2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mennyire megbízható a Mazda 6?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


krisz | 2006-12-06 09:33

Újra a fordulatszám ingadozásról kérdezném Önöket mert ma reggel sajnos újra trélerre került a M6-osom (második alkalom) Hideg motornál alapjáraton leállt és nem is indult újra. A helyi Mazda szerelõje kijött, rádugta a sz.gépet de semmi hibát nem jelzett. Mit tegyek?

mazda-auto.hu | 2006-12-06 08:44

Gyújtás ráadáskor a lámpák csak azt jelzik, hogy mûködõképes állapotban vannak. Ha nem világítanak, akkor van gond. A tükörfûtés csak a hátsó szélvédõfûtés bekapcsológombjától függ, valami probléma lehet az egyik tükröddel. A kivehetõ kódokra nem tudunk "nyilvános" információforrásról, bár több (külföldi)Mazda6 fórumon vannak jól értesültek : ).

Gume | 2006-12-06 08:37

Hali! Lenne pár villamossági kérdésem is. M6 d1ízel esetén amikor elfordítom a kulcsot és még nem indítózok, akkor ég többek között az olajnyomás, üzemanyagszûrõ és a sárga motor lámpa és nem is alszik el. Amikor elindítom elalszanak. A gépkönyvben nem találtam erre bjegyzést, hogy jó vagy sem. Jó így? A másik a tükör fûtés. Automatán kapcsol vagy a FRONTra kell állítani? Ma reggel a jobb tükör ment mint régen, de a bal csak kb. 20 perc után lett tiszta. A gépkönyvben csak egyetlen biztositékot ír. Hol lehet a hiba? És egy uccsó: láttam, hogy a fedélzeti kompjuterbõl a kijelzõn keresztül is ki lehet venni az adatokat, csak ismerni kell, hogy milyen kód mit jelent. Errõl hol lehet bõvebb leirást találni? Köszi!

mazda-auto.hu | 2006-12-05 12:33

Külön típus megjelölése nincs, a doboza meg már nincs meg a legutóbb beszereltnek, bár nem valószínû, hogy a Mazdán kívûl lenne valami jelzés rajta. Egyszerûen a gyári távvezérlõvel kezelhetõ. Hangjelzésekkel kommunikál (jelzésként) esetleges nem észlelt riasztás után, illetve "kivillogja". A helye van azt jelenti ebben az esetben, hogy konkrétan az adott Mazda típushoz le van írva, illetve képekkel illusztrálva van képpel, hogy mit hova kell tenni, és munka közben mit kell leszerelni.

sipi | 2006-12-05 12:02

Érdekelne mit is jelent, hogy meg van a helye. Meglévõ kábelezést használ, a gyári részegységek helyére beépíthetõ, kezelése hogyan történik? Tudtok esetleg egy pontos típust, gyártót, dokumentációt amire rákereshetek?

mazda-auto.hu | 2006-12-05 08:11

Elvileg csak a felsõ rugótányérban lehet különbség, de ekkora mértékû teljesen kizárható. Sajnos csak régi típusunk van kiszerelve, így pillanatnyilag nincs mivel összehasonlítani.

leslie | 2006-12-04 21:56

Jo, tudom mär unalmas ez a tema, de tenyleg, lehet valamit rä kitalälni? :-(

leslie | 2006-12-04 21:53

Hello!Visszaterve a toronycsapägybepeitesre, komolyan magasabb lett az eleje a kocsinak, nem vicc. Legaläbb 2-3 cm-el, de lehet több. Mitöl lehet? Van valami ötletetek? köszi!!!!

mazda-auto.hu | 2006-12-04 12:18

Ez nem az a riasztó(MPS,RX-8). Megvan az esélye annak amit írsz, hogy ez nem japánból érkezik, de tény, hogy ez a riasztó nem zavarja (mint több másik) a Mazdák kényes elektronikai kompaktságát, és minden alkatrészének meg van a helye.

sipi | 2006-12-04 10:52

Upsssz. Akkor még sem olyan egyszerû.

A Mazda6 (nem MPS!)Workshop Manual a T85 oldaltól kezdõdõen leírja a gyári, CAN-BUS rendszerû riasztót, ami a tartalmazza a központi egységet, mely a középsõ konzol mögé van beépítve, egy bonnet switch nevû kapcsolót, melyet beépítenek a motortérzárba, egy mikrohullámú mozgásérzékelõt, mely az elsõ mennyezetvilágítás fölé kerül beépítésre és egy akkumulátoros szirénát. Kezelése, kódváltoztatás a középsõ konzol kijelzõjén, a Bose rádió gombjaival lehetséges. Ezt a T93 oldaltól kezdõdõen írja le, illetve a WDS segítségével is lehetséges. Távvezérlése a meglévõ távirányítóval lehetséges. Errõl a riasztóról beszélünk?

Állítólag az osztrákok által gyáriként szállított riasztó nem ez, ultrahangos mozgásérzékelõ van hozzá, távvezérlõre felprogramozható. Állítólag ez szerepel a tartozék katalógusban, míg a gyárira nincs ott utalás. Helyette több helyen a Cobrát javasolják.

Az eredeti gyári (japán) beépítését még az is befolyásolhatja, hogy a kábelezés benne va vajon az autóban, vagy ki kell építeni. Ekkor a BUS kiépítése az érdekes. Ugyanakkor érdekes lehet az érzékelõ, kapcsoló beépítése is a megfelelõ helyekre, vajon ki van alakítva?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó