2025. Január 31. Péntek - Marcella

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Árcsi | 2013-11-26 02:08

Sziasztok!

Melyik fajta olaj a leg ideálisabb a mazda 6 diesel (136 LE)sport kombimba 2004es évjáratú mert ami most volt benne castrol 10w 40 az eltünt belőle a nívó minimum szintjén volt egy picike 4 ezer kmet mentem vele kb. csak, remélem nem valami komoly baja lesz, házha csak ezt az olajat nem szereti. Egy próbát legalább is megér,  tanácsot szeretnék kérni Tőletek. A másik problémám, hogy a fedélzeti computer ahol méri a fogyasztást az nem reagál semmire vagy is nem működik csak csíkokat mutat próbáltam úgy hogy 30 kmt mentem vele egyhuzamban hátha helyreáll persze előtte hosszan nyomtam míg sipól eggyet. Mazda szervízben is volt és ott sem tudtak semmit mondani pedig "nullázták" is vagy mi. Olvasgattam itt a forumozók között és más is találkozott olyan problémával, hogy ha piciket tekerem a kormányt enyhe koppanást hallok és ez a hang akkor is jelen van ha rossz útra kanyarodok rá.Mi baj lehet?olvastam a bezsírozást is ez segíthet? kormányművesnél is volt ott azt mondtak hogy rendben van nem tudják mi ez a hang..persze a pénzt azt bevasalta rajtam...Kérek mindenkit segítsetek egy mazdás bajtárson!!!!

mazda-auto.hu | 2013-11-25 12:02 MedveJoe86 részére

 Egy 0w-40-es általában minden használati, és időjárási körülmény esetén jó megoldás.

mazda-auto.hu | 2013-11-25 12:01 DanielOniga részére

 Kizárólag a benzinpumpa egységen belül található egy szűrő, mely általában nem igényel cserét.

MedveJoe86 | 2013-11-23 12:28

 Sziasztok mik a tapasztalatok mazda 6 mpsbe melyik olaj a legjobb?? 

 

Elore is koszi a segitseget!

DanielOniga | 2013-11-21 18:48

 Jo estet

 

Szeretnem megtudni ha a mazda 6 2004 decemberi kiadasba van benzin szuro .Elore is koszonom valaszat.Szep estet.

várati | 2013-11-21 17:58 littlerock79 részére

 Köszönöm a segítő hozzászólást,egyelőre megpróbálom felderíteni a lehetséges problémakört,hogy egyáltalán legyen némi fogalmam róla.

Pl.nem gondoltam,hogy a szelepfedelet is le kell szerelni,persze laikusként nem látja át az ember reálisan,és mindenre kiterjedően  a dolgokat.

Sajnos így év vége felé az időhiány és a szükség a legnagybb gond.

Lehet,hogy el lesz csúsztatva a dolog,és később lemegyek Gyulára fürödni két napra,(volt már így)amíg Varga Úrék rendbeteszik az autót!

Mégegyszer köszönöm  a hozzászólást!

Üdv! Attila

 

 

 

littlerock79 | 2013-11-21 15:41 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm :)

Sajnos itt Budapesten elég komolyak a szervizköltségek, a porlasztókat a bevizsgálásra is oda kell vinni stb... nagyon komoly költsége lett volna ennek a szerelésnek, ha nem magam végzem. Mindennek ára van. Szerencsére tudtam biztosítani a szükséges feltételeket, de az emberek többségének erre nincs lehetősége. Személy szerint kétszer szedtem szét és raktam össze ezt a részét az autónak. Azért írtam le a tapasztalatokat, hogy lássák az emberek, ezen nem szabad spórolni. Első körben csak a porlasztó tömítéseket cseréltem és az bizony kevés volt önmagában. Ezek után a biztonság kedvéért az SCV szelep is cserélve lett.

mazda-auto.hu | 2013-11-21 15:20 littlerock79 részére

 Kimerítő válasz, csak annyit tudok hozzátenni, szívesen segítünk szervizünkben. Egyes befecskendezők kiszerelési munkaideje jóval több lehet tapasztalat, és célszerszám nélkül.

littlerock79 | 2013-11-21 15:05 várati részére

 Szia!

Hasonló mennyiség elfgyasztására lettem figyelmes anno én is. Amit írok csak javaslat:

- a kiszerelés alkalmával a porlasztókat nem szabad összekeverni. Azonosítószámuk van, amit a vezérlő elektronika ismer.

- elképzelhető, hogy a porlasztókat nagyon nehéz lesz kiszedni, tudok olyan esetet, hogy egy napig kínlódtak vele.

- a kiszereléskor a fészket óvatosan, de alaposan ki kell tisztítani,

- a kiszereléskor érdemes bevizsgáltatni a porlasztókat. Ez mininmum 5000+ áfa/db. A kiszerelt porlasztók fémházának a színe ha eltér, (az égésgázok megégették) akkor erősen ajánlott a vizsgálat. Az én esetemben nagy volt a baj...

- a beszereléskor én javaslom a gyári módosított tömítéseket (nekem is Bosch van bent, de nagyon idő szűkében voltam). Az eredeti alátét tömítő felületénél a Bosch valamivel szélesebb, de a módosítotté még nagyobb. Csökken az átégés valószínűsége, nő a porlasztók hőleadó felülete.

- a hidak lehúzási nyomatékát meg kell kérdezni, nem szabad erőből meghúzni.

- célszerű a szelepfedéltömítésből a gyárit beszerezni, nálam a Reinz sajnos 5-6000 km múlva folyni kezdett.

- ha már szét van szedve, egy szelephézag ellenőrzést is érdemes beiktatni.

 

Nem utolsó sorban megbízható szakembert kell keresni, mert bár nem ördöngősség, nagyot lehet vele hasalni...

mazda-auto.hu | 2013-11-21 13:14 várati részére

 Nem is lehet utánahúzni, hiszen a leszorítóvillák meghúzott pozíciója adott, illetve ilyen esetekben mindenképpen cserélni kell a tömítéseket. Bosch alátétek is lehetnek megfelelő méretben.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó