2025. Február 25. Kedd - Géza
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-02-09 15:10 tothg79 részére
A "nagykönyv" szerint átugrott szíj nem maradhat.
Csak információgyűjtés szempontjából kérdezem: Milyen olaj van a motorban, mennyire volt hideg a motor (garázs, csillaggarázs)?
waklarma | 2010-02-09 14:50 mazda-auto.hu részére
Köszönöm, nagyon érdekes és meggyőző a cikk. Most már nem cserélem le az olajat de a következő cserénél mindenképpen a másik viszkozitású olajt teszem bele.
tothg79 | 2010-02-09 14:42 mazda-auto.hu részére
cseréltek mindent, szerintem jó alkatrészekkel, reggeli hideg indításnál ugrott át, érdemes újra cserélni a szíjat?
mazda-auto.hu | 2010-02-09 14:31 tothg79 részére
Kérdés, hogy mit cseréltek ( szíjat, feszítőt, görgőt), illetve milyen származású anyagokkal a korábbi szíjcserés szervizen. A leggyakrabban az autó behúzása, betolása okozhat átugrást.
tothg79 | 2010-02-09 12:25 mazda-auto.hu részére
Szia, M6-om van 2003-as, 156eKm, 120e-nél volt vezérműszíj cserés nagyszervíz,de ma átugrott a vezérlése, miért lehet ez?? Érdemes új szíjat rakni?
mazda-auto.hu | 2010-02-09 09:41 waklarma részére
Az nem mondható, hogy rosszat tett a motornak, egyszerűen nem teremtette meg a legoptimálisabb kenési feltételeket az olaj tekintetében. Ettől függetlenül nem jelenthető ki, hogy a 10w-40 káros. Ajánlom a MOTOROLAJ cikkeinket a KONCEPCIÓ rovatban, ott részletesen leírom azt is, hogy mit lehet és mit nem egy régi motor esetében. Röviden: Ha a melegoldali jelzés azonos, akkor nincs kockázat.
waklarma | 2010-02-08 18:14
Értem és köszönöm. Remélem azért a motornak nem csináltam nagyon rosszat. Érdekes egyébként. Korábban egy Mitsubishim volt. Az első szervize egy év után 9000 km-nél volt. Megvettem a az 5w30-as olajat és a szakszervízben mondták nem lett volna muszáj, elég lett volna bele a 10w40-es is. És onnattól fogva a szakszervízben kizárólag a 10w40- tették bele. Amúgy számít az, hogy mennyi km van a kocsiban. Úgy értem egy 100 e km feletti motornak nem biztos, hogy megfelel kenést ad egy finomabb olaj? Nem értek hozzá, csak kérdezem.
mazda-auto.hu | 2010-02-08 08:29 waklarma részére
Egy 5w-40 tágabb határok között használható, mint a 10w-40. Minél alacsonyabb az első szám, annál hidegebb kürölmények között is alkalmas a kenés kielégítésére a motorolaj. Mivel viszont 40-es jelzésük egyforma, ezért újkorukban ugyanúgy viselkednek magas hőmérsékleten. Összességében az 5w-40 jobb a motornak.
mazda-auto.hu | 2010-02-08 08:26 Hanzlik részére
A 15 coll szabvány méret, minden milyen gyártmányú a felni. A kerékátmérőt ezért a gumi mérete határozza meg, illetve kismértékben a felni szélessége, hiszen az deformálja a gumit. 15 collos felnihez 195/65R15 a gyári gumiméret, de ez 6 coll felniszélességgel van kombinálva. Ettől függetlenül még 7 coll szélességnél is használható ez a gumiméret.
waklarma | 2010-02-05 21:29
Igen a könyv szerint a 10W40 sokkal tágabb határok között használható, hidegben és melegben is.