2025. Január 31. Péntek - Marcella

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


várati | 2013-11-21 12:47 mazda-auto.hu részére

 Még egyetlen kérdés,a befecskendezők utánhúzása segíthet ebben az esetben?

Ha cserélni kellene,autósboltban  érdeklődtem,alvázszám alapján Bosch alátétet tudnak adni az megfelelhet ide?

Köszönöm Attila

mazda-auto.hu | 2013-11-21 11:34 várati részére

 A befecskendezők furata a hengerekben ( hengerfej) végződik. Ebből kifolyólag a hengerekben kialakuló vákuum (turbós autóban is vannak ilyen üzemállapotok.) beszívja az olajat, ennél jóval többet is.

várati | 2013-11-20 20:25

A befecskendezők alatti tömítéseknél  tudhat ilyen mennyiségű olaj távozni?

A befecskendezők utánhúzása segíthet ebben az esetben?

Köszönettel  Attila

mazda-auto.hu | 2013-11-20 08:34 várati részére

Lehetséges például, hogy a befecskendezők alatti tömítéseknél szívja be a motor az olajat. 5000 km-en 4 dl egyébként elhanyagolható mennyiség, de a DPF-es autók esetében inkább növekedni szokott az olajszint az aoljab kerülő gázolaj miatt, így ez a 4 dl akár több is lehet. Másik lehetőség a turbó kopása, de az előbbi jóval gyakoribb.

 

Egyébként a köztes hűtőben található olajnak, így az intercooler repedésnek nincs hatása az olajfogyasztás mértékére. A köztes hűtőben található olaj már minősíthető a motor által elfogyasztott olajnak. A repedés csak annyit okoz, hogy ennek egy része kifolyik, és nem a motorban ég el. Természetesen a szívóág tömítettsége szempontjából fontos a repedés javítása.

várati | 2013-11-19 18:39

Kedves Mazda-auto!

Meglepő számomra,hogy az eddigiekkel ellentétben olajfogyasztást tapasztaltam a 100e km-t futott 2D 2007 143Le DPF  autómnál.

Eddig minden olajcsere között (az Ön javaslatára csere 10e km nívószint fölső jelöléséig töltve   4,7L) gondolom a be nem fejezett regenerálások végett,picivel a nívószint fölött volt csere előtt az olaj ami Mazda Dexelia DPF

Legutóbb félidőnél,kb.5e km ellenőriztem,és hiányzott kb.4 dl,amit pótoltam,most értem el a 10e km-t és az olaj a nívószint közepénél van.

Olajfolyás nincs,a tavasszal a szétrepedt intercoolercsövet meghegesztettem,és új O gyűrűkkel,valamint a karimát Loctite spec.tömítővel összeillesztettem.

Mi lehet az oka a hirtelen megnövekedett olajfogyasztásnak,hol fogyhat az olaj ami elég drága is ?Mit érdemes ellenőrizni ?

Ezzel az előélettel és vezetési stílussal, el nem tudom képzelni,hogy 100e km-nél motorkopás vagy gyűrűhiba lenne.

Egy szerelő barátom javasolta próbáljak meg olajmárkát váltani,bár ennél a C 1 -nél nem könnyű elfogadható árú olajat találni.Esetleg erre vonatkozólag van valami tapasztalat?

Köszönettel Attila

 

 

dana | 2013-11-19 11:47 EnergieLaczy részére

Hello! EnergieLaczy!

 

Utána néztem. Gyárilag lehet nincs hozzá szimmering, csak kompletten a szervo.

Gyárilag csak az O-gyűrűk, tömítések vannak hozzá komplett szettben.

 

Üdv!

szabolcs12 | 2013-11-18 18:59 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a választ a héten leellenőriztetem és ha az a baj az még jobb mintha a motor lenne kopott.

dana | 2013-11-18 15:30 EnergieLaczy részére

 Hello! EnergieLaczy!

 

Nem most csináltam a felújítást, de a dokumentálásomból előszedtem a dolgokat.

Gyári szám, vagyis ami a szimmeringen volt: NOK AW8679E

belső: 20mm
külső: 34mm

 

szélesség 8mm
Úgy tudom van gyáriban is, komplett szettben, tehát nem csak ez van benne, hanem más tömítések is.

gygeri | 2013-11-18 15:16

 koszonom a segitseget. A kuplung pedalnal nyikorog ugyhogy megprobalom bezsirozni. Koszonom a tippet.

dana | 2013-11-18 14:50 gygeri részére

 Hello gygeri!

 

A nyikorgás a pedál résztől jön? Ha igen, akkor befekszel a lábtérbe és be kell zsírozni a kuplungpedál mechanikáját, ahol a rugó is van. 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó