2024. November 28. Csütörtök - Stefánia
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
sanya | 2009-06-28 16:11
Sziasztok!
Megtudnátok nekem mondani hogy 88-92 mazda 626 (GD fe "dohc") szériához tartozó motornak a váltóji miben különböznek, úgyértem, az 1.8as, 2.0es, és a 2.2es váltók mind felnmennek a fe szériához tartozó motorra, és méretük kűlsőre azonos, de mi az ami más bennük a fogaskerekek nagysága, vagy a diferenciálmű??
a választ előre is köszönöm
mazda-auto.hu | 2009-06-26 08:48 sanya részére
Az alkatrészek elhasználódottságát, és tömítetlenségét természetesen lehet, melegen vastagabb 50 vagy 60-as jelzésű (melegoldali) motorolajjal részben megoldani, de hosszútávon nem jó megoldás. Miért? A vastag olajjal a keringés romlik, tehát tovább emelkedik a motor belső hőmérséklete, illetve a lerakódások kialakulása is valószínűbb, ami hosszútávon további elhasználódást generál.
sanya | 2009-06-26 08:19 Mazdus05 részére
Érdekes jelenség, de lehetnek a hidrotőkék, úgyértem a régi motoromba előjött néha a szelephang(hidrotőke) egyszer kitisztítottam azután 2 évig halgattak, most a másik motorban szintén volt hidrotőke csattogás, ezt is kitisztítottam, de sajnos ezen most nem segített(1 tőke csattog), ami az érdekes és te is leírtál, hogy hidegen indításkor nem csattog, de amint megállítom a motort (melegen) és újraindítom, előjön a csattogás :( akkor kicsit intenzívebb használat után megint abbahagyja de nem olyan szép a motor hangja mint amikor hidegen beindítom. Sajnos nem tudom milyen olaj van benne, mert nem én tettem bele(de új).a régimotorba mindig valvoline 10w40 volt. lehet ezt is le kellene cserélnem arra
üdv.
Mazdus05 | 2009-06-25 22:30
Ha már itt vagyok, leírok egy történetet Mazdámról, hátha valakinek segít.. Szóval az én Mazda 626-om 2.0-es benzines.. Elég sokat megyek vele, kb havi 3000-et. Néha szép hangja van a motorjának, néha kerepel mint egy dízel.. Szerelő meghallotta: hidrotőke! nem olcó mulatság, megkérdeztem másokat is, de mindenki ezt mondta.. Tipikus szelephang.. Nekem gyanús volt, mert fórumokon azt olvastam, hogy a hidrotőke hidegen hallatszik, ha rossz nem hagyja el, ha melegszik a motor sem.. De az enyim csak akkor kerepelt, ha beemelegedett, hidegen szinte semmi, max 2 másodperc, aztán ha a motor bemelegedett.. Csúnya hangja tudott lenni.. Mindegy, megvettem minden adalékot, 7-8000 km-ént cseréltem a jobbnál jobb olajakat, 10W,15W-40-ig de nem sokat segített. Olajcsere után nem volt hang, addig amíg egszer a motor úgy igazán be nem melegdett, aztán egyre gyakrabban, később üzemi hőfokon már mindig csattogott, kerepelt. Közben megvolt a tőke csere is, természetesen semmi nem változott. :( Valami kapcsolat van a kerepelés és a hőfok között. Legutóbb castrol 10W-60-t tettem bele, azóta ritkán jön a hang, csak ha tényleg sokat megyek, és a hőfok tartósan a középállás után van. Ilyenkor néha segít ha kicsit durvábban meghajtom, ekkor picit elhagyja, eazt mondjuk nem tudom, hogy miért.. Mindegy egyenlőre talán segít ez az olaj de többek között ezért is érdekel ez a hőfok kérdés.. Arra is gondoltam már, hogy nincs megfelelő olajnyomásom, azért melegebb kicsit a motor, és kerepelnek a tőkék, mert nem kapnak elég olajat.. Nem tudom.. Majd megfejtem ezt is, először a hőfokot szorítom lejjebb..
Mazdus05 | 2009-06-25 22:04
Szia Andorpapa, szia Mazda Autó! Köszönöm, hogy időt szántatok ránk, megfogadom a tanácsotokat.. Valószínűleg első körben a termosztátot veszem meg, ez csak 4e Ft, aztán jöhet a vízpumpa.. Lehet a hűtőt is kigőzborotvázom.. Remélem megoldódik, köszönöm mégegyszer gyors válaszotokat. Sziasztok: Feri
mazda-auto.hu | 2009-06-25 16:25 andorpapa részére
Nem rossz tipp a termosztát, de mivel a hűtők csak a termosztát nyitása után dolgoznak igazán ezért valószínűleg magasabb lenne a hőmérséklet ha ez a gond. Esélyes még a hűtőrendszer hatásfok gyengülése, ami belső lerakódások, lamellák sérülése, külső szennyezettség miatt lehet, illetve hasonló tüneteket okoz ha nincs megfelelő keringés, ami vizpumpa hibára, vagy esetleg levegősséggre utal.
andorpapa | 2009-06-25 14:19 Mazdus05 részére
A konkrét típust nem ismerem (majd a mesterék megszakértik), de a kép alapján nem tűnik vészesnek, hiszen a két végpont közötti tartománynak majdnem közepén áll, ettől a motor valószínűleg nem fog megfőni. Általában 40-120 fok között szokták lineárisan skálázni a hőfokjelzőt, ami azt jelenti, hogy középállásban lenne a motor 80 fokos. Ha jól olvastam katalógusból, ennek az autónak a termosztátja elve 82°C-on (vagy 88°C-on) nyit.
A ventilátor több dolog miatt járhat szinte állandó jelleggel: nem jó hőkapcsoló került a kocsiba (tehát olyan, ami a szükségesnél már alacsonyabb hőmérsékleten járatni kezdi a ventilátort), ennek ellentmond az a tény, hogy a hőfok nem alacsonyabb az egészségesnél.
A másik lehetőség pl. a termosztát, ami nem nyit ki időben és/vagy nem nyit ki teljesen. Emiatt a hőfok folyton magasabb a standard értéknél, emiatt kepeszt a ventilátor, ami így szinten tudja tartani a hőmérsékletet.
Én tehát a termosztátra tippelnék első körben, aztán a ventilátorkapcsoló jeladóra, annak függvényében, hogy mennyi a tényleges nyitási hőfok ennél a típusnál (82 vs. 88 fok). De majd jön a mester, ő megmondja a tutit!
Mazdus05 | 2009-06-25 13:07
ez talán működik is.. :)
http://kep.ivpicture.hu/131379.jpg
Mazdus05 | 2009-06-25 13:03
Sziasztok, újra én.. Próbálok képet is tölteni mellé.. Talán ez jó lesz..
[url=http://kepfeltolto.net/images/1245927730.jpg][img]http://kepfeltolto.net/images/thumbs/thumb_1245927730.jpg[/img][/url]
Mazdus05 | 2009-06-25 12:50
Sziasztok!
Mazda 626 tulajdonos vagyok, 2.0 benzin-gáz üzemű (85KW), 1993-as évjáratú. Az alábbi kérdésem lenne Hozzátok, köszönöm, ha valaki tud segíteni.. Szóval a kérdésem hasonló autó tulajdonosához szólna, azt szeretném tudni, hogy a motor normál üzenmi hőfoka mennyi lehet körülbelül.. Pontosabban elég volna az is, hogy Nektek hol áll a hőfok mutatótok.. Problémára gyanakszok, az enyim a felén túl, ha szögmérővel néznénk kb 10 fokkal.. Egy szerelő ismerősöm hívta rá fel a figyelmet, hogy nem természetes, hogy szinte állandó jelleggel megy a ventim, azóta idegesít a probléma.. És érdekes módon, ha eléri ezt a hőmérsékletet, onnan nem emelkedik tovább, de ilyenkor a motorban kicsit szelephang alakul ki, alsóbb tartományokban nem.. Lehet az olajnak is sok lehet ez a hőmérséklet.. Nem tudom.. Légyszíves, ha valakinek van ilyen autója, motorja a kocsijában, árulja el, Nála hol áll a mutató üzem közben? Köszönöm segítséged..