2025. Április 26. Szombat - Ervin
Mennyire megbízható a Mazda 6?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
kaboca | 2009-02-17 10:49 mazda-auto.hu részére
40000-nél lendkerék? Bár minden megtörténhet. Nekem is csinált ilyet 2000-es fordulatnál, aztán az egyik szoftverfrissítés után megjavult.
mazda-auto.hu | 2009-02-04 09:48 zsolti744 részére
Van rá esély, hogy a kettős tömegű lendkerék hibája okozza a problémát. Persze más is lehet, a továbblépéshez a próbaúton mindenképpen produkálnia kellene az autónak a hibát.
zsolti744 | 2009-02-04 09:09
Sziasztok. Pár hónapja már írtam a problémámról, Oszi válaszolt is, de most már tényleg idegesít a dolog, ezért elhatároztam hogy a végére járok. A kovetkezo a helyzet: dizel 6os, 143lo, dpf. Állandó sebességgel haladva pár percig (5os, 6os sebességi fokozat), ha gyorsítani szeretnék váltás nélkul, a kocsi 2-3at ránt, mintha megakadna, utána megindul ahogy kell, de ez a rángatás nagyon idegesíto. 40000km van a kocsin. A szervizben természetesen tanácstalanok voltak, a próbaúton nem észleltuk a hibát, nincs olyan ut a kozelben ahol pár percig azonos sebességgel lehetne haladni. Hol keressem a hibát? Koszonom.
safisz1 | 2009-02-03 08:18 mazda-auto.hu részére
Igen. A hiba észlelése után meg kellett volna álni. Utólag már okosabb az ember.
mazda-auto.hu | 2009-02-02 08:29 safisz1 részére
Ezek szerint megfelelő kenés nélkül ment a motor?
Látni és mérni kell a károsodások mértékét, csak úgy lehet arról nyilatkozni, hogy érdemes-e felújítással próbálkozni.
Bontókról talán a fórumtagok többet tudnak mondani.
mazda-auto.hu | 2009-02-02 08:27 safisz1 részére
Ezek szerint megfelelő kenés nélkül ment a motor?
Bontókról talán a fórumtagok többet tudnak mondani.
safisz1 | 2009-01-31 19:57 mazda-auto.hu részére
Úgy értesültem, hogy a dugattyúkat csak párban cserélik, tehát itt mind a négyet, gyűrűsort, tömítéseket, stb. Lehet, hogy a főtengelyt is köszörűlni kell. Így összeszámolva talán megéri egy bontott blokkot venni. Ebben az esetben a bontók vagy hasonló beszerzőhelyek adnak-e, vagy kellene adniuk garanciát. Mivel, ellenőrizni csak beszerelés után lehet. Gondolom nem kis összeg egy blokk. Melyik a jobb megoldás (alkatrészenként vagy egyben cserélni)és hol mennyiért lehet bontott jó blokkot beszerezni?
mazda-auto.hu | 2009-01-31 11:15 safisz1 részére
????. Elég durva és egyedi hiba. Közrejátszhat benne például a dugattyúfenék hűtését biztosító olajfúvóka hibája.
mazda-auto.hu | 2009-01-31 11:12 foz107 részére
Látatlanban nehéz bármit is mondanunk. A szervizkönyv a műhelyben elveszett, vagy már vásárláskor sem volt meg? Egyébként az autónak már digitálisan vannak rögzítve a karbantartási munkái, az pedig bármelyik Mazda szervizben lehívható.
safisz1 | 2009-01-30 17:25
Sziasztok!
Tud-e valaki abban segíteni, hogy mi okozhatja egy dizel 6-osban a dugattyú kilyúkadását? Mit érdemes még ilyenkor megnézni?