2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mennyire megbízható a Mazda 6?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2006-09-15 08:29

Oszi - Csak annyit tudunk hozzáfûzni, hogy nincs még egy olyan autómárka a Mazdán kívûl, amely hajlandó garanciában féktárcsát cserélni, illetve ha minden garanciális hiba elbírálása csakis kizárólag a jogszerûségen alapulna, rosszabbul járnának vele az ügyfeleink.

mazda-auto.hu | 2006-09-15 08:17

Mi elsõdlegesen a Mobil-1 0w-30 Super Syn Fuel Economy Formula olajat használjuk. Elõzõ válaszainkból kiderül, hogy jó a 10w-40 is és az is kiderül miért vannak elõnyei mondjuk egy 0w-30 olaj használatának a Mazda6 legtöbb kivitelében. A 10w-40-et a gyár is csak másodlagosan ajánlja, annak ellenére, hogy ezzel az olajjal sem lesznek problémák rendszeres cserével és max közelében tartott olajszinttel, csak nem nyújtja a maximumot autónk motorjának védelmében, illetve hatásfokának növelésében.

Papírkutya | 2006-09-14 22:07

Egészen pontos típust tudna adni? Mobil 1 és a 0W-30 kicsit még tág...

A kézikönyv 5W-tõl indul.. 5W-30 vagy 10W-40...

Ezt a viszkozitási tartományt átfogó olaj nem megfelelõ? Mint például Mobil Synt S 10W-40

mazda-auto.hu | 2006-09-14 16:53

Az elsõ szám a hidegtûrési jellemzõ, a második szám a melegtûrési. Ezek a tûrési fokozatok kapcsolatban állnak a viszkozítási jellemzõkkel. Pl.: egy 10w-s olaj viszkozitása 40 Celsius fokon általában 100 körül van, míg egy 0w-s ugyanilyen hõmérsékleten 55-80 között. Egy 10w-s dermedési pontja, ahol már csak nagyon nehezen lehet szivattyúzni -30 fok, egy 0w-s olajé -54 fok. A második számból lehet következtetni az olaj normál üzemi hõmérsékletén mérhetõ viszkozitására, minél nagyobb a szám, annál nagyobb a viszkozitási érték. PL.: 100 fokon, ami már majdnem a maximálisan megengedett olajteknõben mérhetõ olajhõmérséklet, egy 30-as olaj 10,3-as értékkel rendelkezik, míg egy 40-es 14,3-al. Egy 50-es általában minimum 17,5-tel. Ezekbõl az értékekbõl is látszik, hogy ha a max megengedett 100 fok fölé megy az olaj hõmérséklete, akkor a 100 fokon magasabb viszkozítási értékkel rendelkezõ olaj esetében van honnan csökkenie az értéknek, azaz tovább védenek. De már a korábbi hozzászólásban említettek miatt, csak általában gondatlanság miatt emelkedhet káros mértékig az olaj hõmérséklete, így felesleges sûrûbb olaj (magasabb 2. szám) áramoltatásának nehezebb feladatával (azaz hõvel) terhelni motorunkat.
A normál viszonyok közötti kenési jellemzõket éppen ezért csak részben mutatja a SAE fokozat, ami pl. a 10w-40 jelölés. Egyébként a 10w-40-es is jó a Hatosba, de lényegesen többet nyújthat, igaz drágábban, egy 5 vagy 0w-s szintetikus olaj. Csak még egy példa, hogy mennyire nehéz egy olaj képességeit a számokból megítélni: egy 10w-s hidrokrakkolt ásványi olaj általában hajlamosabb lehet habzásra, mint egy 10w-s szintetikus. A buborékok (levegõ) szigetelõ hatása nehezíti az olaj visszahûlését, így ez is 2-5 fok hõmérsékletnövekedést okozhat. A hõmérsékletnövekedés olajra és motorra vetített káros hatásai pedig már egyértelmûek. Habzásgátlók egyébként általában vannak az olajokban, csak annak szemléltetésére írtuk le a példát, hogy mennyire minden fontos, a legtöbb ember számára ismeretlen tulajdonságai vannak egy.egy olajtípusnak.

Oszi | 2006-09-14 16:26

A Mazda Motor Hungary engedelyezte a mar felszabajzot fektarcsaim cserelyet azzal a nem eppen jogszeru es felelotlen kijelentessel hogy ezt most kicserelik,de tobbet nem valallnak ra garanciat!!!Ez most hogy is van?a cserealkatreszre nincs garancia???Fogyasztovedelmileg szerintem ez nem allja meg a helyet.Vagyis ezt most ertsem ugy hogy ok tettek nekem szivesseget?Szerintem en meg azok az emberek tettek szivesseget az MMH-nak akik megvasaroltak Mazda gk.kat es naluk szervizeltetik!De vegulis mindegy,remelem a csere utan mar JO lesz a fek.

Oszi | 2006-09-14 14:37

10W jelzi a viszkozitast vagyis a kenokepesseget,a 40,60meg hogy mekkora homerseklet tartomanyban jo,vagy rosszul tudom?en raktam volna szivesen 5w vagy 0w olajat de abban az ominozus szervizben ahova jarok 10W-40 olajat adnak belle mert hogy az tokeletesen jo bele.

mazda-auto.hu | 2006-09-14 12:25

Még annyit megjegyeznénk, hogy az olajszint max közelében tartása mellett, a turbós dízelekben (Mazda6) nagyon fontos a nem azonnali leállítás szabály betartása is. Nem azonnali leállítás szabály: Nagyobb terhelés után (pl autópálya) hagyni kell egy kicsit alapjáraton járni a motort leállítás után, hogy a turbó "környékét" visszahûtse a keringõ olaj, így akadályozva meg az olaj és a turbó csapágyazásának túlmelegedését.

mazda-auto.hu | 2006-09-14 12:14

Nem, hogy értelme nincs, nem is igazán jó. Mint ahogy a neve is mutatja és a viszkozitási indexe is, ez az olaj versenykörülmények közötti ( vagy motorkerékpár, tuning) üzemi viszonyokra van tervezve. Normál üzemi körülmények között jelentõs +hõfejlõdéshez vezethet a használata a nagyobb sûrûsége miatt, így hiába véd jobban ultra magas hõmérsékleteken, nem kívánatos hõmérsékletnövekedést okoz a motorban, illetve a megnövekedett súrlódási ellenállások miatt többlett fogyasztást. Nehezebben "tolják" az alkatrészek a sûrûbb olajat. A Mazda6-ban a motor belsõ hõmérsékleti viszonyainak (ellenõrzött olajszint mellett) tökéletesen megfelel egy 30-as olaj is és ez javítja az erõforrás hatásfokát is, tökéletes védelem biztosítása mellett.
Ha Te a 40-esnél szeretnél maradni és már a tökéletes védelemrõl beszélünk, akkor javasoljuk az 5w-40, vagy a 0w-40-es olaj használatát, amely télen, indítás után hamarabb eljut a kenési helyekre és a stabil olajfilm is hamarabb kialakul ezeken a helyeken.

Oszi | 2006-09-14 11:08

Castrol Rs Racing 10W-60 olajat hasznalhatok 2003 Dizel M6 os ba?Van ertelme vagy ugyanolyan jo a 10W-40 olaj is?

mazda-auto.hu | 2006-09-14 08:53

Szervizünkben a Mobil-1 0w-30 szintetikus motorolajat használjuk, mely hidegindítási körülmények között, mivel hamarabb eljut a kenési helyekre, valamivel túlteljesíti a gyári európára érvényes 5w-30 elõírást. Normál üzemeltetési körülmények, illetve megfelelõ olajszint tartása esetén maximálisan elõfordulható legmagasabb hõmérsékleti viszonyok esetén is tökéletes védelmet ad. Alacsony olajszinttel való tartós használat esetén, ugyanúgy mint más olajok ez sem képes megvédeni az alkatrészeket, bár valamivel tovább tud "küzdeni" a károsodás ellen, mint mondjuk egy hidrokrakkolással elõállított "hagyományos" bázisú 5w-30-as olaj. De erre nem kerülhet sor a motorolajszint max közelében tartása esetén. A Mobil-1 0w-30 könnyû szivattyúzhatósága, kis súrlódási elenállása csökkenti a belsõ motoralkatrészek, illetve az olaj hõmérsékletét, ami kisebb olaj és üzemanyagfogyasztást, lassabb motorolaj öregedést (védelem), kedvezõbb mûködési feltételeket biztosít a motornak.

Többet futott és fõleg 20000 km-res szervízek között gondatlanságból nem ellenõrzött olajszintes (és emiatt túl alacsony olajszinttel használt) autók esetében 0w-40-es olajat használunk, amely valamivel tovább kitart az alacsony olajmennyiség miatt megnövekedõ motor- és olaj-hõmérsékletek hatásával szemben.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó