2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zoli81 | 2007-01-25 19:00

Köszi a szakértelmet! :) Az utastérbõl látszik, hogy a kuplungpedál feletti munkahenger szivárog. Olajos-koszos körülötte minden, és az a gumiszimering is eléggé kivan. Érdekes, hogy a fékolaj szintje nem esik látványosan. És ez arra is magyarázatot ad, hogy légtelenítés után miért volt jó mindig a kuplungom ideig-óráig! Gondolom a tömitetlenségi probléma miatt. Megpróbálok beszerezni egy munkahengert a közeli jap-ker -bõl, mert gondolom Ti már nem foglalkoztok ilyen öreg autóval, na meg ahogyan elnézem messze is vagytok.

Üdv;
Zoli

mazda-auto.hu | 2007-01-23 07:54

A tengelykapcsoló munkahengerekrõl van szó. A kuplungpedál (tengelykapcs) tövében van az egyik munkahenger. Amikor lenyomod a pedált akkor a fékrendszerhez hasonlóan a felsõ (pedál) munkahengerben keletkezõ nyomás továbbítódik a váltóharangon elhelyezett kiemelõ munkahengerhez, mely egy "szerkezet" segítségével kiemeli a kuplungot. Valószínûleg vagy levegõs ez a rendszer, vagy valamelyik munkahengerben nyomásvesztés van, tömítetlenségi problémák miatt. 2. A váltóolaj hõmérséklete az, ami hatással van a jelenségre. A hideg olaj nagyon sûrû, így segít lefékezni a fogaskerekeket. 3. Utolsó lehetõségként még mindig ott van, hogy esetleg maga a kuplungszerkezet is hibás.

zoli81 | 2007-01-22 20:22

Köszi a választ!
A kuplungom olyankor nem emel ki rendesen.Érzem rajta, hogy amikor pl. háttal gurulok lefele a kertben rükvercben, kinyomott pedállal, akkor egy kicsit mintha fogná az autót, és amikor megállok, kiveszem üresbe (kicsit nehezen) megemelkedik ill. visszaáll az alapjáratom a normális értékre! Melyik munkahengerrõl lehet szó? Nem folyik a kuplung-munkahenger, hátul a nyáron kapott 2 új fékmunkahengert, elöl meg egy hónapja cseréltünk gólyalábakat, fékolajat cseréltünk, légtelenítettünk, szóval feltünt volna ha folyik valamelyik. A szint sem esik a tartályban. Én is inkább valami hidraulikus problémára gyanakszom, mert befolyásolja a motor (vagy a fékfolyadék?) hõmérséklete, és az is, hogy jár-e a motor! Tehát hideg autónál, ha jár, ha nem nincs problémám. Ugyan nem az igazi, de talán fel sem tünne, ha nem figyelnék rá, vagy csak betudnám a hideg alkatrészeknek. Meleg autónál, ha jár a motor probléma van, ha leállítom akadálymentesen jár a váltó minden sebességben, mint a vaj!

mazda-auto.hu | 2007-01-22 08:55

zoli81- Azt kellene megnézni, hogy amikor benyomod a kuplungpedált, lent a munkahenger "kiemeli"-e rendesen a kuplungot. Ha valamelyik munkahenger nem kellõen tömített, akkor elvész a nyomás, és nem emel ki a kuplung.

mazda-auto.hu | 2007-01-22 08:53

Storm: Szerelés elõtt vedd le a negatív akksi sarut. A kapcsoló 15660,-

zoli81 | 2007-01-19 23:29

Sziasztok!

Van valakinek esetleg ötlete arra, hogy teljes kuplungszerkezet csere elõtt még mit nézzek meg a Mazdámon? -`91 323 (BG)-

Járó meleg motornál nagyon nehezen veszi az 1-est, 2-est, hátramenetet! Nem recseg, csak egyszerüen nem lehet berakni, mintha valamiben megakadna a váltó. Olyankor egyébként minden sebesség nehezebben kapcsolható, mintha nem emelne ki a kuplung rendesen. A hátramenet recsegõs.
Amikor pl. lámpánál nem veszi az egyest -ami egyre jellemzõbb, mondhatni már rendszeres-, olyankor nagyobb sebességfokozatban (erõltetve ugyan, de kapcsolható) picit megguritom az autót és olyankor mint a vaj, gond nélkül veszi! Menet közben, tehát guruló autónál sincs gondom semelyik fokozattal sem, ha pl. kicsit még gurul a kocsi, akkor az egyesel sincs gondom!

Meleg, de álló motornál akadálymentesen jár a váltó, és hideg, de járó motornál is!

Cserélve lett váltóolaj, fékolaj (lelégtelenítve a fék, és a kuplung is), kuplungtárcsa, mert az el volt kopva, de a szerelõ szerint a szerkezet szép volt, a kinyomószerkezetnek sincs baja.

A kuplungon állítólag nem lehet állítani, mert önbeálló, hidraulikus.

A kuplungszerkezet cserét meg szeretném úszni, ha meg lehet, mert nem bízok a szerelõmben, mert már az egész elsõ futúmûvet is kicseréltette velem alkatrészenként, és a kopogás mégsem múlt el, de a kuplung lenne az égetõ problémám! Esetleg ha tudnátok ajánlani Óbuda környékén egy hozzáértõ szerelõt, azt megköszönném! Meg a válaszokat is!

Üdv!

Storm | 2007-01-19 19:19

ÜDv ismét. Kösz a válaszotokat, de sajna ez jelen pill meghaladja anyagi legetõségeimet bár mennyire is szeretném. :(
Most egy kérdés: a légzsákokat ki lehet kapcsolni, hogy a kormányt le tujam szedni a kinyílás veszélye nélkül, mert vmit ártanom kéne a vil. kapcsolónak (Balra fordulás után a visszaugráskor egy pillanatra lekapcsolja a fényeket. Az új vil. kapcs. mennyi?). Bocs, két kérdés lett.

mazda-auto.hu | 2007-01-16 08:16

16 darab van belõle és 16x8100,- Ft. kiadással kell számolni a megvásárlásuk esetén.

LakiTomi | 2007-01-15 16:02

Mennyibe kerülnek egy 98-as 323F es mazdához a szeletökék, hány darab kell és hol lehet beszerezni? Lejjeb irtam a problémám a kotyogásról. Meghallgatta a hangot egy helyi szerelö. Szeleptöke cserét ajánl. Köszi a segitséget.

mazda-auto.hu | 2007-01-12 08:50

tsutsi - Ajánljuk ezzel a motorral is az autót. A hatsebességes váltó igazából nem hiányzik ezzel a fokozatelosztással. Felszereléseket az oldalunkon innen balra, a MAZDA3 kiegészítõk cikkünkben találhatsz.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó