2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2006-03-02 14:44

Nem jellemzõ, bár nyilván nem véletlenül lehet külön rendelni. kb:13e Ft.

atilol | 2006-03-02 14:34

Köszönöm:) és azt a tankban lévõ benzinszûrõt szokták cserélni? atilol

mazda-auto.hu | 2006-03-02 13:53

Van még egy kis szûrõ a tankban, az üzemanyagpumpán. A gyári akksi 55 Ah-s, ha nincs valami extra fogyasztó beszerelve pl.: HiFi vagy mûholdas riasztó, akkor nem kell nagyobb. A gyertyákat 30000-ként kell cserélni.

atilol | 2006-03-02 12:48

Üdv! 94` Mazda 323 sedanom van (BG). Az lenne a kérdésem, hogy 55-ös vagy 65-ös aksit javasoltok bele, valamint milyen gyakran javalott a gyertyacsere, és hogy a motorháztérben lévõ benzinszûrõn kívül van- e benne még valahol szûrõ. Köszönettel : atilol

mazda-auto.hu | 2006-03-02 07:59

Mindent lehet még hozzá rendelni, ha kokrétan elmondod mi az ami kellene, akkor megpróbálunk segíteni. Tényleg kár lenne veszni hagyni!

mazsola | 2006-03-01 18:06

Helló mindenkinek! Van egy 1985-ös 323-as Mazda Family-m. Szeretném a karosszériát rendbehozatni, az eleje kapott, hozzám már így került. Lehetséges még ehhez a tipushoz alkatrészeket találni? A motorját is szeretném feljavítani, mert megy, mint a veszedelem, de második funkciójában ködfejlesztõként üzemel. A szerelõ, akinél voltam, azt mondta, ne is költsek rá, de megszerettem, és mivel kapott még két évet, akkor már megkísérelném rendbe tenni. Ha tudtok segíteni, vagy van jó tanácsotok, szivesen venném! Köszönöm; Zsolt

mazda-auto.hu | 2006-02-25 11:33

Az ilyen nyári túlmelegedések nem természetesek, mint ahogy a fáradt olaj sem, hatásukat örökre megjegyzi a motor, elég nagy kárt tudnak okozni. Nehéz látatlanban bármit mondani a hidegindításról. Nagy hidegben néhány másodpercig elõfordul magasabb fordulatszám.

Nick21 | 2006-02-25 11:11

Még valami: elég furcsa nekem hogy hidegben az automatas szivató indításkor nagyon magas 2600-as fordulatszámon tartja az autót... szegény motor úgy pörög a hidegben hogy már nekem fáj... ez normális? Utána persze lejjebb megy és beáll, de szerintem nem ok. hogy ilyen magas a fordulatszám... ezt kompjúter vezérli.. lehet hogy meghülyült? :)

Nick21 | 2006-02-25 11:05

Tavaly novemberben volt olajcserém 145ezer km-nél azóta nem tapasztaltam olajfogyást pedig sokszor ellenõrzöm. Bár pár csepp fogyást nem nagyon lehet a nívópálcán észrevenni... de pár csepptõl is füstölne ennyire? Az viszont lehetséges hogy tavaly nyáron párszor túlmelegedet a motor mert az olaj már elég fáradt volt... ha jól számolok mindent összeadva olyan jó 70-80ezerre még számíthatok ha valóban baj van... nem örülök mert ez a vízpumpa csere és ékszíj csere is 50 volt most... ez így most elég soknak tûnik... :( azért köszönöm a válaszokat :)

mazda-auto.hu | 2006-02-25 09:56

Amikor áll a motor a szimeringek mellett leszivároghat az olaj, és viszonylag kis mennyiség is füstöt okoz. Mennyi km van az autóban? Mennyit mentél a vízpumpa csere óta? Lehetséges a nem megfelelõ hûtés miatt (vízpumpa) túlmelegedett a hengerfej, és megmerevedtek a szimeringek. Az adalékok javíthatnak a helyzeten, de hosszútávon nem igazán jó megoldások. Megfelelõ minõségû olaj és állandóan maximumhoz közeli olajszint jobb megoldás, bár ha már megvan a baj akkor már csak csökkentheti az olaj túlfogyasztást, megelõzni nem tudja. A 16 szim. 35712.- a munkadíj kb. 20000.-Ft.+ esetleg szelepfedéltömítés és olajcsere.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó