2025. Március 7. Péntek - Tamás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dana | 2013-02-04 10:04

Hello! A hosszbordásszíj feszítő görgőjét a csavarral le tudod venni. Ki kell préselni belőle a csapágyat, majd vissza az újat. 6203-as csapágy van benne. Én Koyo 6203-2RS/C3 -at (D:40 W:12 d:17) raktam bele, 1250Ft- A görgő felületét esztergában finom csiszolópapírral letakarítottam. A vezető görgőjében meg 2db 6303-as van. Mondjuk érdekes hogy a vezetőgörgőjében 2 nagyobb, míg a feszítőben 1db kisebb van. Egyébként nem valószínű hogy a rángatást megoldja! Nekem a generátor szabadonfutója volt rossz. Le tudod ellenőrizni ha leveszed az ékszíjat. Egyik irányban elforog, másikban nem. Csere után okés lett. Ugyanis indítás után nagyobb áramot vesz fel a rendszer. Amikor már az akksit nem kell annyira töltenie, akkor szokott elhalkulni. Meg persze a motor is finomabban jár ha már bemelegszik. A feszítőben csak egy rugó van, mondjuk az elgyengülhet de az szerintem nagyon sok év. A másik meg hogy a tengelye kopik, és így kicsit félrevezetheti az ékszíjat. Ha szemből ránézel a feszítőre, körben végig egyenletesnek kell lenni a hézagnak. Még ha kicsit eltér az se rossz, de már ha az egyik oldalt 2x annyi mint a másikon az gáz. Egyik ismerősöm vett egy komplett feszítőt potom 70-ért. És nem az volt a bibis, hanem a szabadonfutó! Szomszédom Ford Mondeo dieselére lettem figyelmes 2 hete. Ugyanilyen hangot adott. Neki is a szerelő mondta hogy ki kell cserélni a feszítőt, csak húzós. Mondtam nézesse meg a szabadonfutót. Kicserélték okés lett. Mondjuk ehhez a Mazda 6-hoz az sem olcsó mulatság. Mindenképp INA-t rakjál bele ha az a rossz. Úgy tudom ilyen a gyári. Tesóm autóvillamosságis, 19-ért tudott hozni nekem. De szerintem 2-3x ennyibe kerül ha bemegy valaki egy autósboltba és nincs kedvezménye. Vannak olcsóbb Brazil típusok, stb. Azokat nem ajánlotta, mert tapasztalata szerint töredékét bírják a gyárinak! Ilyenekről tudok, de mindben ugyan az az INA csapágy van! Febi - FEBI32505 (INA) SKF - MVKM06403 (INA) Dayco - DALP2372 (INA) Ruville – 57057 (INA) Gates - GTOAP7071 (INA) Egyébként egy helyről kaptam olyan infót hogy az SKF-ben nem INA hanem valamilyen kínai lom volt.

murmuc | 2013-02-04 09:16 mazda-auto.hu részére

Igen T65-ös olaj.azon gondolkodtam,hogy vagy a franciák 75w-80-asát raknám bele vagy átváltanék ATFIII-ra.Valami ellenvetés?Építő ötleteket várok.

nagyand | 2013-02-04 09:04

Tisztelt Mazda-Autó! 2003-as M6 136LE Diesel automba a generátor szíjfeszíto görgö megadta magát, össze-vissza kalimpál és hidegen illetve alacsony fordulaton nagyon zörgö csapkodó hangja van. Kérdésem az lenne, hogy lehet benne csak csapágyat cserélni vagy az egész görgöt ki kell cserélni ami egy "vasdarabért" nem kis összeg lenne. Válaszukat elöre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2013-02-04 08:27 murmuc részére

Ha ez a T65-ös Q8 75w-90 GL-5, akkor nehéz azt hibáztatni. A gyári olaj lecserélése után mástól is hallottam már ezt a panaszt, de nem mindenkitől. Valójában a gyári folyadék sem hígfolyósabb hidegen, így nehéz magyarázatot találni. Ha nagyon zavaró a nehezebb működés, akkor esetleg érdemes más 75w-90 hajtóműolajat kipróbálni. Azt viszont figyelembe kell venni, hogy az első olajcsere általában 100000 km-nél történik, és természetesen minimális elváltozások vannak már a váltóban az újkori állapothoz képest. Lhete, hogy ilyenkor már a gyári olajjal is hasonlóan viselkedne.

mazda-auto.hu | 2013-02-04 08:19 kekati részére

Otthon esetleg csak a kábelezését tudod ellenőrizni, stabil-e a kontaktus? Hogyan állapítottad meg, hogy nem szól? A korábban megszokott mélyhangok elmaradnak, vagy a mélysugárzóhoz közel hajolva nem hallatszik a hangja?

mazda-auto.hu | 2013-02-04 08:16 monguzka részére

Ezért is írtam, hogy ki kell deríteni, hogy pl teljesen "szétesett" turbón keresztül, avyg pl. a befecskendező alátéteknél, esetleg súlyos dugattyú/henger károsodás stb...mentén kerül ennyi olaj a hengerekbe. Mindenképpen meg kell bontani a motort.

mazda-auto.hu | 2013-02-04 08:02 EnergieLaczy részére

Ez így teljesen normális, a (hideg) váltóolaj egyfajta kapcsolatot teremt a fogaskerekek között.

murmuc | 2013-02-03 19:43

Tisztelt Fórumozók! 2012.júliusában vettem egy Mazda 6 2D 143 Le 6 sebességes.Megcsináltam nála az összes szervízt.A váltóban is lecseréltem az olajat Q8 75W-90 raktam bele amit nagyon sok autóba raktam,és bevált.DE a MAZDA hidegben nem szeret váltani,akad nehezen veszi a sebességeket.20 perc melegedés után jól működik.Ezek szerint csak gyári olaj vagy van alternatíva olajban.Segítségeteket előre is köszönöm.

dana | 2013-02-03 16:35 EnergieLaczy részére

Persze azt az SKF-et kerüli, amiben belül SFK van és Made in China. Mert sajnos ez van ráírva!!!

dana | 2013-02-03 16:33 EnergieLaczy részére

Igazad lehet, legutóbb mivel nem a vezérléshez vettem SKF csapágyat, hanem máshova. És valóban előkerestem az elrakott előző vezérlés cuccom. NTN csapágy volt. De SKF doboz :) Mondjuk szerintem így jobban járunk. A tesóm autóvillamosságis és ő már teljesen lemondott az SKF csapágyakról. Generátorokba, indítókba SKF csapágyakat rakott régebben, Volt egy autó aminek szét kellett bontani a generátorát felújítás után pár ezer km-rel és már lötyögött a csapágy! Kutyulnak ezek össze-vissza. Megveszik más gyártótól gyári áron és bedobozolják. Igaz csak kis hasznuk van rajta, de elmondhatják hogy nekik is van ilyen. Nekem az SKF feszítőpatronban volt INA. Pedig szinte ez volt a legolcsóbb. Ha INA-t veszek 2-3x annyiba került volna. Gáz. Ha lehet japán csapágyakat használok. NTN, Koyo.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó