2025. Február 25. Kedd - Géza

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-02-09 15:10 tothg79 részére

A "nagykönyv" szerint átugrott szíj nem maradhat.

Csak információgyűjtés szempontjából kérdezem: Milyen olaj van a motorban, mennyire volt hideg a motor (garázs, csillaggarázs)?

waklarma | 2010-02-09 14:50 mazda-auto.hu részére

Köszönöm, nagyon érdekes és meggyőző a cikk. Most már nem cserélem le az olajat de a következő cserénél mindenképpen a másik viszkozitású olajt teszem bele.

tothg79 | 2010-02-09 14:42 mazda-auto.hu részére

cseréltek mindent, szerintem jó alkatrészekkel, reggeli hideg indításnál ugrott át, érdemes újra cserélni a szíjat?

mazda-auto.hu | 2010-02-09 14:31 tothg79 részére

Kérdés, hogy mit cseréltek ( szíjat, feszítőt, görgőt), illetve milyen származású anyagokkal a korábbi szíjcserés szervizen. A leggyakrabban az autó behúzása, betolása okozhat átugrást.

tothg79 | 2010-02-09 12:25 mazda-auto.hu részére

Szia, M6-om van 2003-as, 156eKm, 120e-nél volt vezérműszíj cserés nagyszervíz,de ma átugrott a vezérlése, miért lehet ez?? Érdemes új szíjat rakni?

mazda-auto.hu | 2010-02-09 09:41 waklarma részére

Az nem mondható, hogy rosszat tett a motornak, egyszerűen nem teremtette meg a legoptimálisabb kenési feltételeket az olaj tekintetében. Ettől függetlenül nem jelenthető ki, hogy a 10w-40 káros. Ajánlom a MOTOROLAJ cikkeinket a KONCEPCIÓ rovatban, ott részletesen leírom azt is, hogy mit lehet és mit nem egy régi motor esetében. Röviden: Ha a melegoldali jelzés azonos, akkor nincs kockázat.

waklarma | 2010-02-08 18:14

Értem és köszönöm. Remélem azért a motornak nem csináltam nagyon rosszat. Érdekes egyébként. Korábban egy Mitsubishim volt. Az első szervize egy év után 9000 km-nél volt. Megvettem a az 5w30-as olajat és a szakszervízben mondták nem lett volna muszáj, elég lett volna bele a 10w40-es is. És onnattól fogva a szakszervízben kizárólag a 10w40- tették bele. Amúgy számít az, hogy mennyi km van a kocsiban. Úgy értem egy 100 e km feletti motornak nem biztos, hogy megfelel kenést ad egy finomabb olaj? Nem értek hozzá, csak kérdezem.

mazda-auto.hu | 2010-02-08 08:29 waklarma részére

Egy 5w-40 tágabb határok között használható, mint a 10w-40. Minél alacsonyabb az első szám, annál hidegebb kürölmények között is alkalmas a kenés kielégítésére a motorolaj. Mivel viszont 40-es jelzésük egyforma, ezért újkorukban ugyanúgy viselkednek magas hőmérsékleten. Összességében az 5w-40 jobb a motornak.

mazda-auto.hu | 2010-02-08 08:26 Hanzlik részére

A 15 coll szabvány méret, minden milyen gyártmányú a felni. A kerékátmérőt ezért a gumi mérete határozza meg, illetve kismértékben a felni szélessége, hiszen az deformálja a gumit. 15 collos felnihez 195/65R15 a gyári gumiméret, de ez 6 coll felniszélességgel van kombinálva. Ettől függetlenül még 7 coll szélességnél is használható ez a gumiméret.

waklarma | 2010-02-05 21:29

Igen a könyv szerint a 10W40 sokkal tágabb határok között használható, hidegben és melegben is.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó