2024. November 28. Csütörtök - Stefánia
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Mazda Takeri, az új Mazda6.
Grammok, grammok, kilogrammok...
MAZDA dízelmotor, MZR-CD.
MAZDA RX-8 turbósítás.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
Borla | 2015-02-10 12:29 BZ részére
A linken Mazda Dexalia Ultra 5w30 olaj szerepel, s szerintem nem csak a C1 az egyetlen elírás benne. A Mazda Dexali Ultra 5w30 szerintem nem C1-es olaj. Ha az lenne, akkor Mazda Dexalia Ultra DPF 5w30 lenne a megnevezése. Szóval szerintem először is nem C1-es, másodszor pedig jó a dízelbe. Csak a hozzáértő (mazda-auto.hu) válaszát várom még, mielőtt megrendelném. De azért kösz a segíteni akarást - csak nem ilyen egyszerű ez kérdés. Nem mellesleg most is ilyen olajjal járok, s amikor azt vettem, s most is láthatod más beszerzési forrásoknál, hogy a leírásukban
ACEA A5/B5 API SL/CF szerepel. Most már szeretnék egyértelműen tisztán látni a kérdésben, ezért várom a szakértő válaszát.
BZ | 2015-02-10 11:58 Borla részére
A linken szereplő olaj ACEA C1 minősítésű, vagyis csak a DPF-el szerelt autókba tölthető, a tiédbe nem.
Borla | 2015-02-10 11:51 szucsfe részére
Nekem volt egyszer egy ilyen jelenség, a frászt hozta rám - ki akart ugrani a motor alapjáraton, remegett az egész kasztni, kiváltképpen a eleje, hűtőmaszk környéke. Előtte máshol tankoltam, egyszerű gázolajat. Ijedtemben elcsattogtam molos evót tankolni, aztán úgy maradtam. Azóta egyszer sem jött elő. Nem tudom, az anyag volt-e az oka, de az nem lehet gond, remélem, hol molos evóval járok. Nem látom, hogy kevesebbet enne, szóval nem tűnik ilyen vonalon hatékonyabbnak, de lehet, csak azért, mert pont tél elején, a kályha-használat kezdetén történt. Igaz, kályha melett is ugyanannyit eszik, mint nyáron ... akkor lehet, hogy mégis gazdaságosabb - viszont akkor árban ugyanott vagyok, mint a sima anyag esetén.
Borla | 2015-02-10 11:43 mazda-auto.hu részére
Köszönöm, tehát akkor a lnken szereplő nem DPF-es (de a weblapon csak benzinesekhez valóként megjeleölt [helytelenül?]) the-filtershop.com/MAZDA-Dexelia-Ultra-5w30-5-L-motorolaj olajat ezek szerint használhatom DPF nélküli diesel 2.0 CDH autómban? Bocs, hogy vissza kérdezek, csak konkrétan ez nem szerepelt a válaszban, csak, hogy hol nem szabad biztosan. Szóval jó nekem ez az olaj? No DPF, 2.0 CDH (2005.04. havi) Bocs a szószaporításért és előre is köszönöm a választ!
animatrix11 | 2015-02-10 11:26
Üdv!
Hátha tud valaki okosat mondani
Mazda 6 2010 dízel, 125LE pár hónapja lecsökkent a teljesítménye, szervizben megnézték, ha megtisztítják a légtömegmérőt és törlik a hibakódokat, megint rendesen megy de minden újraindításnál csökken egy kicsit, mire beáll a mostanira, légtömegmérő ill a befecskendezett üzemagyag mennyiség jött ki hibának, de nem tudták egyértelműen megállapítani mi a hiba, és az is fura hogy újraindításonként csökken le a teljesítménye, chiptuning is van benne a szűrő is meg lett buherálva (a hiba az szűrő kivétele előtt már jelentkezett), lehet program hiba vagy más inkább ?
Valamit nem értek, 2 helyen is volt a kocsi ahol annyit csináltak vele megpucolták a légtömegmérőt és kiütötték a (amúgy nem létező) hibakódot a kocsiból, ilyenkor visszaáll a teljesítmény de megyek vele 30-40 km-t és megint visszaesik, most bevittem a szervizbe ugyanazt csinálták, annyi különbséggel, hogy cserélte a mérőt, de nem állt helyre a teljesítmény egyáltalán.
Úgy látom a szerelők többsége nem látott még ilyen kocsit közelről, mert nem tudnak semmit mondani pontosan mi a baja...
5let?
soulgramd | 2015-02-10 10:45
Tisztelt Szakértő!
A legjobbat akarom a 2003-as MAZDA 6 1.8 benzines kocsimnak. JElenleg 175.000 Km van benne. Mindig is bíztam a Mobil1 olajokban és ebbe is ezt akarom tenni. Fel is kerestem a Mobil oldalát és az ajánloatt olja a MOLBIL 1 0W40 New life.
http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_which-oil.aspx
A kérdésem, hogy valóban megfelelő-e a kocsimhoz, vagy inkább más javaslata lenne?
Köszönöm!
szucsfe | 2015-02-10 10:41 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a válaszát! Az az érdekes a dologban, hogy mióta újra én használom, azóta nem produkálja a hibát. Lehet, hogy csak ki kellett "kormolni"?
mazda-auto.hu | 2015-02-10 09:58 szucsfe részére
Sajnos csak találgatni tudnánk, valószínűleg valós idejű diagnosztika, résolaj mérés alapján lehetne közelebb jutni annak kiderítéséhez, mi okozza a problémát.
mazda-auto.hu | 2015-02-10 09:39 Borla részére
Az ACEA C1-es DPF olajat TILOS benzines motorkban alkalmazni, de dízelekben is csak a részecskeszűrős 2005.07 után gyártott 2,0-2,2 Mazda típusokban.
mazda-auto.hu | 2015-02-10 09:27 Pusy részére
ACEA C1-es DPF olajat nem szabad ebben a motorban használni. Nem fog tönkremenni egy 10w-40-es olajjal, de jóval hatékonyabb kenést biztosít egy megfelelő 5w-30, 0w-30-as motorolaj.