-21 08:22 Ila78 részére

Elnézést, de kicsit összekuszálódott bennem a kép, ugyanis hiányoznak az összefüggések (valószínűleg nem a Te hibádból). Például az egyik Mazda szervizben nem mutatott hibakódot, míg a másikban igen, holott a leállás, nyomásvesztés (???) mindkét esetben fennállt. Ha csak valós idejű diagnosztikával mutatható ki anyomásvesztés, tehát nincs tárolt hibakód, az már sok hibalehetőséget kizár. A befecskendezők javítása mit jelent? Miért volt rájuk szükség? Ha a nyomásvesztés téves információ, akkor könnyen lehet, hogy a "leállító" fojtószelep (dízel) okozza a hibát, vagy pl a gázpedál kapcsoló-potméter, de akár egy testkábel kontakt hiba is lehet. Sok-sok minden lehet, általában következetes diagnosztizálással minden esetben szűkíthető a hibaokozó lehetőségek köre. Nagyon ritkán vezérlőegység is lehet...

Ila78 | 2011-10-20 16:21

Nos, az én kis problémám amiben kérném segítségeteket, ötleteket!: Eleinte menet közben gyorsításnál, piros lámpától való elindulásnál állt le a motor. Majd később sűrűbben előjött a probléma, kiegészülve annyi megfigyeléssel, hogy gyorsításnál 2000 ford./min felett azonnal leállt. Ekkor jött a légtömegmérő, szűrők cseréje. Ideig óráig jó volt. Csak prémium diesel-t tankoltam… Majd sűrűbben előjött és azóta csakis nyugdíjas vezető stílusban nyomom. Lassan indulunk, egyenletes gázadással, tartjuk a sebességet, nincs hirtelen előzés, nincs hirtelen gyorsítás. Kiegészült még egy fajta dadogással a hibakép, mielőtt leáll, érezni a gázpedálon, h elveszi az üzemanyagot, és hiába pedálozok, nincs gyorsulás. És eredményeként leáll a motor. Ez most már akármilyen fordulatszámnál, sebességnél. Nos, diagnosztika megvolt még az elején, az egyik mazda szervizben, nem mutatott hibakódokat,majd később menetközben is volt diagnosztizálva, ekkor volt látható, h teljesen elejti az üzemanyagnyomást. Ami eddig cserélve, javítva lett: -vezérműszíjszett+vízpumpa -porlasztócsúcsok javítva -szivattyú kipucolva, beállítva -tank és a szintjelző tisztítva Amit eddig kizártak: -Üzemanyagcsövek a tanktól a motorig -Porlasztócsúcsok -Szivattyú -Nyomásszabályzó -Nyomásszenzor -Kábelköteg -EGR szelep -Részecskeszűrő -Bármilyen szenzor a motoron. bocs a regényért de eléggé el vagyok keseredve. És előre is köszönöm a válaszokat!

mazda-auto.hu | 2011-10-20 08:21 bandit67 részére

Mindenképpen Mazda műszeres diagnosztika szükséges, még ha a konkrét hibát nem is fogja megmutatni, elindulási irányt mutat a hibamegállapításhoz. Könnyen lehet, hogy a vezérlőegység nem látja, hogy forog a motor, vagy nyomásvesztés van.

Ila78 | 2011-10-19 17:45

Alapvetően lehet légtömegmérő, vagy eltömődött üzemanyagszűrő. De lehet komplikáltabb az eset, mint az enyém is.
Holnap én is részletezem miket cseréltek már rajta, s még mindig nem jó.
Az én mazdám 2007-es uúgy 1.6 diesel, annyi különbséggel, hogy nekem már 1,5 éve csinálja, 2000 ford/min felett.
Spontán leáll mostmár ha 10-el, ha 140-el megyek.
Mazda szervíz nem tudott rá mit mondani. A mostani szerelőm pedig kezdi feladni a játszmát.

Remélem neked nem ilyen komplikált lesz.

bandit67 | 2011-10-16 10:50

Üdv!
2008-as Mazda3 1.6 diesel-em van.Az utóbbi napokban többször leállt a motor elindulás után úgy, mintha kifogyott volna az üzemanyag. Aztán újraindítás után tökéletesen működött. Legutóbb városba kétszer egymás után produkálta ezt 1 km-en belül, aztán azóta nem jelentkezett. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel? Mi lehet a probléma? Köszönöm a segítő hozzászólásokat!

mazda-auto.hu | 2011-09-16 09:22 solyomzuzo részére

Sajnos a korábbi szervizeket már nem lehet rögzíteni, éppen ezért szabotázs biztos az ún. Mazda DSR szervizkönyv.

solyomzuzo | 2011-09-15 23:52 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ!
Ha most (mármint gondolom a köv. szerviz során) igénylem hogy digitális szervizkönyvben is legyenek nyilvántartva a történések, akkor azok mostantól indulnak, vagy ezelőtti dolgok is belekerülhetnek?

mazda-auto.hu | 2011-09-15 15:39 solyomzuzo részére

Nincs digitális (egyébként ingyenes) szervizkönyve az autónak. 2005.07.27-én adták át újkorában. Az alsó kuplung munkahenger ingyenes cseréjét kérni kell egy hivatalos Mazda szervizben a szervizelésnél..

solyomzuzo | 2011-09-15 11:11

Tisztelt szerviz!
Pár hónapja vásárolt autóm 140 ezres szervize hamarosan aktuálissá válik. Ennek kapcsán szeretném megtudni, hogy eddig milyen szervizes történései voltak autónak.
Alvázszám:
JMZBK14J261267052
Nagyon szépen köszönöm!

mazda-auto.hu | 2011-08-18 14:30

A Mazda3 fórumban már válaszoltam ugyanerre a kérdésre.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó