2025. Február 4. Kedd - Ráhel

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dana | 2012-08-09 09:13 mazda64 részére

Hello Mazda64! Ez bizony vagy porlasztó, vagy nyomásszabályzó vagy nagynyomású szivattyú gond lesz. Ugyanezt művelte velem is. Sajnos a hibakód nem határozza meg pontosan mi lehet a bibis. Manuálisan kell átnézni. Résolaj méréssel kiderült hogy a 4-es porlasztóm kuka, csere. Kb. 15x-öse volt a résolaj a többihez képest. Igaz ezzel egy időben a nagynyomású pumpát és a szabályzóját is átnézettem, kitakaríttattam. Ezután megoldódott a hiba. Nem azért nem megy jobban az autó mert valahol akkora dugulás, vagy elfolyás lenne a rendszerben, hanem mert a computer érzékeli a hibát és leszabályozza az motort. Fel tudsz váltogatni szépen 5-ösbe és akkor megy 50-60-at. Ha leállítod, vársz kb. 15-20mp-et és utána megint megy rendesen. De elő fog jönni a hiba megint. Nekem volt hogy 3 napig nem csinálta, majd a következő napon minden 1,5-2km után leálltam, indítottam. Egyébként nekem is rossz minőségű gázolaj után jött elő. Lehet hogy egy "nagyobb" kosz szemcse miatt a nyomásszabályzó nem működik rendesen, vagy tönkre is vágta. De lehet hogy eldugította a porlasztót. Bármi lehet. Érdemes előtte átnézetni a porlasztót, nyomásszabályzót, pumpát. De ha nagyon sok a résolaj valamelyik porlasztónál akkor az valószínű cserés lesz. Üdv!

nagykaroly78 | 2012-08-08 21:13 nagyand részére

Ok kipróbálom hátha jó lesz.Köszönöm a segitséget.

nagykaroly78 | 2012-08-08 21:10 lehozsoci részére

Köszi a segitséget.Amúgy föleg kátyús úton ad ki kopogó hangot a futómű.Ja és inkább meleg időben.

mazda64 | 2012-08-08 20:33

Sziasztok ! Sgetíséget kérek! Van egy Mazda 6 kombi 2.0 CD TE típusú 2004-es évjáratú autóm. Egy Noname kúton tankoltam bele gázolajat, és azt tapasztaltam, hogy az autópályán haladva eléggé füstölt. Ez még csak a kisebb gond, a nagyobb ezután jött. Később újra tankoltam, ezt már MOL kúton tettem, az eset óta már 2 alkalommal is. Azonban egyszercsak kigyulladt a műszerfalon a TCS/DSC illetve a Motor ellenőrző kámpa. Ekkor úgy éreztem, mintha megtorpant volna az autó, gyorsan megálltam, és leállítottam. Kis idő múlva beindítottam, a visszajelzők még világítottak, azonban az autó már ment. A kocsi kezelési könyvébe okként az is volt írva, hogy ha kevés az üzemanyag, akkor a Motor ellenőrző lámpa kigyulladásának az is lehet oka. Ez akkor valós volt, ugyanis az üzemanyagszint jelző lámpácska világított. Tankoltam, és minden lámnpa elaludt. Később azonban ismét kigyulladt mindkét előbb már említett visszajelző lámpácskák - ekkor persze az üzemanyag jelző lámpácska már szintén ismét világított, jelezve, hogy fogytán az üzemanyag - azonban a meglepetés ekkor jött: a kocsi gázpedálját hiába nyomtam 2-es fokozatban, egyáltalán nem reagált rá a motor, a fordulatszám nem nőtt, ezáltal kb. 20 km/h óra sebességgel mentünk. Megálltam, kb. 3-4 alkalommal újraindítottam a motort, aztán már a fordulatszám is megoldódott, tudtam az autóval menni. Mi a gond ? Rádugtuk a számítógépet a motorra, azt írta, hogy nagyfokú üzemanyag szívárgás van a rendszerben. Azonban sem az autó alatt, sem a motortérben gázolajfolyás nincs. A fenti vizsgálat óta - szinte közvetlenűl utánna - ismét "letíltott" a motor, tehát hiába nyomtam a gázt, nem reagált rá, csak kb. 1500-ig ment fel a fordulat. Újraindítottam többször is, és hirtelen meggyógyult, azonban a visszajelzők továbbra is világítanak. Köszönöm válaszotokat.

LeKlein | 2012-08-08 15:04 mazda-auto.hu részére

Az első pontban leírt dolgot lehetséges orvosolni, vagy kormánymű felujítással foglalkozó céghez kellene elküldeni? Szervószivattyúba is kerülhetet gondolom azt is célszerű lenne kiszürni? Köszönöm a válaszokat!

mazda-auto.hu | 2012-08-08 13:50 LeKlein részére

1.Lehet, hogy az ütközéskor került a rendszerbe valami, mely akár a kormánymű belső szelepénél is lehet. 2. 106480,-Ft a gyújtótekercs.

lehozsoci | 2012-08-08 12:26 Hanzlik részére

Hello Hanzik! Sajnálom hogy nem tudtam segíteni..Milyen a 6 os típusa GG, GY, GH? Ha a légzsák lámpa világít akkor az önnellenörző szerint hiba van és hibakód elérhető.A hibakód kiolvasása után értékelhető lehet a hiba forrása, jellemzője. DE a légzsákrendszert úgy alakították ki, hogy laikusok ne buzerálják! Ha meg is van a hibakód akkor se tudsz méréseket végezni.Illetve lehet De nagyon óvatosan...A LÉGZSÁK MODULJA (COMPUTER) tele van félvezetőkkel, rossz polaritással egy egyszerű ellenállásmérés is tönkreteheti a computert. Azt ajánlom, hogy bízd a javítást szakemberre! Üdv Zsocibá

LeKlein | 2012-08-08 11:46 mazda-auto.hu részére

Szervószivattyúba olajat kicseréltük az esetleges szennyeződés miatt. Továbbra is megmaradt hogy néha erőtlen, néha kifogástalan, szervócsővek jobb bal oldali cserélve lett alig egy éve gyári újakra, most már csak a szivattyú felújítás csere van hátra. Eleje sérült volt szervótartály eltörött esetleg abból kerülhetett a szivatyúba műanyag darab? (Felújítás v. cserejavasolt inkább?) Esetleg kaphatnék egy árat a gyári gyújtótekercsre mert az utángyártott nem lehetet felszerelni. Előre is köszönöm a segítségét!

nagyand | 2012-08-08 09:19 nagykaroly78 részére

Nekem a M6 elsö felfüggesztése adott ki furcsa , ropogó "recsegö" hangokat. (föleg nagy melegbe) Elvittem futómüshöz. A elsö, alsó, felsö gömbcsuklók voltak kiszáradva. Azt mondta azért ropog föleg meleg idöben, mert akkor a melegtöl jobban belefeszül a golyóscsap a fészekbe, ami viszont ki van már száradva, és az adja a hangot. Megoldás az volt hogy végy egy fecskendöt+VÈKONY injekciós tüt, szívjál fel vele híg olajat. Majd bögd át a porfogó gumit vele és nyomd tele olajjal. Ez két éve történt, azóta is csendbe van,se ropogás se nyikorgás. Valamint valóban a kormány rúd zsírhíánya is ad ki fura hangokat. (Föként kopogót)

Hanzlik | 2012-08-07 19:57 lehozsoci részére

Köszönöm azinfót! Kis is próbáltam de semmi változás. Most megnéztem nem a biztonsági öv visszajelzője villog hanem a légzsák gyújtás után elalszik majd el kezd villogni majd egy idő után folyamatosan égni. A súlyérzékelőt megnéztem szál szakadást nem láttam így benne de viszont van egy fehér doboz amibe bele mennek a kábelek majd abból jönnek ki az érzékelők az kicsit szét van szedve. lehet hogy már valaki szét szedte mert szikszallaggal van össze huzatva. meg az elvileg valamivel be volt öntve műanyag vagy valami. nem lehet ezt ki iktatni. ????

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó