2024. November 27. Szerda - Virgil

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


andorpapa | 2009-08-06 17:11 mek-lod részére

Szerintem elírás lesz. A 66 kW átváltva kb. 88 LE. Érdemes bemenni az okmányirodába tisztázni a kérdést, mert ha több kW került az adatbázisba a ténylegesnél, akkor teljesítményadót is többet kell majd fizetni.

mazda-auto.hu | 2009-08-06 08:29 mek-lod részére

1.Nem valószínű, hogy kuplung lesz.
2. A GV12D2 modellkód és az FE 2,0i blokk alapján 66kW adatot találok, viszont az autót 1994.01.11-én gyártották, ezek az adatok pedig már 1991-ben is érvényben voltak. Elképzelhető, hogy valami módosítás volt eközben.

mek-lod | 2009-08-05 18:20 mek-lod részére

mondjuk
nem tiltakoznék, ha ennek a 8 szelepes motornak valóban 85 kW lenne a teljesítménye :)
legalább is a neten sehol sem találtam ilyet

mek-lod | 2009-08-05 18:16 mazda-auto.hu részére

értem
próbáltam már így is, egyszer 's utoljára...
még bevenni be is vette valah.
kivenni a fokozatból csak úgy sikerült, h. két kézzel 'cibáltam' a váltókart...
akkor mégsem a kuplung a leszhibás?

más
ha nem gond , még 1 kérdéssel 'zaklatnám'
sztem a forgalmimban rosszul szerepel 1 adat
ezt csak gyanítom, ezért kérem a segítségét
az adatok
típus: 626 WAGON 2.0i
alvázszám: JMZGV12D201313035
hengerűrtartalom: 1998 cm3
teljesítmény: 85 kW (?)
motorkód: FE257144

magyarul:
ennek a motornak nem 66KW a teljesítménye?
ha igen, mehetek 'nyomozni' ki, hol írta el :(


mazda-auto.hu | 2009-08-05 15:20 mazda-auto.hu részére

Az első mondat végén kérdőjelnek kellene lennie az előző válaszomban.

mazda-auto.hu | 2009-08-05 15:19

Ha nem jár a motor, akkor be és ki lehet a fokozatból venni. Ha így működik a dolog, akkor a kuplung lesz a hibás.

mek-lod | 2009-08-05 11:55 mazda-auto.hu részére

el is felejtettem
'94-es 2.0i GV-s kombiról van szó
apropó
a másik 'gondom'
a hátrameneti fokozatot néha nehezen veszi a váltó, ill. csak akkor tudom kivenni ebből a fokozatból, ha mozgásban van az autó (ez utóbbi azért van, mert nincs szinkronizálva a fokozat?)
az olaj nemrég volt lecserélve, semmi javulást nem tapasztaltam
annyit vettem még észre, h. ha nem sikerül kapcsolni a fokozatot, ebben az esetben 1 icipicit visszaengedem a kuplungot, és lám-lám, szépen beugrik a helyére

mazda-auto.hu | 2009-08-05 10:18 mek-lod részére

Évjárattól, kiviteltől függő a hátsó fék kiképzése. A kézifék beragadás ismert probléma, általában azoknál az autóknál jellemző, melyeknél ritkán használják. Egy szétszerelés, zsírzás, illetve a javítoszettben található alkatrészek cseréje általában hosszú távra megoldja a problémát, amennyiben nincs különösebb kopási probléma a mechanikában. A javítószett ára a két oldalhoz: 24750,-Ft körül van.

mek-lod | 2009-08-04 15:29

Tisztelt Szakértő Úr, cartársak!
üdv cartársak!
a problémám a következő:
a minap szembesültem a ténnyel, h. a kézifék kar oldása után a bal oldali fékpofa nem engedi el a tárcsát (elég büdös tud lenni az 'égő' fékbetét)
most néztük meg a 'szerelőmmel', azt vettük észre, mikor lassan engedem ki a kart, nos, ilyenkor szorul meg, nem engedi el, csak ha kézzel 'rásegítünk',
(előtte adtunk neki 1 kis 'védénegyvenet')
az az érdekes, h. ebben az esetben a jobb oldali is nehezen akar 'visszamenni', de az nem szorul
(remélem nem szentségtörés)
korábban a mazdaklub fórumon is felvetett vki kézifékkar porblémát
amire a következőt írta 1 user:
"...Akkor azonnal javítani kell, addig, amíg a kézifék működtető kar tengelyén lévő kicsi tűgörgős csapágy tönkre nem megy. A problémát az okozza, hogy a tengely és a féknyereg között van egy kicsike kalapszerű gumi tömítés. Ez elöregszik, beengedi a tűgörgős csapágyba a trutyit, berohat a csapágy, a tengely emiatt beszorul, a rugó meg nem tudja visszahúzni a helyére. Egyszer én is javítottam a 626-on, maga a csapágy vagy 10 éve 14 k volt."

és itt vmi nem világos a számomra, mert a szerelő azt mondta, h. ez
"munkahenger csere lesz, 54E/db, de nincs is, bontottat kell nézni, az meg lutri"

most akkor a munkahengerben van ez a csapágy?
gondolom meg 'kéne' próbálni kitisztítani, nem?
v. mi a tapasztalat?

a válaszokat előre is köszönöm

mazda-auto.hu | 2009-07-30 11:43 laca117 részére

1.Lehet például henger tömítetlenségi probléma. Ez részben összetevődhet akár rossz szelephézag értékből (melegen nyúlnak a szelepek, ezért kell hidegen a hézag), vagy már kopásokból eredően éppen annyit csökkent a tömítettség, amely a melegen egyébként is könnyeben lecsorgó olaj miatt már szükségessé tesz 1-2 plusz fordulatot.
2. A felforrósodott adagoló (és benne gázolaj), szintén kopás miatt lassabban építi fel a megfelelő nyomást.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó