2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mennyire megbízható a Mazda 6?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2006-12-04 09:07

Nagyjából 110000Ft az F/L elõtti Hatosokhoz a programozható verzió. Ezzel egy általad elõre beállított idõpontban (pl.: 7:30) indul a kályha. Egy pár napra elõre programozható. Ennek nagyjából a duplájába kerül, ha távirányítóval szeretnéd indítgatni. Óránként kb.: 4dl gázolajat fogyaszt a készülék. Elvileg más Mazda mûhelyeknél is megoldható a szerelés. Ezt írtuk korábban. Új: Egyéb opciókról nem tudunk.

Gume | 2006-12-03 22:25

Hali! Bocsi, már látom butát kérdeztem. Szóval már tudom, hogy biztosan kell még hozzá egy "auxiliary heater". Ez a Mazda6 esetében milyen típus? Pontosan ennek van hely vagy lehet kisebb vagy nagyobb teljesítmény? Programozón (timer) kívül még más is kell hozzá?

Gume | 2006-12-03 21:59

Helló! Kezd megint hideg lenni, így megint érdekel az állófûtés dolog. Mazda6 d1zel 2004-es modell. Mi kell még hozzá, hogy programozható fûtésem legyen? Elegendõ lenne csak a programozó rész (kis ovális mocsoda), vagy más is kell még? Ha távirányítós lenne, akkor kb. mennyi idõ, amíg bemelegszik a kocsi? Mennyi idõ ezt beszerelni?

mazda-auto.hu | 2006-12-01 16:58

sipi !!! Ütésérzékelõ nincs a gyári utólagos szerelésû riasztóban, de BELTÉRVÉDELEM VAN! A villamossági szerelõnk "megkavart" engem egy kissé. (legközelebb dupla kontroll a válasz elõtt :)) Már próbáltuk is: lehúzott ablaknál ha "benyúlunk" az utastérbe, akkor is riaszt. Így már tényleg nem mondható drágának a 61084,- Ft.

mazda-auto.hu | 2006-12-01 16:06

sipi - Sajnos ez van. Hátha elõbb-utóbb elérhetõ lesz a beltérvédelem ehhez is. huszas - Említetted a 90% autópályát, ez csökkenti a szûrõ eltömõdésének esélyét. Az olajszintet hidegen nézd meg és figyelni kellene.

sipi | 2006-12-01 12:53

És lõn világosság... Köszönöm, most már értem a lényeget. Sajnos máshol nem sikerült ilyen precíz infot szereznem és ez okozta nálam az értetlenséget. Kár érte, mert ahogy Oszi is említette és én is kihámoztam a rendelkezésre álló anyagokból, igen jó eszköznek tûnik, csak az egyediséget kellene kiegészítésként megoldani a biztonság érdekében.

huszas | 2006-12-01 11:41

Koszonom a valaszt, nekem meg sohasem villogot, vagy vilagitott a DPF visszajelzes menetkozben.

mazda-auto.hu | 2006-12-01 09:35

Amúgy igen, a dízelmotorok esetében gyorsabban befeketedik az olaj, de ez nem probléma, illetve ezt nem lehet elkerülni.

mazda-auto.hu | 2006-12-01 09:30

huszas, Oszi - Oszi, csak részben igaz amit írtál, de miért haragudnánk? :). 1. A DPF-el szerelt hatosokban azért kell speciális olaj, mert a korom, hamu egy része a motorolaj elégetésébõl származik. Ezt megelõzendõ, ez az olaj nagyon alacsony hamuképzõdést biztosít, könnyítve a szûrõ munkáját, ritkítva a kiégetést szükségét. 2. Amikor a vezérlõegység érzékeli a szenzorok segítségével a kipufogóban elhelyezett DPF szûrõ eltömõdését, akkor utólagos (késleltetett) gázolajbefecskendezést forszíroz a hengerekbe minden egyes munkaütemben (gázadáskor), ennek történését jelzi a lámpa a mûszerfalon. Így megemelkedik a kipufogógázok hõmérséklete, amely elegendõ a szûrõ kiégetéséhez. Ennek a többlet gázolajnak egy része viszont lejut a motorolajba a hengerekbõl a gyûrûk mellett, ami hígitja azt. Ez a motorolajszint emelkedésének magyarázata. Ahogy Oszi is írta, a kritikus nivójelzés elérésekor mindenképpen cserélni kell az ilyenkor már nagyon gázolajos motorolajat. A szint elérésének bekövetkezte, illetve a lámpa jelzésének gyakorisága függ a használati körülményektõl. Egy városban használt autónál nagyobb és gyakoribb az esély. A lámpa jelzésekor célszerû annak kialudtáig magasabb fordulatszámon (2000 felett) használni az autót. Ha a lámpa villog, azaz nem folyamatosan ég, akkor olyan mértékû az eltömõdés, hogy már nem tudja önmagát kitakarítani a rendszer, hanem szervízben kell azt elvégezni. Ez a korábbi lámpa világítások alkalmakor nem alkalmazott magsabb fordulat, vagy nem megvárt "lámpakialvás" miatt is bekövetkezhet.

mazda-auto.hu | 2006-12-01 09:16

sipi - Gyári opcióként rendelhetõ a riasztó amirõl beszéltünk, Mazda gyári kiegészítõként. Ez viszont nem rendelkezik "mikrós" beltérvédelemmel, nem akksis a szirénája, de a gyári kulcs vezérli. A gyárban beszerelt riasztó olyan amit Oszi is említ, de ez csak egyes modellekben (kivitel) van benne és utólag nem szerelhetõ.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó