2025. Március 6. Csütörtök - Leonóra

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Moment | 2014-01-07 21:46

Tisztelt Mazda-autó! Szeretném a 2007-es gyártású cd143 autómat a lehető legjobb állapotban tudni.Ehhez néhány ellenőrzést végeztem, de sajnos a kiértékelésben gondjaim vannak: 1. Dpf szűrő állapot. A kocsi rendszeresen kb 180-200 km-enként regenerál csaknem függetlenül a vezetési körülményektől. Megmértem a regenerálás előtti és utáni nyomásesést a Dp szenzoron 2000 ford/ percnél. Előtte 40 mbar volt ami lecsökkent 30 mbarra. (villamoasan 1,15 V-ról 1,11 V-ra). Lehet hogy nem a nyomáskülönbség vezérli? Alacsonynak tünnek az értékek. A szotvert 4 éve frissitették, van-e újabb? 2 Injektorok. 150 ekm felé haladva ellenőriztem üzemmeleg állapotban alapjáraton a "közös" résolaj mennyiségét. 200ml/5 perc, ami 10 ml/perc injektoronként.(persze ha egyformák) Mennyi az elfogadott érték? Üdv. Moment

KicsiP | 2014-01-07 16:25

 Tisztelt Mazda-autó!

Mazda 323F bukólámpás autómat nemrég fiatalítottam egy 2005. májusi Mazda 6 2.0i Sport TE benzines 141 LE-s LF motoros autóra. Hidegen a gázpedál a benyomás első három miliméterében szorult, ami melegen megjavult. A fórum hozzászólásai és egy hozzáértő tanácsa alapján a pillangószelepet megtisztítottam, mert féltem, hogy a gázbowden a legrosszabbkor fog elszakadni. A kokszot kitisztítottam, a gázpedál most jó, viszont új hiba jelentkezett. Tény, hogy a pillangószelep elektromos csatlakozását elfelejtettem visszarakni, ezért indítás után a sárga ASR lámpa és a sárga motordiagnosztika lámpa világított. Motor állj, ellenőrzés után a csatlakozót visszahelyeztem. Újraindítás után az ASR lámpa elaludt, a motordiagnosztika viszont nem. Kb 3 km-es próbaút után sem, ezért kb 2 óra gondolkodás és mindent újraellenőrzés után a jelzett csatlakozótt megtisztítottam, kontaktspray-vel befújtam. Ezután a motordiagnosztika lámpa is elaludt. Jelenleg tehát gyújtásráadás után az ASR lámpa elalszik, szinte a motorelindulás pillanatában pedig a motordiagnosztika sárga lámpája is kialszik. Viszont bár állóhelyben a motorhőmérséklet függvényében van több alapjárat, az autó mozgása közben a motorfordulat kb 2000, olyannyira, hogy ezalatti fordulatnál magától megy az autó, szinte tolja magát, ami zavaró és balesetveszélyes is. Sebességváltásnál sem ejti el a fordulatot, hidegen pedig 2500 körül van az alapjárat. Ismerős tanácsa, hogy az üzemmeleg motor számítógépe majd többszöri ellenőrzés után visszaáll alaphelyzetbe, a hiba meg fog szűnni. Problémám, hogy én kb 25 km-es távokon kb havi 1000 km-t használom az autót (ezért is vettem benzinest), így nem tudom hogy mikor fog megjavulni. Kérdésem, hogy Önök szerint valóban meg fog-e magától javulni, vagy keressek fel egy szervizt az alapbeállítások visszaállítása miatt. Ha utóbbi, akkor ez kb mekkora költséget jelentene?

Válaszukat előre is köszönöm!

littlerock79 | 2014-01-07 10:23 BobbyEwing részére

 Az akkumulátornak nem a teljesítményét (bár valójában ez a névleges 12 Voltos teljesítménnyel, és az indító áram erősségével kiszámolható), hanem a kapacitását kell megadni, illetve a polaritást és a főbb beépítési méreteket. A két kipufogót  egy rendes kipufogós mester biztosan megcsinálja, de lehet ki kell vágni a lökhárítót hátul. A xenon őrületre a helyedben nem áldoznék, mert amint megjön a hatóságok esze, a sokszorosát kifizeted büntetés gyanánt. A kipufogó is necces, mert műszaki vizsgán baj lehet belőle. Ha van gyári alkatrész akkor amint meghallod az árát kiakad a szemed az biztos...

malter77 | 2014-01-07 09:40 EnergieLaczy részére

 Szia,

a hátsó ablaktörlő lapát méretét is megtudnád mondani?Köszi a válaszokat

BobbyEwing | 2014-01-06 22:12

         Tisztelt Mazda-autó és Fórumozók!

 

   2004es dízel 6osomon csak a tompított xenon. Hogyan lehetne megoldani -részletes leírással-hogy a többi(ködlámpa,országúti) is xenon legyen? 2.kérdésem hogy ebbe az autóba milyen,hány kw-os akku ajánlatos? Végül pedig az érdekelne hogyan lehetne megoldani hogy 2 kipufogó legyen az 1 helyett? Válaszokat előre is köszönöm! Üdv

Wombat | 2014-01-06 19:56 LeKlein részére

 nekem nem xenon van, de gondolom a csere menete ugyanez lenne?

 

amit leírtam az csak a hibajelenség volt, nem xenon lámpa van a kocsiban

LeKlein | 2014-01-06 19:53 Wombat részére

Fényszórókkal nekem is volt hasonló gondom. Xenon fényszórókban ha ráadod a gyújtást  helyére igazitja és közben a végállásokat megjárja. (Remélem jól mondom)

Egy két bontóban tudsz venni külön állitómotort, kicserélni nem egyszerű fel kell pl sütőben melegiteni az egész lámpatestet és akkor tudod a ragasztó anyagnál széthúzni. Én ezzel a módszerrel cseréltem már xenon traffót is és állitómotort is. Utána ha megint fel melegited a ragasztást és össze nyomod akkor megszárad és kész. Ha valahol már hiányosabb a ragasztás akkor átlátszó szilóval én kinyomtam és azóta a párásodás is megszünt.

drnet | 2014-01-06 19:53 mazda-auto.hu részére

 Ez tök jó, ez engem is érdekelne. Hol és mennyiért lehet ezt beszerezni?

EnergieLaczy | 2014-01-06 19:47 dana részére

 Szia dana!

 

Melyik irányba akarod "lepattintani" a díszcsíkokat?

Magad felé kell kifelé húzni!

Raktam fel pár képet ahol láthatod hogy kb hol vannak a "bolhák" elhelyezkedve a díszcsíkokon.

http://www.mazda6.gportal.hu/gindex.php?pg=33395773&gid=2921941

 

Üdv ÉNRGLaczy

Wombat | 2014-01-06 19:39 pusi65 részére

hello!

 

mi volt a megoldás a fényszóró magasság állító motorra?

 

mert a most vásárolt Mazda6-omban pl. nem működik, az előző tulaj szerint 2x cserélték neki, de mindog ugyanazzal a hibával szívott és tönkre is mentek a motorok. (egyszercsak önmagzktól elkezdtek állítgatni le-föl és tönkrementek a magasságállító motorok)

 

amúgy egy 2002/9-es mazda6 1,8 te kombi boldog tulaja vagyok, az egyetlen probléma az, hogy mikor elhoztam és megtankoltam akkor derült ki, hogy az üzemanyag szintjelző nem jó.. gondoltam üres, mert világított a kis lámpa is, de 35 liternél többet nem sikerült tankolnom. már beszéltem az eladóval, januárban tudom visszavinni, és megnézni ezt a problémát, de addig is van valami tanács, hogy mire számítsak majd? úszó/jeladó hiba lehet, vagy a műszer reálisabb?

 

amúgy nagy élmény az autó, 620 km-ert mentem eddig vele, és élvezem minden percét, bár aki vette (1 gazdás autó volt, becserélték egy SX4 S-cross-ra) CD lejátszót nem rendelt bele, csak a rádió van a kocsiban

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó