2025. Február 27. Csütörtök - Ákos, Bátor

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-09-08 12:24 Lator69 részére

Gratulálunk az autóhoz!
A DPF rendszer működéséről van egy kis füzet, melyet a márkakereskedőktől be lehet szerezni. A DPF fórumunkban is van elég sok információ. Email címre a füzet szkennelt változatát el tudom küldeni.

Csak a teljes kárpit lebontása után lehet hozzáférni a hangszórókhoz. A gyári méret 5x7 coll ovál. Kiemelő keretre mindenképpen szükség lesz, így viszont az már akár 16cm-es kerek hangszóróhoz is elkészíttethető.

A gyári végfok teljesítményére tekintettel érdemes magas érzékenységi mutatójú hangszórókat választani. Tehát minimum 90dB/W/m-est, vagy ennél is érzékenyebbet.

Lator69 | 2009-09-08 10:51

Üdv. mazda-auto és minden márkatárs!
Friss Mazda 6 tulajdonosként találtam erre a fórumra. Egy 2008-as (új típus) 2.0 D Sportkombi boldog tulajdonosa lettem! Imádom az autót és a vele járó életérzést. Kérdezném, hogy a koromszűrő regenerálásról hol tudnék kicsit bővebben olvasni, illetve én megnézhetem-e valahol a számlálójának állását, vagy azt csak szervízben lehet? Még egy kérdés: gondoltam rá, hogy kicsrélem a gyári hangszórókat (nem Bose). Kérdés, hogy elég-e csak a hangszóró keretet leszedni, ha igen hogyan lehet? Illetve kell-e valamire figyelni az új hangszóró kiválasztásánál? Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2009-09-07 14:18 Fecó részére

Köszönjük a visszajelzést!

mazda-auto.hu | 2009-09-07 14:17

Amennyiben ez már az új Mazda6, akkor sajnos nem egyszerű. Az ajtóborítást leszedve sem lehet függetleníteni (hátsó oldalról) a kárpitozott részt a fölötte lévő műanyag résztől.
A könyöktámasz fedelét mindenképpen le kell venni a művelethez.

A korábbi Hatos elemeit nem néztem.

IanSnail | 2009-09-07 10:19

Üdv. Mazda-Autót kérdezném tisztelettel, hogy a 2007-es M6 sedan ajtókárpitjairól a szövet borítás oldható kötésekkel van-e felrögzítve, illetve a könyöklő műbőr burkolata a kárpit lebontása nélkül eltávolítható-e, mert cserélném bőrre a kárpitokat. Köszönöm előre is.

Fecó | 2009-09-07 10:16

Üdv.
KÖszönöm.
Megoldódott a probléma.A kipúfogógáz hőmérséklete volt túl magas,a számító gép szerint.Kb 25 percig ment 1800-as fordulaton,és jó lett.A szerviz szerint pont regerenáláskor álitottam le,és ez volt az ok.
Érdekes korábban mindíg észre vettem hogy mikor regenerál,de most nem.az a lényeg oke lett.A gép teljessen jó,csak hosszú táv hibádzik.

mazda-auto.hu | 2009-09-07 08:33 Fecó részére

Minél régebben volt utoljára nullázva, annál nagyobb rá az esély. Minden hivatalosan előírt olajcserénél nullázni kell, tehát legkésőbb 20000 km -enként.

Fecó | 2009-09-06 20:13

Üdv Mazda-autó.
Problémám lenne.
Útol ért végre ez a várt DPF lámpa villogás,2006,szeptemberi,F/L-es,143-as,diesel M6-nál tegnap este,víllogni kezdett a DPF lámpa,szürke füstött eregetve,eddig soha ilyet nem tett(olaj csere óta el telt 3 hét).Aztán a füst rövidessen/szinte azonnal meg szünt.Az olaj szint nem emelkedet csere óta,(F felett van 3 millivel/eddig is őntőtték,még eredetzi nívópálcánál,10000km-ként csere van/Mazda Dexelia DPF,5W-30 olajból)a motorváltozatlanul müködik/erővel húz,semmien változott hang nincs,csak ez a kurva DPF ikon villog,amúgy oke autó.A gyanúm,és reményem szerint,cserekor nem nullázták DPF számlálot,kiütik majd oszt hajrá(én nem városi,de rövid távokat megyek,és nyugisan).Ha meg komolyabb a gixer,13-ig van gari,de főként elgondolkodom most már,kell-e ez az autó nekem.Holnap vagy kedden reggel viszem szervizbe.
Lehetséges ez a nullázás hiány?Az általam írt kiütés megoldható-e,és megoldás lehet-e?
Köszönettel,Hóra Ferenc.

mazda-auto.hu | 2009-09-04 08:32 hobea részére

Annyit tudunk hozzátenni Bálint válaszaihoz, hogy a 2006-os évjáratú Mazdáknak már ún. digitális szervizkönyve is van. Ez azt jelenti, hogy alvázszám alapján bármelyik hivatalos Mazda kereskedésben 2 perc alatt utána tudnak nézni szervizelés szempontjából az autó előéletének. Ezt a lehetőséget vásárlás előtt nem szabad kihagyni! Óriási előnye ez a Mazda márkának.

A másik, hogy KIZÁRÓLAG városi használatra nem ajánljuk a 2005.07 utáni 2,0 dízelt.

Bálint66 | 2009-09-03 20:33 hobea részére

Annyit még elfelejtettem, hogy ha lehet aknáról is nézzétek meg! Kormány összekötő gömbfejet ellenőrizzétek. Én jártam úgy majdnem mikor autót vettem 1 évvel ezelőtt (Mitsubishit néztem) elvolt törve mikor megnéztem aknáról. Másik: ha van lehetőség emelővel felemelni és a kerék csapágyakat megnézni. Ilyenkor gyorsan meg kell pörgetni a kereket és fülelni. Ezután két kézzel megfogni és jobbra-balra mozgatni. Aztán Mazda Xedos 6-om lett végül. :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó