2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mennyire megbízható a Mazda 6?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


fri | 2006-09-17 17:02

Ja, és még valami apróság:

meg lehet-e valahogy, leglább megközelítõleg állapítani az M6 nál, hogy kbmennyi km van benne ?
Persze amiket néztem mind külföldrõl behozott járgányok voltak...

Az elõzõekben nem említettem, hogy persze diesel motorosról érdeklõdnék.

köszi

fri | 2006-09-17 17:01

Hali Mindenkinek !

A nickemmel nem akarok megsérteni senkit ... volt ilyen is :)

Készülök autót venni. Sanjos vacsi újra nem tellik de a 2003-asokat nézegetem.
Az utolsó 150 hozzszólást végigolvastam, de nem lettemm sokka okosabb, csak annyival, hogy marha jó járgány a mazda 6 de azért vannak vele gondok. Ez most nem személyekedés volt !

Segítségeteket kérném:
Mi a különbség a 122 és a 136 lovas között ?
Az erõsebb kevesebbet eszik-e ?
Motorikus különbségek vannak-e vagy csak az elektronika más ?
Fogyasztás ?
Mire kell figyelni ?
Rohadások (csak mert már 1-2 kettõt megnéztem és volt rajtuk) ?
Lenne-e valaki aki megbízhatóan ajánlható egy ilyen talicska megvásárlás elõtti átnézésére ?
Tuning, mindkét motor esetében ? Alapból mit lehet milyen áron ?
Milyen felszereltséget érdemes venni ? Itt mire kell figyelni (utólagos dolgok ..)
Mennyi Ford alkatrész van benne ?
Valós fogyasztások ?
Végsebességek ?
STB .....

Köszi a segítséget elõre is.

ps: ha valahol ez mind le van írva kicsit összeszedetten akkor jó a cím is.

Ja, ha lenne valakinek az erõsebbõl egy kombi eladó ...

(Az ötlet onnan jött, hogy egy ismerõsöm vett egy M6-ost féláron, céges kocsi volt, ismert forrásból, még a srcácot is ismerte, JA ... ÉS EZÜST SZINÛ ... szóval azóta szerelmes bele)

prwnd | 2006-09-17 11:03

Mivel én is hallottam "szépeket-jókat" a szervizekrõl, nincs az az isten, hogy én ott hagyjam az autómat. Gondolj bele, az a te tulajdonod és nem 10ft az értéke. Velem ne játszák el, hogy Tesco-gazdaságos olajat töltenek bele és kiszámláznak egy méregdrágát. Az hagyján, hogy többe kerül, de tönkremegy a motor. Egy szervíz belefér 1 órába. Egy ismerõsöm otthagyta egy napra az autóját a szervízbe és másnapra 45km-rel több volt benne.
Nekem az sem hiányzik, hogy a szervizesek ügyintézésre, utcai gyorsulásra használják az ÉN több milliós autómat. Egy szónak is száz a vége, nekem ne mondják, hogy nem nézhetem meg mit töltenek bele. Elõttem bontsák ki a gyári gyomagolásból az olajat!

Más: az én M6-osomba Mobil1 synt S 5w40 -et töltögettek a aszervízben, következõnél kérjek én is 10w30-at?
Köszi!
ui.: Természetesen a kritikám az Autó-Expanziósoskra nem vonatkoznak, már említettem csak a távolság tart vissza, hogy ott szervizeljem az autót, ki tudja ha megelégelem oda tervezek egy nyaralást és probléma megoldva :)

gabesz | 2006-09-16 18:17

Köszi szépen a korrekt választ ! Én "amúgy" is terveztem hogy half time-ban, azaz 10E km-nél cserélek olajat , de most végképp eldöntöttem.Már csak az az egy dolog izgat, hogy bemehetek-e amikor ezt megteszik, mert ugye néha hall az ember ezt azt, s nem volna jó ha pont az én kocsimba nem kerülne friss olaj. Természetesen nem a ti szervizetekrõl beszélek .Amúgy kérhetem azt egy szervízben hogy szemmel követhessem a beavatkozást?

mazda-auto.hu | 2006-09-16 09:20

Az a baj, hogy ha mi ezt javasoljuk, akkor mindenki üzleti okokra gondol, pedig nem errõl van szó. Megpróbáljuk a lényeget vázlatokban leírni: Van egy értékes autód, amelynek tulajdonképpen az "élete" 4 liter folyadékon múlik. Ennek a kis mennyiségû folyadéknak kellene megvédenie a motort annak a ténynek a figyelembevételével, hogy rendkívül széles skálán mozoghatnak az üzemeltetési körülmények. Lehet -20 fok vagy 40 fok dugóban járó klímával, illetve teljes terhelés mellett autópálya, vagy napi 25 indítás, de még a turbó okozta esetleges hõsokkokról ( nem megfelelõ leállítás) nem is beszéltünk. Mindezt tetézheti az olajszint esetleges csökkenése, mely szintén az olaj túlmelegédéséhez és emiatt idõ elõtti oxidációjához vezet, azaz elveszti védõ-hûtõ feladatához szükséges jellemzõit. Itt jegyeznénk meg, hogy minél alacsonyabb az olajszint annál gyorsabban (hatványozottan) fogy az olaj. Optimális körülmények között kb. 20000km alatt kerül az olaj olyan állapotba amikor már nem képes a feladatainak minimálisan megfelelni. Ez oké, csak a tapasztalatok alapján a legritkább esetben optimálisak a feltételek. Fontos az elõzõ mondatban, hogy minimálisan megfelelni. Már pár ezer kilométerrel az olajcsere után nem "hozza" maximális képességeit az olaj a használódása következtében. Sokan azt mondják, hogy fejlõdött a gyártástechnika mind a motorok, mind az olajok terén. Igen ebben van valami, de amennyit a technika fejlõdött, annyival jobban is terheljük autónkat, motorunkat, olajunkat. Nagyobb teljesítmények, hosszabb olajcsere intervallumok, olajszintnézés elhanyagolása, klímaberendezések..stb.. A korábbi olajok 10000 vagy még kevesebb kilométer alatt eljutottak képességeik minimális határához. Most jobbak az olajok, de ugyanúgy a határukig használjuk õket, azaz nem sokat léptünk elõre, ha csak nem marketing terén, mert milyen jól hangzik, hogy ritkán és olcsón kell szervizelni egy autót. Jó, lehet mondani, hogy így is ritkán van komoly meghibásodás és egyre kevesebben használják autójukat 4-5-6 évnél tovább, annyit meg úgyis kibír, de ha valaki szereti mindenbõl a legjobbat kihozni akkor nem erre alapozza gondolkodását. A DPF-es Mazda6-ok esetében további olajgyengítõ tényezõ, a motorolajba esetenként bejutó gázolaj hígító hatása. Ha az elõzõeket nem is vesszük figyelembe, már csak emiatt is mindenképpen jobb a 10000km/olajcsere alkalmazása. Nekem nem DPF-es autóm van, de én 5000km-enként cserélem az olajat és a szûrõt. Bocs a hosszúra nyúlt válaszért, de még így is messze nem írtunk le mindent ami ebben a témában elmondható.

gabesz | 2006-09-15 22:17

Ja egy 143 Le-s dízelrõl van szó DPF-es

gabesz | 2006-09-15 22:15

Szeretném kérdezni hogy ti javasoltok-e az elsõ 10.000 km után olajcserét?Egy ismerõsöm extrém módon 5ezres olajcserére esküszik , igaz Ausztriában vette a kocsit,s állítja ott ezt mondták a kereskedésben . Köszi

Oszi | 2006-09-15 14:48

Na most jot el az a perc amikor kezdemenyezem az auto kicsereltetteset.
A radiot megint cserevel akkarjak orvosolni,rangatasra azt reagaltak hogy nincs hibakod,esoszenzor dobozara azt mondtak hogy mivel ugyis kavicsos a szelvedo,cserejuk ki es utanna jol fog alni,szemuvegtartoval semmit sem csinaltak(majd megrendeljuk).Gondolom mas Mazda tulaj csak akkor lattja a mazda szervizt amikor a kotelezo szervizre visszi az autojat.Es ok persze felhotlenul elvezik a ZOOM-ZOOM erzest.Jo nekik.

mazda-auto.hu | 2006-09-15 11:10

Számunkra megtisztelõ, hogy a honlapunkon megosztod tapasztalataidat a fórumlátogatókkal és velünk. Továbbra is várjuk ezeket, illetve kérdéseket. Köszönjük!

Oszi | 2006-09-15 10:58

Koszonom az olajjal kapcsolatos reszletes valaszodat.
Mint mar irtam neked a Fordek szo nelkul kicsreltek,egy egyszeru fekhatas meres utan es 13000km utan.Ha egyszer valami nem jo akkor az nem jo!
Mint mar azt is irtam hogy vannak olyan garancialis problemaim is amelyeket mar tobb mint 30napja sem javitottak ki,de megis turelmesen varok es partner vagyok minden megoldasban, raadasul van 8DB MAZDA amit naluk javittatunk akkor egy ilyen hiban miatt nem hiszem el hogy megeri "ossze veszni".
Mondjuk azert sem balheztam hogy 100000km szervizkor nem csereltek ki a kormanyt mert hogy egy ponton megkopot vagy mert a hatsoajto(kombi)Nyitaserzekeloje sem lett kicserelve.Ezzek mondjuk nem feltetlenul zavarnak mert ettol nem fugg a biztonsagom,de a fek az mas.Ismetelten kerem hogy ne haragudj ram azert hogy ilyenekkel irom tele a forumotokat.de veled legalabb lehet ilyenekrol beszelni. :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó