2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2006-06-12 16:44

A zaj pedig olyan sok helyrõl jöhet, hogy nem tudjuk így megmondani. Lehet akár ékszíj is, vagy generátor, vízpumpa csapágy stb...

mazda-auto.hu | 2006-06-12 08:30

2dl olajfogyás /1000km nem sok, amennyiben a felsõbb fordulatszám-tartományban is használod az autót. A gyári megengedett érték ennek több mint kétszerese. A vízpumpa hibája esetén csöpög a víz, általában csak a motor üzemmeleg állapotában. Nyilván ha valaki ezt nem veszi észre idõben, akkor a kevés víz miatti elégtelen hûtés következtében "megmerevedhetnek" a szelepszárszimeringek, károsodhat a motor.
A 2600-os érték a hidegindítás utáni 1-2 másodpercig normális adatnak tekinthetõ. Ezért is érdemes minél jobb olajat használni, ami gyorsabban eljut a kenési helyekre.(A Mobil Super S 10w-40 jó)

Kukac | 2006-06-11 10:10

Sziasztok! Egy 97-es 323F-em van (1.5, kb 140e km). Mostanában azt tapasztaltam, hogy az olaj erõsebben fogy. Figyelgettem a hátsó tükröt, de füstöt nem igazán látok magam mögött. Igaz hajtósan használom a gépet, a teljes fordulatszám tartomány használatba van véve :) Szóval olyan 10000km-re megevett 2 liter olajat. Mobil 1 10W40S van benne. Ez vajon lehetséges a magas fordulatszám miatt, vagy valami más is okozhatja? Láttam vízpumpa csere több esetben felmerült, milyen tüneteket okoz a hibája? Mégegy. Reggel hidegen beindítva a motor pár másodpercig csak nagyon halkan súrlódó hangot hallat. Tényleg fülelni kell, de feltûnt :) Kb 10 másodperc alatt megszûnik a hang. Okozhatja valami hiba vagy csak eddig nem vettem észre? Az autót amúgy amíg a hõfok mutató el nem éri a középsõ állást max 2000 rpm-ig szoktam használni, csak utána húzatom jobban.

Elõre is köszi a válaszokat!

ui: valaki írta, hogy hidegindításkor 2600 a fordulatszám, szerintem az abszolút hibás mûködés. Nekem -20 fokban is max 2000 köré ment fel indításkor.

mazda-auto.hu | 2006-06-02 15:38

Köszönjük, és gratulálunk a sikeres munkához!

ha1rri | 2006-06-02 14:30

Köszi a segítséget! Végülis az volt a baj, hogy melegen még nem állítottam ezelõtt (Ladához ugye vannak hideg értékek is). És megszivatott, mert túl lassan csináltam. Most meleg motor - kettõ beállít aztán gyors összerakás, motormelegítés aztán újra másik kettõt. Így most jó lett. Amúgy tényleg köszi a segítséget, ha arra járok biztos benézek hozzátok ha kell alkatrész!! Jó szerelést!

mazda-auto.hu | 2006-06-02 08:19

Ha a kiemelõ bütyök éppen a legtávolabb, azaz szemben volt a szeleppel amikor mérted a hézagot akkor jónak kell lennie. Az sem mindegy milyen könnyen jön ki a hézagmérõ a veztengely. és a szelepem.közül.

ha1rri | 2006-06-01 16:43

Sziasztok!
Még mindig az elõbbi 1.5 GT-rõl lenne szó! a problémám megint csak hasonló, mert az igazság hogy állítás után is szelephangja van a motornak! Nem tudom jól csináltam-e, de Ladán eddig mindig sikerem volt ilyennel és kicsit tanácstalan vagyok, szal leírom hogy hogy csináltam: Motor járatás (míg a termosztát nem nyit, a hûtõn kézrátétellel mérve :) )
légszûrõház, szelepdekni gyorsan le, elõ a hézagmérõt, motor a fõtengely jelöléshez, aztán 180 fokos fordításonként a fõtengelyen, gyújtási sorrendben beállítás! Létszi adjatok tanácsot! Egyébként új olaj van a motorban és a szelephang olajcsere elõtt is volt bár ugye természetesen utána egy hangyányit csökkent. Bocs hogy ilyen hosszú lett. Ja és ha nektek van repair manual akkor megosztanátok (oszthatjátok?) velem? Elöre is köszi

sporttengely | 2006-05-31 18:51

nekem 323f l.5 -öm van
96-os szeretném elcserélni
1.8vagy V6.-ra érdekel valakit.Van két sportengelyem is

Tschaby | 2006-05-30 12:24

Köszi!
A klíma biztosn nem ad hangot :-)
Az olaj Castrol félszint 10w40

mazda-auto.hu | 2006-05-30 11:34

1.Ennél a szériánál elõfordulhat a vízpumpa. 2.A láncot olajnyomás feszíti, így nem mindegy milyen olaj van az autóban.3.A legjobb alkatrész tényleg a gyári, még a gyári beszállítóknak mondott cégek termékei sem érik el azt a színvonalat (tapasztaltuk), ettõl függetlenül a nipparts sem lehet rossz. 4. Ha klíma van az autóban, akkor még annak a kompresszora is lehet.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó