2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


cuba.71 | 2013-09-01 10:24 djjosy részére

 Levegőspisztollyal inkább csak azt szoktam ellenőrizni,hogy működik-e a mechanika.

Ne eressz rá 1.5bar-nal többet,mert ha nincs szerencséd szétvágja az egész rendszert

cuba.71 | 2013-09-01 10:06 djjosy részére

 Örülök,hogy ez is kikerekedett.:)

Nyomásos labdával lehet csalni 1-2 tizedet,többet nemigen,az már magát a turbot veszélyeztetné.

Ennél teljesen mechanikus a vezérlés,saját kompresszor oldalról.

A gázpedálnál a kis kapcsoló,un.alapjárati kapcsoló,ne bojgasd!

Nemláttam még sehova leirva mennyinek kellene lennie a t.nyomásnak.

Mértem mikor gyári volt 1bar,feltettem1.1-re,most,hogy a porlasztok jók nemtudom,a biztonság kedvéért mérni kellene megint.

Elméletileg nem szabadna 1.1fölé menni,de inkább majd megmérem.

Az a biztos mérés,beállitás,mikor menetközben méred meg,s utána állitassz esetleg.

 

djjosy | 2013-08-31 22:42 cuba.71 részére

 Rákerestem,mostmár értem.Ha megvan a kellő nyomás a szelep nyit és ezáltal nem engedi túlpörögni a turbót,megnyitja a kipuff számára a megkerülő csatornát.Gondolom ezt a szelepet nem lehet álligatni hol nyisson,és nem is érdemes vagy tévedek?:))))

Mondja már meg valaki hogy a gázpedálnál milyen kapcsoló van??Kb félig lenyomom a pedált és hallom hogy kattan,nézem nini 1 kapcsoló:))) MZ/X ?:)))

Mégvalami: a 66Kw 90Le-ben ez a szelep mechanikus vagy elektromos vezérlésű?Gondolom mérni lehet mikor nyit és zár.....Neked mekkora nyomáson nyit a szelep?Gondolom én úgy ha levegőpisztolyal csinálod?:))

djjosy | 2013-08-31 22:25 pogi részére

 Azt tanácsolom megfelelő tudás nélkül ha még nem láttál ilyet illetve szakember nélkül ne kezdj bele mert aztán találgatós játék lesz belőle....:)))Én láttam már váltót szétrobbantva nem egyszerű történet.....

pogi | 2013-08-31 21:48 djjosy részére

 Ma sikerült donor autobol kibontani váltott.

Hangtalan válto de ennek ellenère log picit nyelestengely csapágy. Nehèz sèthuzni váltot ?

Mekkora csapágy lehet ott? 

cuba.71 | 2013-08-31 14:09 BluElite részére

Jó lenne a mienkre feltenni kipu.öntvényestől a geosat,csak nem tudjuk a vákuumvezérlését megoldani olyan pontossággal mint ahogy a gyári van.

Meglehetne oldani a vákuumvez.-t de soha nem lenne olyan mint a gyári.

Így nincs értelme.

 

BluElite | 2013-08-31 13:54 cuba.71 részére

 csereszabatosak? :-)

 

feltesszük a legdurvábbat, aztán kiszalad az alváz a kasztni alól :-)

 

Jó, csak vicc volt, tudom, nem olyan egyszerű.

cuba.71 | 2013-08-31 13:51 BluElite részére

 66kW-os=westgate

74kW-os=nemtudom

81kW-os=geometria(euro3)

BluElite | 2013-08-31 13:45 djjosy részére

 Szia!

 

Lehet hogy hülyeséget írok, de ez a videó egy változó geometriás turbóról szól? Ha jól tudom a 626-ban nem ilyen van!?

 

Vagy nagy marhaságokat írtam...

cuba.71 | 2013-08-31 13:41 djjosy részére

 Egy laikusnak tényleg nem egyszerű ebből a kisfilmből bármit is kihámozni.

A LÉNYEG:kétféle rendszerű turbofeltöltőt ismerünk.

-WESTGATES

-GEOMETRIÁS

Te a geometriásról láttál egy kisfilmet.

Az lett volna a lényeg,hogy ne menjünk nagyon bele,s hogy érthető maradjak,a geomatriás nagyobb hatásfokkal hasznositja a kipufogógázt.(gyári beállitással).

Ezáltal autozhatobb a vele elátott gépjármű,mivel kisebb fordulatszámon ébred a nyomaték vele,nem kell forgatni a dizelmotort.

 

A westgate rendszer a hagyományos,klasszikus rendszer,ahol ha felépült a meghatározott nyomás,egy un.westgate szelepen keresztül elengedi a felesleges kipugázmennyiséget.

 

Előnyökbe,hátrányokba most ne menjünk bele,mert nem akarok reggelig körmölni.

 

A geo.rendszer álltalában vákuumrendszerrel vezérelt,a westg.pedig saját nyomással.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó