2025. Január 11. Szombat - Ágota
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
A hengerfal olajháztartása, kenése.
MOTOROLAJ 5-10.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
gabe. | 2010-07-02 22:52
Tisztelt Mazda-Auto!
Tanácsot szeretnék.
1999-es 2,0 ditd 66kw-os 323F autómon a minap javítottam az első féknyergek porvédőit,tömítőkarmantyúit.A flexitömlőket levettem a nyergekről,ekkor kifolyt a fékolaj.Összeszerelés után feltöltöttem a fékolaj tartályt,légtelenítettem a rendszert,de a fékpedál mégis lassan "leereszt".Többszöri hirtelen nyomásra felkeményedik ugyan,de ekkor bevillan a kézifék/fékhiba lámpája.
Mit csináltam rosszul?
Másik kérdésem:130,000km-t ment az autó,a turbó utáni levegőcsőben fekete olajfoltokat,a cooler utáni szívócsőben! vastag kormos lerakódást találtam.(a motor 2000f/min alatt elég harmatosan húz).
A turbó lehet hibás?
mazda-auto.hu | 2010-07-01 08:10 Nface részére
Előfordulhat, hogy megnyúlik a lánc, de a feszítő is lehet problémás. A feszítő/csillapító munkáját egyébként olajnyomás stabilizálja. A lánc 12834,-Ft, a feszítő 41982,-Ft.
Nface | 2010-06-29 17:46 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a segítséget.Ez a minimum,hogy visszajelezzek és megköszönjem a segítséget.Még egy kérdésem lenne aztán már nem zavargok.Most cserélnék szíjat és akkor egy az egyben megcsinálnám.1,5 z5 motorom van.Szól benne a lánc.(Ami a két vezérmű tengelyt köti össze).Van feszítője?Vagy csak egy műanyag vezető/rezgéscsillapító van benne?Vagy esetleg olajnyomásra feszít benne egy patron?220e van a motorban.Előfordulhat,hogy a lánc nyúlt meg?Ford márkakereskedésben dolgozom így sajna még nem nagyon van tapasztalat mazdához.Esetleg árakat is tudna írni nekem.Köszönöm.üdv-Nándi-
mazda-auto.hu | 2010-06-29 12:24 Nface részére
Köszönjük a visszajelzést!
Lehet állítani a gyújtáselosztót, de az elektronika mindig utána fog állítani. Meg van a módja, hogyan kell ezt elkerülni.
Nface | 2010-06-27 21:55 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Mazda-Auto!
Már beszéltünk az autómról mazda 323 1,5 z5.Légtömegmérő és egr pucolás után helyreált a hiba.Köszönöm a segítséget.Az lenne még a kérdésem,hogy a gyújtást az elosztón lehet állítani vagy a motorvezérlőn keresztül.Az elosztón lehet tekerni,de más típuson is előfordul,hogy műszerezni kell.
Nface | 2010-06-23 21:27 mazda-auto.hu részére
Köszi.Kipróbálom.
mazda-auto.hu | 2010-06-23 16:08 rocksuti részére
Akkor nagy valószínűséggel a váltó és az útfelület közötti rendszer valamelyik elemében van a hiba.
rocksuti | 2010-06-23 08:13 mazda-auto.hu részére
Igen ha kinyomom a kuplungot, akkor is hallatszik a hang, és ha üresbe teszem, akkor is. Csak fékezés hatására szűnik meg a hang.
mazda-auto.hu | 2010-06-22 16:34 rocksuti részére
A hang jellegéból jó eséllyel azonnal meg tudnám mondani, de így csak tippelgetni lehet. Lehet váltó (üresbe kivéve is van zaj?), fékbetét, féknyereg, esetleg féltengely, még akár gumiabroncs is....
rocksuti | 2010-06-22 15:18
Mostanában furcsa hangot hallok, ha 70és80km/h közötti sebességgel megyek. Fékezés hatására megszűnik a hang. Mi lehet a probléma?