2025. Április 25. Péntek - Márk

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


gabe. | 2010-07-02 22:52

Tisztelt Mazda-Auto!
Tanácsot szeretnék.
1999-es 2,0 ditd 66kw-os 323F autómon a minap javítottam az első féknyergek porvédőit,tömítőkarmantyúit.A flexitömlőket levettem a nyergekről,ekkor kifolyt a fékolaj.Összeszerelés után feltöltöttem a fékolaj tartályt,légtelenítettem a rendszert,de a fékpedál mégis lassan "leereszt".Többszöri hirtelen nyomásra felkeményedik ugyan,de ekkor bevillan a kézifék/fékhiba lámpája.
Mit csináltam rosszul?
Másik kérdésem:130,000km-t ment az autó,a turbó utáni levegőcsőben fekete olajfoltokat,a cooler utáni szívócsőben! vastag kormos lerakódást találtam.(a motor 2000f/min alatt elég harmatosan húz).
A turbó lehet hibás?

mazda-auto.hu | 2010-07-01 08:10 Nface részére

Előfordulhat, hogy megnyúlik a lánc, de a feszítő is lehet problémás. A feszítő/csillapító munkáját egyébként olajnyomás stabilizálja. A lánc 12834,-Ft, a feszítő 41982,-Ft.

Nface | 2010-06-29 17:46 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a segítséget.Ez a minimum,hogy visszajelezzek és megköszönjem a segítséget.Még egy kérdésem lenne aztán már nem zavargok.Most cserélnék szíjat és akkor egy az egyben megcsinálnám.1,5 z5 motorom van.Szól benne a lánc.(Ami a két vezérmű tengelyt köti össze).Van feszítője?Vagy csak egy műanyag vezető/rezgéscsillapító van benne?Vagy esetleg olajnyomásra feszít benne egy patron?220e van a motorban.Előfordulhat,hogy a lánc nyúlt meg?Ford márkakereskedésben dolgozom így sajna még nem nagyon van tapasztalat mazdához.Esetleg árakat is tudna írni nekem.Köszönöm.üdv-Nándi-

mazda-auto.hu | 2010-06-29 12:24 Nface részére

Köszönjük a visszajelzést!
Lehet állítani a gyújtáselosztót, de az elektronika mindig utána fog állítani. Meg van a módja, hogyan kell ezt elkerülni.

Nface | 2010-06-27 21:55 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-Auto!
Már beszéltünk az autómról mazda 323 1,5 z5.Légtömegmérő és egr pucolás után helyreált a hiba.Köszönöm a segítséget.Az lenne még a kérdésem,hogy a gyújtást az elosztón lehet állítani vagy a motorvezérlőn keresztül.Az elosztón lehet tekerni,de más típuson is előfordul,hogy műszerezni kell.

Nface | 2010-06-23 21:27 mazda-auto.hu részére

Köszi.Kipróbálom.

mazda-auto.hu | 2010-06-23 16:08 rocksuti részére

Akkor nagy valószínűséggel a váltó és az útfelület közötti rendszer valamelyik elemében van a hiba.

rocksuti | 2010-06-23 08:13 mazda-auto.hu részére

Igen ha kinyomom a kuplungot, akkor is hallatszik a hang, és ha üresbe teszem, akkor is. Csak fékezés hatására szűnik meg a hang.

mazda-auto.hu | 2010-06-22 16:34 rocksuti részére

A hang jellegéból jó eséllyel azonnal meg tudnám mondani, de így csak tippelgetni lehet. Lehet váltó (üresbe kivéve is van zaj?), fékbetét, féknyereg, esetleg féltengely, még akár gumiabroncs is....

rocksuti | 2010-06-22 15:18

Mostanában furcsa hangot hallok, ha 70és80km/h közötti sebességgel megyek. Fékezés hatására megszűnik a hang. Mi lehet a probléma?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó