2025. Január 10. Péntek - Melánia
Mennyire megbízható a Mazda 6?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
MOTOROLAJ 5-10.
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda2 Show autók.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
mazda-auto.hu | 2006-12-04 09:07
Nagyjából 110000Ft az F/L elõtti Hatosokhoz a programozható verzió. Ezzel egy általad elõre beállított idõpontban (pl.: 7:30) indul a kályha. Egy pár napra elõre programozható. Ennek nagyjából a duplájába kerül, ha távirányítóval szeretnéd indítgatni. Óránként kb.: 4dl gázolajat fogyaszt a készülék. Elvileg más Mazda mûhelyeknél is megoldható a szerelés. Ezt írtuk korábban. Új: Egyéb opciókról nem tudunk.
Gume | 2006-12-03 22:25
Hali! Bocsi, már látom butát kérdeztem. Szóval már tudom, hogy biztosan kell még hozzá egy "auxiliary heater". Ez a Mazda6 esetében milyen típus? Pontosan ennek van hely vagy lehet kisebb vagy nagyobb teljesítmény? Programozón (timer) kívül még más is kell hozzá?
Gume | 2006-12-03 21:59
Helló! Kezd megint hideg lenni, így megint érdekel az állófûtés dolog. Mazda6 d1zel 2004-es modell. Mi kell még hozzá, hogy programozható fûtésem legyen? Elegendõ lenne csak a programozó rész (kis ovális mocsoda), vagy más is kell még? Ha távirányítós lenne, akkor kb. mennyi idõ, amíg bemelegszik a kocsi? Mennyi idõ ezt beszerelni?
mazda-auto.hu | 2006-12-01 16:58
sipi !!! Ütésérzékelõ nincs a gyári utólagos szerelésû riasztóban, de BELTÉRVÉDELEM VAN! A villamossági szerelõnk "megkavart" engem egy kissé. (legközelebb dupla kontroll a válasz elõtt :)) Már próbáltuk is: lehúzott ablaknál ha "benyúlunk" az utastérbe, akkor is riaszt. Így már tényleg nem mondható drágának a 61084,- Ft.
mazda-auto.hu | 2006-12-01 16:06
sipi - Sajnos ez van. Hátha elõbb-utóbb elérhetõ lesz a beltérvédelem ehhez is. huszas - Említetted a 90% autópályát, ez csökkenti a szûrõ eltömõdésének esélyét. Az olajszintet hidegen nézd meg és figyelni kellene.
sipi | 2006-12-01 12:53
És lõn világosság... Köszönöm, most már értem a lényeget. Sajnos máshol nem sikerült ilyen precíz infot szereznem és ez okozta nálam az értetlenséget. Kár érte, mert ahogy Oszi is említette és én is kihámoztam a rendelkezésre álló anyagokból, igen jó eszköznek tûnik, csak az egyediséget kellene kiegészítésként megoldani a biztonság érdekében.
huszas | 2006-12-01 11:41
Koszonom a valaszt, nekem meg sohasem villogot, vagy vilagitott a DPF visszajelzes menetkozben.
mazda-auto.hu | 2006-12-01 09:35
Amúgy igen, a dízelmotorok esetében gyorsabban befeketedik az olaj, de ez nem probléma, illetve ezt nem lehet elkerülni.
mazda-auto.hu | 2006-12-01 09:30
huszas, Oszi - Oszi, csak részben igaz amit írtál, de miért haragudnánk? :). 1. A DPF-el szerelt hatosokban azért kell speciális olaj, mert a korom, hamu egy része a motorolaj elégetésébõl származik. Ezt megelõzendõ, ez az olaj nagyon alacsony hamuképzõdést biztosít, könnyítve a szûrõ munkáját, ritkítva a kiégetést szükségét. 2. Amikor a vezérlõegység érzékeli a szenzorok segítségével a kipufogóban elhelyezett DPF szûrõ eltömõdését, akkor utólagos (késleltetett) gázolajbefecskendezést forszíroz a hengerekbe minden egyes munkaütemben (gázadáskor), ennek történését jelzi a lámpa a mûszerfalon. Így megemelkedik a kipufogógázok hõmérséklete, amely elegendõ a szûrõ kiégetéséhez. Ennek a többlet gázolajnak egy része viszont lejut a motorolajba a hengerekbõl a gyûrûk mellett, ami hígitja azt. Ez a motorolajszint emelkedésének magyarázata. Ahogy Oszi is írta, a kritikus nivójelzés elérésekor mindenképpen cserélni kell az ilyenkor már nagyon gázolajos motorolajat. A szint elérésének bekövetkezte, illetve a lámpa jelzésének gyakorisága függ a használati körülményektõl. Egy városban használt autónál nagyobb és gyakoribb az esély. A lámpa jelzésekor célszerû annak kialudtáig magasabb fordulatszámon (2000 felett) használni az autót. Ha a lámpa villog, azaz nem folyamatosan ég, akkor olyan mértékû az eltömõdés, hogy már nem tudja önmagát kitakarítani a rendszer, hanem szervízben kell azt elvégezni. Ez a korábbi lámpa világítások alkalmakor nem alkalmazott magsabb fordulat, vagy nem megvárt "lámpakialvás" miatt is bekövetkezhet.
mazda-auto.hu | 2006-12-01 09:16
sipi - Gyári opcióként rendelhetõ a riasztó amirõl beszéltünk, Mazda gyári kiegészítõként. Ez viszont nem rendelkezik "mikrós" beltérvédelemmel, nem akksis a szirénája, de a gyári kulcs vezérli. A gyárban beszerelt riasztó olyan amit Oszi is említ, de ez csak egyes modellekben (kivitel) van benne és utólag nem szerelhetõ.