2025. Február 27. Csütörtök - Ákos, Bátor

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


igi | 2009-06-25 10:25

Sziasztok!

Van egy 2004-es 6-os kombim. A problémám az, hogy ha kihúzom a csomagtér rolót, akkor menet közben idegesítően nyikorog, "cicegő" hangot ad. Valakinek valami ötlete ezzel kapcsolatban?
köszi:igi

Oszi | 2009-06-23 21:03 dobaki2 részére

Vagy csak az utan lettel figyelmesebb es elotte nem vetted eszre sajnos ez is elofordulhat :) legalabbis velem is fordult mar elo ,hogy egy szerviz latogatas utan szurtam ki egy ujnak velt jelenseget ,de csak azert radio nelkul fulelltem a hangokat es csak akkor szurtam ki valamit ami mar regesregen volt :)es azota is megy az auto csak most mar inkabb felhangositom a radiot :))) Ha szerviz most nem tudja 100%-ra beazonositani akkor terj vissza hozajuk egy fel ev mlva hatha ersodik vagy jobban kiszrheto lesz.
Bar ez csak egy otlet :)
Nehez ,tudom jol :)

mazda-auto.hu | 2009-06-23 08:34 Komesz részére

Megegyezik (benzines 1,8-2,0).

dobaki2 | 2009-06-23 06:53 Oszi részére

9000 km-el vásároltam, semilyen probléma nem volt vele, tökéletesen működött a software frissítés napjáig.

Komesz | 2009-06-22 21:21

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a 2002-es 1.8-as Mazda6 fékrendszere /konkrétan kerék-fékmunkahenger/ megegyezik-e a 2005-ös 2.0TS rendszerével?

Oszi | 2009-06-22 20:06 dobaki2 részére

nalam volt elozmenye mint irtam,ujonnan vasroltad kint?? vagy 1evesen 13eKm-rel?

mazda-auto.hu | 2009-06-22 11:14 dobaki2 részére

A gyári vezérlőegység (önmagában) nem teszi lehetővé a szoftvert egyedi kalibrálását, de nem is valószínű, hogy erre szükség lenne. Amennyiben a gépkocsihoz a szervizkomputer által felajánlott legfrissebb szotvert töltötték fel, akkor abban az "olajnyomás lámpa" és a "turbózaj" újítás együttesen benne van.

A szoftverszám a feltöltés folyamán összehasonlítható volt a központ által megadott azonosítóval, így elvileg tévedés kizárva.

Nagyon minimális az esély a turbó hirtelen összeomlására, ezért amennyiben tényleg ez okozza a hangot, esetleg valóban célszerű lenne megvárni, hogy lesz-e változás a futásteljesítmény növekedtével.

dobaki2 | 2009-06-22 10:39

Lehet hogy hülye kérdés, de software-sen vissza tudják állítani a normál Mazda diesel hangot? Az sajnos tény, hogy a jelentkező furcsa hangot azóta tapasztalom, amióta megcsinálták pár hónapja a software frissítést. Addig nekem semmi bajom nem volt vele. Megnyugtat az a tény, hogy a turbó hang nem okoz problémát, de én ezt a kombo Mazda 6-ot családi autónak vásároltam. Egy olyan autót kaptam a vásárláskor amely csendes, a mostanival ellentétben. A turbó 2000-es fordulatszámnál folyamatos búgó hangot ad, a szakszervízben elismerték hogy furcsa a hangja (másik hasonló autóban nincs), de nem tudnak vele mit kezdeni. Azt mondták járjak vele, mert ha komolyabb hibára utal, akkor még 3 éves koráig előjöhet a probléma.

Tudom, hogy az én autóm alvázszám szerint turbó rezonanciális problámákat okozhat, amelyet elvileg a software frissítéssel korrigáltak. Igaz a software frissítésre nem a turbó miatt voltam, hanem az olajszint mérése miatti frissítés okán. Abban a frissítésben benne volt a turbó softare frissítés? Az autó egyébként eredetileg németországi és a olajszíntes software frissítésig semilyen hiba jelenség nem volt. Nem lehet hogy a software frissítés során olyan Mazda 6 software-t raktak fel rá, amely a nem rezonáló turbosokra kellett volna?

mazda-auto.hu | 2009-06-22 10:06 mazda-auto.hu részére

Ezt mindegy= ezt mintegy

mazda-auto.hu | 2009-06-22 10:05 dobaki2 részére

A turbófeltöltőben a gázok fokozott áramlása hőmérséklettől függően is generálhat hangokat. Ezt mindegy igazolja, hogy a befecskendezés szortveres módiosításával is lehet a hangzást módosítani. Problémát egyébként nem okoz a hang.

Csak egy megjegyzés: kinyomott kuplunggal egyáltalán nem javasolt pörgetni a motort. Ezzel a kinyomócsapágy élettartamát jelentősen lehet csökkenteni.

Érdekes egyébként, hogy a legutóbbi TC Mazda6 tesztben gyakorlatilag a kuplungpedál remegését hozzák fel az autó egyetlen gyenge pontjának.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó