2024. November 21. Csütörtök - Olivér

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pusi65 | 2018-08-07 23:03 Feri_1992 részére

Kedves Feri, fogyasztásmérő nagyon játékszer kategória. Kalibrálható egy kicsit, plusz/mínusz 15% ig. Nekem a valós fogyasztás országút 5.5-6 autópálya 6-6.5 Budapest belváros 6.5-7.5 körül van. Ezek a mérések kattanásig teletankolós, papír-ceruza mérések 14 éven keresztül jó állapotú autóval. 

Feri_1992 | 2018-08-07 16:11

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy 2004-es évjáratú diesel mazda 6-om hidegen indítás után kb 2 perccel az alapjárat elkezd ingadozni kb 700 és 750 között, miután bemelegedett a jelenség megszűnik. Van ötletetek, hogy mi lehet a probléma ha probléma ez egyáltalán? A másik kérdésem pedig a fogyatással kapcsolatban lenne. Országúton használom az autót, kisebb falukon megyek keresztül (munkába járok vele) és a műszer szerint az átlag fogyasztás 5-5,2 között szokott alakulni (200km-ként nullázom a műszert, hogy pontosabb eredményt kapjak és ezt átlagolom), de ha tankolás után a beletankolt mennyiséget elosztom a két tankolás között megtett kilóméterrel akkor az átlagos fogyasztás 6,5 körül alakul ( a lábam nem ólomból van :) 2000-2500-as fordulatszám között váltok fokozatot). Nektek mennyi szokott lenni az átlag fogyasztásotok? Mennyire pontos a kocsiban az átlag fogyasztást mérő műszer? 

beripeti | 2018-07-26 08:22 Tomtt részére

Köszi! A dugók az ajtó aljából ki vannak szedve, ahogy írtam is a víz kifolyásával nincs semmi gond. Ahogy kinyitom az ajtót azonnal kifolyik, becsukva valószínűleg az alsó gumitömítés miatt nem tud, mert az épp ott van. A probléma, ahogy írtam is a túl sok víz ami belekerül az ajtóba :) abból gondolom, hogy biztosan van jelentősége és szerepe ennek a guminak, hogy ennél az egy ajtómnál néz ki így- Ebből eső után mindig kb 2 deci víz folyik ki, a többiből meg max. pár csepp vagy semmi. És nem azért mert azok ajtaján el van tömődve a lyuk, hanem azért, mert nem tud bejutni 2 deci víz egy pár órás közepes eső közben.

dls | 2018-07-26 07:52

Sziasztok! 2003 1,8 Benzin. A motor ellenőrző lámpa sárgán világít. Hibakód a P0328. a kopogásérzékelőn túlfeszültség érzékelhető. A motor működésén annyit érzékelek hogy néha ingadozik az alapjárat, és alacsony fordulaton nem mindig “ indul meg “ Felsőbb fordulaton a szép egyenletes erős. Kérdésem meghibásodhat maga a jeladó és ez befolyásolhatja az előgyújtási értékeket? A válaszokat előre is köszönöm!

Jocóka | 2018-07-23 21:25

Tisztelt Mazda! Mazda 6 2.0 dizel kombi 2009-es tulaja vagyok! Kb:2 hónapja voltam számítogépes regeneráláson! Meg is történt de másnaptol reggelente(hideg motornál)kék füst és egyenletlen motorhang lép fel          Mindez kb:15-20mp-ig aztán minden rendben  A szervizben azt mondták még hogy a porlasztokon korrekciot hajtottak végre!Pár hét mulva visszavittem hogy mi lehet az ok de ujra a porlasztókon korrigáltak!!!(ezt mondták)!!-Hiba azóta is fent áll!--Esetleg ha tudnának valami érdemlegeset ezügyben szívesen fogadom!_Köszönettel!-Szép napot!

Tomtt | 2018-07-20 20:36 beripeti részére

nem befolyásol semmit, az csak egy külső plusz perem, ha nem lenne ott sem lenne semmi.

 

dugokat az ajzó alján szedd ki

beripeti | 2018-07-20 20:34 pusi65 részére

igen, az világos, hogy kerül az ajtóba víz, néha-néha a többi ajtóból is távozik 1-2 csepp főleg mosás után. Viszont a vezető oldali ajtóból, ahol a gumi úgy néz ki mint a lenti képen,  minden eső után kb. 2-3 deci. Tehát a kifolyással nincs gond, amint nyitom az ajtót azonnal folyik, amíg el nem fogy.

A probléma, hogy a gumi el van érve, több centis darabok hiányoznak így sokkal több víz jut az ajtó mint ahogy az optimális lenne. Ezért érdekelne, beszerezhető-e hozzá ilyen alkatrész.

 

pusi65 | 2018-07-20 13:07 beripeti részére

Az ajtóba mindig befolyik valamennyi víz, aminek távozni is tudni kell azonnal. Feltehetően be van állva sárral és az nehezíti az azonnali lefolyást mindkét végén.

beripeti | 2018-07-20 10:20

Üdv! egy kis segítséget kérnék. 2007.-es Mazda 6 kombimon (GY), az ablakok melletti külső gumi, el van érve, ki van repedezve, emiatt az esővíz befolyik az ajtómba és egy közepes eső után is, az ajtót kinyitva 2-3 deci víz folyik ki a ajtó alján lévő lyukakon. Hasonlóan néz ki mint a lenti linken lévő képen. Tudja esetleg valaki mi ennek a neve? Esetleg kapható újonnan? Köszönöm előre is! https://lh4.googleusercontent.com/-V1Nh0nYfxH0/T4htl-HjlZI/AAAAAAAAAK4/varK8D2e6AY/s1095/IMG_20120413_131622.jpg

pusi65 | 2018-07-20 10:01

Kedves Mazdás társak, megosztom tapasztalatomat, hátha többeknek segít tippet adni, többször olvastam itt hasonló gondról. Autó: Mazda 6 2004-es évj. dízel. Jelenség: néha nehezen indul, piros lámpához érve üresbe téve leáll, pár hét múlva egy leállítás után be sem indul. Mivel sokan az SCV (hozamszabályzó) szelepre tippeltek – én is -, kicseréltem. Egyébként ennek az SCV-nek nincs hibakódja. Semmi eredmény. Vissza a régit. Mivel dízelszűrőben 10 ezer van, nem bántottam. Lebontottam a vezérlés burkolatát (macerás...) és tényszerű volt, hogy a vezérműszíj laza. Kikaptam a feszítő patront és satuban összenyomtam majd vissza -kétszer. Ebben a patronomban 40 ezer km van (120 -anként csere). Mitán visszaraktam, láthatóan befeszítette a szíjat és összeszerelés után tikkre indult. Ennyi. Úgy tűnik, ez a magyarázat. Hogy mitől szorult meg egy ponton a patron rúdja, azt nem tudom. Száraz volt és sérülésmentes. Megjegyzem: régen ilyen meglepetés nem volt. Rugós feszítők, csavarral rögzíthető csapágy, nem okoz hirtelen bajt, ráért nyugiban javítgatni. Most a sok kényes és érzékeny -sokszor felesleges – kütyü pillanat alatt kiszolgáltatottá tesz, hogy ne is mondjam a pótkerék nélküli “hülye” autókat, vagy a lehetetlenségig könnyített cső-főtengelyű motorokat. Majd hívunk trélert...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó