2025. Február 2. - Karolina

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kekati | 2013-02-02 11:24

Sziasztok! Olyan gondom lenne, hogy a Mazda 6 Bose mélynyomón alig szól.Nem tudom, hogy az erősítővel van e gond, vagy a mélynyomó, vagy a valamelyik vezeték. hogyan tudnám legegyszerűbben megtalálni a hibát? Köszönöm!

monguzka | 2013-02-02 09:24

elfelejtettem írni hogy 280 000km van az autóban ,és hogy most néztem hátúl a kipufogon jön az olaj.

EnergieLaczy | 2013-02-01 17:39 dana részére

Szia Dana! Sejtheted hogy én is meglepődtem, amikor látom hogy bontatlan SKF dobozba NTN csapágy volt. Nemsokára 200 ezer kilóméter van a járgányba. eddig nincsen vele probléma vezérlés szempontjából. (: Üzemanyaglámpa kigyulladás után max 90 kilómétert mertem menni, így tankoltam bele 57 litykót. Viszont Tisztelt Mazda-Autó egy kérdés. Most cseréltem ki mind a négy fékmunkahengert /átrozsdásosdás miatt ): / első két kerék levegőbe, kerekek nincsenek rajta, váltó üresbe, motor alapjáraton jár és lassan forognak az első kerekek. Kettőstömegű lendkerék még nem volt cserélve szerencsére se kuplung. Ez így normális vagy valamire már utal? Választ előre is köszönöm. Üdv ÉNRG

dana | 2013-02-01 14:45 monguzka részére

Lehet nem csavartátok vissza rendesen a leengedő csavart, vagy az olajszűrőt! Én itt helyben egy komoly szervizben cseréltettem először az olajam. Jól lehúztak, ráadásul másnap reggel láttam egy pár pötty olajat a kocsi alatt. Az olajszűrőt egy ujjal el tudtam forgatni! Azóta kerülöm őket! Mondjuk nekem szinte semmi nem ment el belőle. Ha bevillan az olajlámpa az már necces. Nem alacsony olajszint miatt villan be, hanem alacsony nyomás miatt! Mondjuk ez összefügghet azzal hogy alacsony az olajszint, mivel nincs mit pumpálnia, de sok minden más miatt is lehet. Főleg hogy látod a motort hogy olajos. Egy dieselnél ha még nem pörgeted a motort akkor is rendkívül hamar elkoptatja az alkatrészeket. Alacsony fordulaton is nagy nyomatéka van és az bizony eszi a csapágyakat olaj nélkül!

dana | 2013-02-01 14:32 monguzka részére

Ha kigyullad az üzemanyag lámpa, akkor még vagy 10 liter van benne! Én kigyulladás után mentem vele 150km-ert! Még akkor sem állt le. Mondjuk Dieseleknél nem érdemes kipucoltatni a tankot az üzemanyag rendszerrel. Én már megjártam emiatt. Ki kellett takarítani az egész rendszert... :(

mazda-auto.hu | 2013-02-01 14:29 monguzka részére

Amikor már az olajnyomás lámpa jelzi, hogy egy motorban nincs olaj, akkor nagy baj van. Az esetek 99%-ban ilyenkor minimum siklócsapágy kopások keletkeznek a motorban. A sípoló hang valószínűleg a turbótól jön, akár az is károsodhatott, de lehet, hogy a vákumszivattyú adja a hangot. Azonnali diagnosztizálást javaslok, és a kopásokon kívül azt is ki kell deríteni, hol került bele ilyen rövid idő alatt ennyi motorolaj a hengerekbe.

mazda-auto.hu | 2013-02-01 14:22 nagyand részére

Ha ez segít, nálunk olajcserével együtt 135-140e Ft a szíjcserés szerviz. A patront, két görgőt, szíjat, olajat, olajszűrőt, és gázolajszűrőt cserélünk.

dana | 2013-02-01 14:08 EnergieLaczy részére

Nekem az SKF-ben SKF volt...

monguzka | 2013-02-01 13:53

van egy 2003 as m6 2.0d kombim egy hete cserél tűnk olajat kb1000 km-ert mentünkvele kigyulladt a visszajelző lámpa megnésztem nem volt ben olaj.A vezető oldali résznél sipoló hangot lehet hallani a motortérből. kb1800-2000fordulaton, kb 2500-nél megszünik a hang, az autóban van erő .a vezető oldalán a motoralsóbb része elég olajos,és egy ideje megnőta fogyasztásom .másik érdekesség, 64l a tank gyárilag ha világít az üzemanyag szint jelző és elmegyek tankolni csak 55l tudok, 9l lenne a tartalék? én ezt sokkallom volt hogy még +30km mentem itt tankoltam 57l ert több ször is néztem .Milehet a probléma?

EnergieLaczy | 2013-02-01 13:47 nagyand részére

Szia nagyand! Nekem is 2003-as 136LE M6-osom van. Gyárilag NTN csapágyak és feszítőpatron volt a járgányba. Szerintem az SKF dobozban is NTN csapágyakat fogsz találni az UNIX-nál. /Nézd meg az SKF dobozt, MADE IN JAPAN és benne a csapágy porvédőjén pedig NTN felírat olvasható./ Tehát ha gyárilag NTN volt benne és olyat raksz bele abból nem lehet nagy baj. A feszítőpatron gondolom volt cserélve 120-as nagyszerviznél? Nekem a 120-as szerviznél már látható volt hogy kicsit szivárog, tehát nem biztos hogy kibír még egyszer 120 ezer kilómétert. Ha nem feszíti meg a szíjat rendesen akkor motorilag ajajajaj!!! Ha már egyszer úgyis szét van szedve a járgány annak a része, akkor szerintem jobban jársz ha kicserélteted méricskélés nélkül. Üdv ÉNRG

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó