2025. Március 15. Szombat - Kristóf

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


horvag | 2014-10-21 11:28

Tisztelt Mazda-Auto!

 

Segítséget szeretnék kérni egy hiba megtalálásában. Van egy 2007-es gyártású 2.0 diesel 6-os Mazda-m (121LE, DPF). Általában rövid távon használom (25-30km) gyakorlatilag probléma mentesen, de ha hosszabb távra indulok (autópálya), akkor random szerűen (60-70-80 km megtétele után) egyszerűen drasztikusan elmegy az erő a motorból, folyamatosan csökken a sebesség és visszaváltással sem tudom visszatornázni  a kocsi sebességét 80km/ó fölé. Semmilyen hibajelet nem produkál és ha félreállok az alapjárat ingadozik, az esetek többségében le is áll az autó. 10-15 perc pihenő után újraindítva az autót megszűnik ez a jelenség és az autó ismét megfelelően üzemel. 

Ami számomra furcsa még, hogy soknak tűnik az átlagfogyasztásom is, ami 8,2L/100km -nél alacsonyabb még sosem volt. Az is furcsa, hogy van hogy a pillanatnyi fogyasztásom a computer szerint 5,5l/100 km, de van úgy hogy 10,5l/100km ugyanazon sebesség fokozatban, ugyanazon fordulatszámon azonos útszakaszon. Nem tudom, hogy esetleg a kettő jelenségnek van-e köze egymáshoz.

Ha esetleg találkoztak már ilyen jellegű problémával, örülnék, ha tudnának segíteni abban, hogy mit ellenőrizzünk le annak érdekében, hogy megtaláljuk a probléma forrását. Eőre is köszönettel! 

istrab | 2014-10-21 10:40 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a vàlaszt!

Milyen tìpusú hibàk jellemzőek az izzìtàsi rendszerrel kapcsolatban?

Bela76 | 2014-10-21 10:27

 Tisztel Mazda autó!

 

Novemberben tervezek Mazda 6 1.8 vagy 2.0 benzines autót vásárolni (első szériás 2002-2005-ös modellt), és próbálom a várható (első) szervízköltségeket felmérni (mint olajcsere, fékek, stb.).

Azzal kapcsolatban lenne kérdésem, hogy a kérdéses modellekben vezérműlánc vagy szíj található-e?

 

Előre is köszönettel: Béla

Norebee | 2014-10-21 09:48

 

Mazda-auto!
 
A levegőszűrő ház tetején van 3 vákumcső! A legfelső egy, és alatta a vákuumkamrára megy rá egymás mellett kettő! A kettő közül az egyik szìv ha jár a motor! A két cső közül melyiket hova kell dugni? A levegőt szívót kell-e a zárhídhoz közelebb esőre dugni, vagy mindegy hogy melyik pöcökre van rátolva a kamrára!?
 
 Nekem amikor hidegen beingadozik az alapjárat, a zárhídon lévő jobb oldali vákuumszelep kb másodpercenként szisszen, mintha elengedné a levegőt, szörcsög! Kb 2-3 percig, majd lassan megszünik az ingadozás! Ennek ìgy kell működnie?  Illetve a szervo tartály, vákuumpumpa környéke folyamatosan sziszeg járó motornál! 
 
Az egyiket csövet levéve szív a másik mellette levőn nem érzek semmit ha leveszem!
 
Van-e jelentősége hogy melyik vákumcső (amelyik szív)a dobozka melyik ágára megy rá? 2.0 diesel 89 kw 2005.

Norebee | 2014-10-21 09:34 mazda-auto.hu részére

 A mennyiségszabályzó szelep hibályát műszerrel ki lehet mutatni? Melegen nem produkál hibát! Nem füstöl, jól megy, jól fogyaszt! Hiba csak a p2009 van benne!

BZ | 2014-10-21 09:09 mazda-auto.hu részére

 "a hengerteljesítmény miatti korrigálás hatása inkább csak meleg motornál észrevehető"

-> ebből az is következik, hogy a diagnosztikai eszközzel végzett (automatikus) hengerteljesítmény-korrekció pontatlan eredményre vezethet, ha nem bemelegedett motornál végzik?

mazda-auto.hu | 2014-10-21 08:58 rasotamas részére

 Nincs digitális szervizkönyv. Egyéb utolsó adat: 2009.03.10., 93720 km.

mazda-auto.hu | 2014-10-21 08:55 Norebee részére

 Inkább üzemanyag ellátási probléma lehet az ingadozás, például a mennyiség szabályzó szelep hibája miatt, de más is lehet.

mazda-auto.hu | 2014-10-21 08:50 man200 részére

 8 mm a minimális vastagság. A gyári biztosan jó, egyéb márkák esetében inkább nem foglalok állást, mert kevésbé lenne objektív, de pl. az  ATE nem véletlenül drágább a legtöbb konkurensnél.

mazda-auto.hu | 2014-10-21 08:22 istrab részére

 Hidegindítás után az izzítórendszer hibája is lehet a kopogós járás. 130 feletti gyorsításnál pedig füstölhet a koromszűrő nélküli dízel. A hengerteljesítmény miatti korrigálás hatása inkább csak meleg motornál észrevehető, hidegen épp elég erőfeszítés egy dízelmotornak normálisan működnie, a korrekciós finomítás itt nem igazán "játszik" 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó