2024. November 24. - Emma

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


fgwkt | 2013-04-30 16:47 pusi65 részére

Bocs ha már volt ilyen kérdés de mivel nem lehet szűrni a több ezer hozzászólás között valósznűleg elsiklottam felette. Az autót szinte csak hosszútávra (150-200 Km) használnám főleg országúton, éves szinten kb. 25-30e Km megyek ezért vetődött fel a dízel, de mivel itthon nem annyira elterjedt a típus nem szeretném az autó értékét rákölteni egy esetleges javításra.

Easyrider5277 | 2013-04-30 09:55 fgwkt részére

Helló! Amennyire én tudom ezekben még nincs kettőstömegű lendkerék, így ez hibás sem okozhat. Ami hiba elő szokott fordulni az a nagynyomású szivattyú, ezt használtam olyan 60000-ért lehet megvenni. Az elektronika miatt nem aggódnék az én mazdám 22 éves 600000 km van benne csak a generátor hibázott ennyi idő alatt még az egyik fényszóró izzó is eredeti. Az injektorkat 15000 körül meg lehet venni az ebayon. Javaslom továbbá a nepitelet.hu olvasgatását, főleg azok leírásász akik sokat mentek vele. Ha anyagiaim engedik én is ilyet fogok venni)). Üdv.: 323d

pusi65 | 2013-04-29 20:28 fgwkt részére

Annyi hasonló kérdés volt már fórumon, azért röviden:Szinte minden az előéleten múlik.Nagy rizikó ismeretlenül ilyen autót venni. Évi 10-15 ezres futásnál benzinest 20 ezer felett dízel, de vagy újat, vagy maximálisan ismert előéletűt.

fgwkt | 2013-04-29 17:25

Tisztelt fórumozók! Utolsó szériás Mazda 323F(BJ)vásárlását tervezem, ahogy nézegettem a hirdetéseket feltűnt, hogy viszonylag sok külföldről behozott 2.0 DiTD motoral szerelt autót hirdetnek. A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e ilyen autót venni? Egy ilyen 11-12 éves bőven 200.000 Km felett futott autó mennyire megbízható? Milyen fenntartási költségekkel kell számolni, az 1.5/1.6 benzinesekhez képest? A válaszokat előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2013-04-25 16:16 ungyi részére

Mindkettő benne van a gyári ajánlásban. Ha ritkán jársz autópályán, akkor az 5-ös gyetyának jobb az öntisztulása, és nem fog öngyulladást okozni az elektróda túlmelegedése miatt.

mazda-auto.hu | 2013-04-25 16:15 gabson részére

A szívócsőben megmaradó olaj a kartergázból kerül oda. Ha nem túl magas az olajfogyasztás, akkor ez nem jelent problémát. A kerepelő hang lehet akár szelephézag probléma is, mivel egy hidegen túl magas érték melegen csökken. Sok minden lehet, hang alapján lehetne eldönteni, merre kell elindulni a hibakeresésben. A fojtószelep házat is meg kellene vizsgálni, illetve az említett alapjárati beállítást elvégeztetni. Ha rossz a beállítása, akkor az állítómotor nem tud utána szabályozni, pl. amikor a generátor nagyobb teljesítményt vesz fel (lámpát bekapcsolod).

pusi65 | 2013-04-25 16:05 ungyi részére

nem hiszem, hogy lényeges eltérés lenne a két típus között, gondolom minimális hőértékben. Nekem 87-es 626-osba 1.6 pont ezt a két alternatívát jelzi a gyártó! idejük 20 e. km.Az elmúlt 24 évben használtam benne ilyet is, olyat is. Viszont! Most Beru UXT2 lett berakva és a Bosch WR78 után ezt jobbnak érzem. Ezek 4 pólusosak kb. 50-60 ezret mennek - mellesleg. A Beru nagyon tetszik!

ungyi | 2013-04-25 15:51

1987-ben forgalomba helyezett,1.5-s,benzines sedám mazdámba NGK BPR5ES gyertyát tettem eddig. Jól ment vele, de azt mondták /autószerelők/hogy BPR6ES kellene bele. Melyik a jó, vagy melyik a legjobb gyergya ebbe az autóba?Köszönöm.

gabson | 2013-04-24 07:17 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ. A légtömegmérőt tisztító sprayvel megtisztítottam,ez nem segített. A szívócsövet levettem és bár a bordák között vannak felületi repedések átszakadva nincs. Viszont sűrű fekete fáradtolaj szerű folyadék állt benne.Természetes az hogy odakerült vagy ezen az úton lehet továbbmenni a hibakeresésben? Az autó előző tulaja egyébként azt mondta, hogy amikor kijön az igazi nyári meleg valamiért jobban megy az autó. A kerepelésről még annyit, hogy ha nagyon hideg van, nagyon hangosan kerepel, ha jobb az idö sokkel halkabban. Ha a motor felmelegedett nem kerepel.

mazda-auto.hu | 2013-04-22 16:11 VoGeL részére

Az automata feltöltési folyadékmennyisége 5,8 liter, de cserénél nem fog ennyi kifolyni. A teljes olajcseréhez akár többszöri leeresztés-feltöltés szükséges. A 10w-40 mindenképpen jobb a motornak, mint a 15w-40.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó