2024. November 29. Péntek - Taksony

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Simi01 | 2014-10-27 19:48 EnergieLaczy részére

 Szia ÉnergieLaczy,

 

köszönöm a vàlaszt eddig 1x halottam h bekapcsolt viszont elèg hangos volt.A füst nem volt sok.Illetve egyszer làttam a kàlyha mögül kevès füst jött de csa 10 mp volt. Mennyi idő alatt kellene meleget csinàlnia?

tisztelt mazdautó,

Egy màsik tèma olvastam a kormànyteleszkóp kotyogàsról ez nàlam is jelentkezik ez szériahiba?Ezt zsirzàssal meg lehet oldaní?Milyen zsír kell hozzà.

üdv

Simi01 | 2014-10-27 19:47 EnergieLaczy részére

 Szia ÉnergieLaczy,

 

köszönöm a vàlaszt eddig 1x halottam h bekapcsolt viszont elèg hangos volt.A füst nem volt sok.Illetve egyszer làttam a kàlyha mögül kevès füst jött de csa 10 mp volt. Mennyi idő alatt kellene meleget csinàlnia?

tisztelt mazdautó,

Egy màsik tèma olvastam a kormànyteleszkóp kotyogàsról ez nàlam is jelentkezik ez szériahiba?Ezt zsirzàssal meg lehet oldaní?Milyen zsír kell hozzà.

üdv

mazda-auto.hu | 2014-10-27 14:09 EnergieLaczy részére

 A hűtővíz melegítő kályha közvetlenül a tankból kapja a gázolajat. Átfolyásmérőt nem alkalmaz a Mazda sem, így a motorterhelés és egyéb adatok alapján számítások, és nem mérés útján kerül kijelzésre az adat. Sajnos az üzemanyag fogyasztás mérésének módjáról nem kapunk információt, de az elképzelhető, hogy a motorvezérlő a kályha bekapcsolt állapotában módosít a fogyasztási adatok számítási képletén, de az sem kizárt, hogy a katalizátor gyorsabb bemelegedése érdekében hideg motor esetén motorfék üzemmód közben is van minimális üzemanyag befecskendezés, bár nem nagy a valószínűsége. 

Érdekes téma, és valójában engem is érdekelne, mi az igazság, de mivel szervizelés szempontjából mellékes dolog, a Mazda nem látja szükségét, hogy megismertesse velünk.

mazda-auto.hu | 2014-10-27 13:39 majdnemmérnök részére

 Érdekes. Köszönjük a visszajelzést!

mazda-auto.hu | 2014-10-27 13:36 Frankie65 részére

 Sok minden kell hozzá, hogy a motor működése nélkül is használható legyen. A Mazda komplett szettként árusítja az állófűtéssé alakító készletet, és az így már állófűtésnek megfelelő rendszer egy további készlettel válik távirányíthatóvá.

EnergieLaczy | 2014-10-27 10:40 pusi65 részére

 Szia pusi65!

 

Hát szerintem valamilyen szinten mégiscsak mérésre kerül!

Álló helyzetben oké hogy nem mutat a pillanatnyi fogyasztásmérő.

Viszont van másik észrevételem ami alátámasztja hogy mégiscsak menet közben látható.

Melegben meleg motorral motorfékkel menve a pillanatnyi fogyasztásmérő 0-át mutat.

Hidegben hideg motorral motorfékkel menve a pillanatnyi fogyasztásmérő mégis csak mutat fogyasztást!

Van 2 km-re egy felüljáró, amin szinte minden nap lefelé jövet ezeket tapasztaltam. 

Akkor szerinted mit mutat a pillanatnyi fogyasztásmérő, amikor motorfékkel használva a járgányt mégiscsak mutat fogyasztást és csak hideg motornál? Mi az ami működik még hideg motornál?

 

Mazda-Autó?

 

Üdv ÉnergieLaczy

 

 

 

pusi65 | 2014-10-27 08:55 EnergieLaczy részére

 Nem igazán értem ezt az autópályás " menet közbe is néha látható a pillanatnyi fogyasztásmérőn" dolgot, a kályha által elfogyasztott dízel nem kerül mérésre, ugyanis a fogyasztásmérő a motor által kipufogott gáz bizonyos adatait használja, fejti vissza, a kalkulált fogyasztási adatok jelzéséhez - tudtommal. Talán ezért is pontatlan az egész rendszer az autóban, ugyanis az áramlás-mérés egy igen bonyolult dolog. Minél pontosabb a műszer, annál drágább. Minden lépéssel pontosabb műszer akár 100, 1000 vagy 10000-szer drágább az alatta levőnél. Kíváncsi vagyok, Mazda-auto hogyan tudja? :) Üdv.

EnergieLaczy | 2014-10-27 08:30 zolee88 részére

 Szia Simi01 és zolee88!

 

Eddigi tapasztalataim az állókályhával. /2003-as évjáratú 136LE/

Kinti környezet hőmérsékletet nézve 6 fok környékén kapcsol be.

Az irgalmatlan nagy füst az nem jó jel. Eleinte én is csak hallottam hogy megy, illetve érezni lehetett álló autónál belül az égésterméket. Álló helyzetbe mostmár mindig átváltok ilyenkor belső levegő keringtetésre.

Nekem is csinálta párszor hogy nagy kékes füstöt produkál. Aztán egyszercsak nem hajlandó működni. Tél végefelé vettem észre hogy hiába van 6 fok alatt a hőmérséklet, nem kapcsol be. Ilyenkor nem segít rá a motor bemelegítésére és nem kezdi el fűteni az utasteret. Hidegbe nem is tudta jól befűteni a motor az utasteret.

Idén volt 240-es szervízbe a járgány és az állókályha produkált egy hibakódot, és onnantól nem üzemelt. Szét kellett szedni és kipucolni mert az évek alatt képződött koromdarabok eldugították a szellőző kis lyukakat. Ha nincsen meg a megfelelő huzat a kályhában, jön a hibakód és letíltja. Szét lett szedve, kipucolva és most hogy reggel csak 2 fok van, beindítottam. Látható füstölés nélkül megy, faszányosan nyomja a meleget az utastérbe.

Leállítás után egy darabig még üzemel, ez a normális.

Az utastér ventillátor sebességre gondoltál hogy közrejátszik a be és kikapcsolás szempontjából? Nem. Kinti hőmérséklet /6 fok környéke/ és a motor üzemi hőfoka játszik közre. Autopályán menet közbe is néha látható a pillanatnyi fogyasztásmérőn hogy mikor kapcsolt be illetve ki ha hideg van kint.

 

Most így tél elött szerintem jobban jártok, ha szétszedetitek és kipucoltatjátok márkaszervízben, ahol a művelet után meg is tudják nézni hogy maradt hibakód a járgányba vagy nem.

 

Üdv ÉnergieLaczy

 

pusi65 | 2014-10-27 07:07 MogyiGeri89 részére

 mobil 1 shc 75w90. Lehet, hogy a "van élet mással is" de ez nagyon jó.

majdnemmérnök | 2014-10-26 22:54

Tisztelt Mazda-auto!

 

Sikerült megoldani a leállitás utáni turbó töltést-fujást az intercoolerbe.Szerelés során a VBC és VSC szelepek vákuum csövei lettek megforditva.Érdekes módon tárolt hiba nem volt.Visszaállitva az eredeti állapotot megszünt a rángatás leállitásnál,valamint az a jellegzetes hang amit a még forgó turbó produkált.

 

Üdv!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó