2024. November 21. Csütörtök - Olivér

Mennyire megbízható a Mazda 6?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


ammerunia | 2009-08-12 08:40

Oszi: köszönöm az infókat, így már tisztábban látok. Nem értettem ezt a vehetnek helyette új dolgot sem, de most már leesett. Ez miből derül ki, hogy az aksit a rossz töltés esetleg tönkretette? Nem fog felmenni az érték 13,5-14,5 közé? Vagy másban nyilvánul meg?

Oszi | 2009-08-10 18:36 ammerunia részére

rossz a kovetkeztetesed!

Garanciaalis javitast az importor 100%-ig kifizeti a szerviznek!es az importornek meg a alkatresz gyartoja!

Semmivel sem jobb vagy rosszabb a garancialis javitas egy markaszerviznek mint a fizetos vagy is max az ido amig kiegyenlitik a szamlat lehet hosszabb.

ha rossz a fesszabalyzo akkor csak kikell cserelni es nem tudom mit kene nyulkalni a vezerloben de vegulis mindegy.

A 2eves akksi mar nem garis en arrol irtam,hogy te most vettel egy uj akksit ami tonkre mehet a rossz toltestol! es ezt kell majd nekik kicserelni amiert huztak az idot!
igazabol nem hiszem,hogy par napnal tovabb tart engedelyeztettni egy garis javitast.

ammerunia | 2009-08-10 14:49

Ma felhívtak a szervízből, csütörtökön mérnek, és valószínűleg generátor csere esedékes garanciálisan. Szóval úgy tűnik, rendeződnek a dolgok, és ez végre: jó!
Köszönöm a választ!

mazda-auto.hu | 2009-08-10 12:47

Sajnáljuk a rossz tapasztalatokat.

Ennyi információ birtokában azt tudom mondani, hogy első körben a generátor és az abban található feszültségszabályzó ellenőrzése lenne a feladat.

ammerunia | 2009-08-10 10:07

sziasztok,

mint írtam, az előző aksit eldobtuk, és a kocsiba vásároltam egy új aksit 30 kilóért... Az meg sem fordult a fejemben, hogy a szervíz ezt a költséget átvállalná. Ellenben kicsit jobb hozzáállásra számítottam tőlük.

Az alacsony értékeket a kocsi az ÚJ aksival produkálja.

"Vezérlőmű" = a szervízesek arra hivatkozva kértek időt, hogy a generátor (amivel feltehetően baj van), a vezérlőegységről kapja az irányítást, ergo, ha baj van vele, bele kell nyúlniuk a kocsi lelkébe...

Laikusként mire következtethetek: vagy nem akarnak belenyúlni, mert garanciálisan nem keresnek vele pénzt, vagy pedig nem értenek hozzá. Persze felhívom őket újra, de nem ilyen hozzáállást várok el egy 7 milliós autó megvásárlását követően.

Azért köszönöm a reakciókat.

mazda-auto.hu | 2009-08-10 08:45 ammerunia részére

1.Egy olyan akksitól, melyben a cellák szárazon vannak, nem szabad sokat várni. Általában végérvényesen károsodott. A desztillált vizes folyadék pótlás az éves szervizek egyik feladata, de előfordulhat, hogy a fokozott párolgás miatt év közben is után kell tölteni.
2. A töltőfeszültséget nem az akkumulátor határozza meg.
3. Ahogy Oszi is írja, nem megfelelő a töltés. Ennek miértjét a szerviz feladata eldönteni.
4. Lehet, hogy csak elfelejtettek telefonálni. Érdees lenne felhívni őket.

Oszi | 2009-08-09 20:20 ammerunia részére

nem teljesen ertem mit jelent nalad a vezerlumu szo ? HA garis akkor az garis tokmindegy,hogy mennyi ido a javitas es mit kell javitani.Keress fel egy masik szervizt.

"
Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton, fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül) 13,6 V – 14,4 V között kell lennie.
"

"Alultöltés esetén (töltőfeszültség alacsonyabb mint 13,6V ), akkor az akku leszulfátosodik, azaz a lemezeken lévő ólomszulfát szemcsék megnőnek és töltéskor már szigetelik a felületet. Az akku belső ellenállása megnő, kapacitása csökken..
"

Tehat a szerviz ne huzza az idot,ha csak nem akarnak adni neked egy uj akkumlatort is a javitas utan!

ammerunia | 2009-08-08 13:20

Tisztelt Mazda6,

a következő hiba okát kutatom:

Jelenség:
Hosszabb út után letettem este az autót, reggel nem indult... Megnéztem akkumulátort: a cellákban alig volt víz. A kocsi 2 éves, eredeti Mazda aksival.

Amit tettünk (miután hívtam a szervízes ismerőst, lévén szombat volt): rábikázás 1.9-es diesel Renault Lagunából. Semmi életjel... Hétfőn a kocsi végül elindult, úgy tűnik, ennyi kellett, hogy magára találjon. Szervízbe bevittem: aksi 72%-os volt, kapott töltést, azt mondták, télig maradhat a kocsiban. Jó.

DE.
Újabb hét elteltével eljátszotta ugyanezt egy másik városban... Elég kellemetlen volt.

Amit tettem másnap: aksicsere, kapott egy vadonatúj japán akkumulátor.
Amikor beszerelték, már jelezték mérés után, hogy valami nincs rendben, mert a töltés nem megy 13,6-13,8 fölé, bármit csinálnak, és ez nem okés egy új akkumulátornál. Nézessem meg a generátort...

Mazda szervízbe elvittem, ahol kimértük újra: a kocsi új aksija full terhelésen (légkondi, rádió, lámpák) 12.5-re lemászott, tartósan, és alapjáraton sem megy 13,8 fölé... Azt mondták, valószínű generátor lesz, de mivel garanciás a kocsi, és a jelenség vezérlőműbe belenyúlást jelent, előbb konzultálniuk kell a központtal.

Mi a teendő, mert azóta is várok, de nem jelentkeznek, és idegesít a dolog, mert bár a kocsi működik így is, dehát ettől a probléma még adott...

Előre is köszönöm a segítséget.

mazda-auto.hu | 2009-08-04 09:08 daksz részére

Általában a kettős tömegű lendkerék és a kuplungszerkezet együttesen adhat ilyen hangot, de persze lehet, hogy csak a kinyomócsapággyal van gond.

Érezni, hallani kellene, még az is lehet, hogy nem innen ered a hang.

daksz | 2009-08-04 01:04

Tisztelt mazda-autó,

tudom hogy így leírva nem lehet egy hibát egyértelműen megállapítani, azért mégis megpróbálom, hátha találkoztak már ilyen jelenséggel. Tehát 2007-es 143Le mazda 6, a kuplung kinyomásakor hörgő, morgó hangot hallat. Főképpen a felfelé kapcsolgatások alkalmával és inkább nagyobb fordulatnál és sebességnél. Az időszakos szervíznél jeleztem a hibát, de a márkaszervíz visszajelzése, hogy nem talált problémát a kuplungszerkezetben. Ennek ellenére engem idegesít ez a hang mivel úgy gondolom ez nem teljesen normális működési hang.

Válaszukat előre is köszönöm.

Üdv.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó