2025. Február 28. Péntek - Elemér

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


athos | 2010-06-15 17:51

Üdv!
Még egy dolog.Alapjáraton pörög a motor és a kuplung benyomásakor felpörög és visszaáll az előző fordulatra.Ha visszaengedem a kuplungpedált,akkor meg lecsökken a fordulatszám (majdnem megáll a motor) és utána visszaáll újra az előző fordulatra.Ha alapjáraton üresben megy a motor a fék benyomására is kicsit emelkedik a fordulatszám.
Elnézést kérek,de ezek valóban megtörténnek.
Köszönöm a türelmet!

mazda-auto.hu | 2010-06-15 12:41 athos részére

A nagyobb zaj egy bontott váltóban sajnos benne lehet, a rezonancia viszont nem igazán.

athos | 2010-06-14 16:21

Üdv!
Beadtam szervízbe az autót, ők lecserélték a sebváltót egy bontott példányra.Ma kaptam vissza az autót és az a tapasztalatom, hogy erősebb hangot hallok a hajtás felől(nem olyan csendes mint a régi váltó) és van még rezonancia is, amit a kormányon is érzek

m.attila31 | 2010-06-14 10:10

Köszönöm a választ, megpróbálkozok egy szűrőház cserével, remélem megoldódik a probléma.Azt elfelejtettem tegnap hozzátenni, hogy leállítás után, "elpuhul" ez a pumpa,elég sokat lehet rajta nyomni mire újra kemény lesz.Gondolom, ennek azért nem lenne szabad így lennie. Egyébként okozhatja valami más is azt, hogy elejti a rendszer a gázolajat?

mazda-auto.hu | 2010-06-14 08:52 m.attila31 részére

1. Elképzelhető például, hogy leállítás után esetenként "elejti" a gázolajat a rendszer, ilyenkor nem akar indulni. A rossz szűrőház okozhat ilyet. Egyébként nem jellemző, hogy egy szíj annyira megnyúlna, ami már ilyen jellegű gondot okoz, és az ráadásul nem csak minden ötödik indítást befolyásolna.

2. Lehet, hogy a klíma túl nagy teljesítményt vesz fel, mert nagy a gáznyomás. Persze az is lehet, hogy szabályzási probléma van.

m.attila31 | 2010-06-14 00:35

Tisztelt Mazda-autó !

A következő probléma miatt szeretnék segítséget kérni:
Van egy 99" évjáratú 2.0 DITD motoros 323 mazdám.
Az utóbbi időben elég nehezen indul.Vagyis, van, hogy egymást követően 4-5 alkalommal beindul rendesen, aztán van, hogy csak 5. kísérletre hajlandó beindulni.Teljesen mindegy , hogy hideg, vagy meleg-e már a motor.Voltam vele egy dízel laborban, de ott azt mondták, hogy minden rendben van vele,jók a porlasztók, kitakarították a tankot és az üzemanyagrendszert,átnézték a turbót, stb.Szerintük cseréljek vezérműszíjat, mert úgy látták, hogy meg van kicsit nyúlva, szerintük azért nem akar indulni, mert így a jeleket nem jól adják le a jeladók. Ez tényleg okozhat ilyen problémát? Nekem nagyon úgy tűnik egyébként, hogy valamiért nem kap elég gázolajat néha. Az utóbbi üzemanyag szűrő cseréjénél volt egy érdekes dolog, amit előtte nem tapasztaltam,a szűrő tetején lévő pumpával, nagyon nehezen tudtam a gázolajat felszívni a szűrőbe. Hiába pumpáltam, szinte alig jött fel valamennyi bele.Ez a pumpa meg tud hibásodni, lehet ez a baj forrása? Menet közben egyébként annyi rendellenes dolog tapasztalható az autón,hogy ha megy a klíma, akkor alapjáraton el kezd lefulladni a motor, és néha előfordul, hogy 3000 fordulat körül kicsit megtorpan.
Válaszukat előre is köszönöm!

Craig85 | 2010-06-11 10:11 mazda-auto.hu részére

Nagyon köszönöm a segítséget! Üdvözlettel, Craig85

mazda-auto.hu | 2010-06-11 08:46 Craig85 részére

A csomagtér fedelet felnyitva lehet látni lámpatestet tartó csavarokat, vagy pedig a csomagtér belső burkolatát kell levenni.

Craig85 | 2010-06-10 22:32

Tisztelt Mazda-Autó!

Van egy 323F mazdám (2002 dec., E-Vision (hatchback)). A bal hátsó helyzetjelző izzóm kiégett. Hogyan tudom kicserélni? Üdvözlettel, Craig85

athos | 2010-06-09 20:12

Köszönöm a választ!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó