2024. November 24. - Emma

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pusi65 | 2014-12-17 07:16 Feegor2 részére

 Értem. Még az is lehet, hogy a csapágy annyira elkoptatta a rugólamellák belső peremét, hogy a kinyomó szerkezet van elkopva. Mindenképpen szétszedni-látni kell és rendbe tenni, na és totál  kitisztított állapotban, finom vékony bronzzsíros kenéssel összerakni.

Feegor2 | 2014-12-17 07:05 pusi65 részére

 köszi a választ a gép vizsga elött áll a szervizbe maj mindent át néznek és megcsinálnak de az ember probál kicsit csökenteni a számlán.

pusi65 | 2014-12-16 21:53 BluElite részére

 Nem vagyok most teljesen képben az utolsó szériás 626-ban, de szerintem közös a tartály. Viszont a kuplung kiemelő villájánál lévő munkahengeren van a légtelenítő pöcök!! amit hasonlóan a fékhez, légteleníteni kell. Szerintem nem hogy ezt, még a féket sem gondozzák legtöbben. A "felpumpálhatóság" a hibás folyadék jele többnyire. Nem igazán örülök a hidraulikus rendszernek. A profi bowdenes - a japán ilyen! - sokkal megbízhatóbb és nem igényel karbantartást. Sajnos 25 éve már nem gyártják. Én még nagy örömömre taposok ilyet is.... :))

BluElite | 2014-12-16 21:12 pusi65 részére

 Hülye kérdés, de én azt hittem a fékfolyadék tartállyal közös. Vagy tévedek?

 

LEhet még élnek bennem a 105-ös skoda emlékei, ott így volt.....

 

Feegor2 | 2014-12-16 20:52 pusi65 részére

 sajna nem nem forrosodik föl nálama olyan sokszor a fék. de melyik tartály kell nézni?

pusi65 | 2014-12-16 19:03 Feegor2 részére

 Szerintem a kinyomó villa a csapágy peremén recseghet, nyikoroghat a kopás ill. száraz felület miatt, vagy a munkahenger nyomórúdja. Az olajad (foyadék) pedig régi és levegős lehet. Hát nem cseréled 2 évente, mint a fékeknél? :((

Feegor2 | 2014-12-16 18:25 BluElite részére

bocsi ,hogy bele pofázok én rég voltam fönt a forumon mert nemvolt baj a verdával (98-as kombi 2000 turbó dizel 90le)tljesen egyet értek veletek motorikusan szinte elnyühetettlen,350 000 km van az enyémben de szuperul indul hidegben is csak most kezdet szarakodni a kuplung pumpálnom kel ,hogy ne recsegjen lehet kevés az olaj benne de hol kell utána tölteni? a segítségeteket előre is köszönöm

BluElite | 2014-12-16 09:58 Lantos749 részére

Szerintem elvileg igen.

 

A magánvéleményem, hogy ezektől a DiTD motoroktól nem kell nagyon rettegni. Nem commonrail és társai, nincs kettőstömegű lendkerék. Ha könnyen indul, nem füstöl, jól húz úgy 1800-tól, nincs szemmel látható olajfolyás, nincs kartergáz, stabil az alapjárat, szép a hangja, akkor nagy kockázatot  nem vállalsz szerintem (motorikus tekintetben). De mondom, ez a saját tapasztalaotm/véleményem. Vannak itt a fórumon olyanok, akiknek már több hasonló szerkezet megfordult a kezében, nyilatkozzanak ők is.

 

Az én gépemben 224.000 km van, nagyon úgy tűnik hogy valós adat. A motorja olyan, hogy szó szerint semmi olajat nem fogyaszt. Jó, stabil szerkezet.

 

Inkább a karosszériától félnék...

Lantos749 | 2014-12-16 09:36 Lantos749 részére

 Ha esetleg mégis a diesel mellett döntenék - és még az adásvétel előtt elvégeztetnék egy állapotfelmérést, akkor az valós képet tudna nekem mondani a motor és turbó állapotáról, illetve arról, hogy kb. mi az amit jó ha a lehető leghamarabb kicserélek rajta?

BluElite | 2014-12-16 07:50 Lantos749 részére

 Szia!

 

Nekem DiTD van, bár 1998as (kombi, és eladó egyébként, valami egyterűben gondolkozok inkább).

Szerintem a világon semmi gond nincs a DiTD motorokkal. Az enyém 5.2-t eszik országúton, egy decivel sem többet. Városban sem vészes, de ott nem járok sokat, így nem mértem. Figyelni kell az időben elvégzendő olajcserére, mint minden autónál.

Az enyém a legnagyobb hidegben is indul izzítás nélkül, sosem füstöl, nagyobb gázadásnál sem. Amikor 3 éve megvettem, le lett benne cserélve a vezérmű szett, majd nem sokkal később egy turbócső. Motorikusan ennyit kellett ráköltenem, csak megy és megy.... Nem tudom kinek mi a véleménye, de szerintem rendkívül megbízható konstrukció. Inkább a karosszériára kell figyelni, hajlamos a korrózióra.

Az enyém nyáron volt műszaklin, kapott előre új lengéscsillapítókat, toronycsapágyat, féktárcsákat, fékbetéteket, olajat, olajszűrőt, légszűrőt, üa szűrőt. Nemrég lett olaj cserélve a sebváltóban, új bent a fagyálló, fékolaj. Szóval azok a dolgok lettek csak cserélve, amiket illik is rendszresen, + a lengéscsillapító jött be köszönhetően a kiváló magyar utaknak...

Ha érdekel esetleg, írj rám nyugodtan.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó