2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


cuba.71 | 2014-04-30 19:17 ali53 részére

 Figyelj.

Egy tény,az a motor azzal a feltöltővel későn indul meg nagyon,ami simán visszavezethető ü.a. bejutási problémára.

Ha nem megfelelő paraméterek mellett(nyitonyomások,mennyiség,porlasztási kép)jut be a kaja az égéstérbe,nem megfelelő mennyiségű,és intenzitású füstöd lesz ugye,ami pedig nem megfelelő turbómüködést von magaután.

Ezek eléggé összetett problémák,de én mindenképpen ránéznék a csucsaimra.

Aztán ha mégis jók,akkor az adagolód vérszegény.

Nagyálltalánosságba ezek a prob.szoktak előfordulni a DITD-kel.

Annak a motornak és feltöltőnek 1700-1800-as for.tol gyönyörüen kell tolnia,ha ezek rendben vannak,nem 2500-tól.

ali53 | 2014-04-29 20:35 cuba.71 részére

Az a baj, hogy nekem még nincs tapasztalatom másik példánnyal. Mazdából már ez a hatodik zsinórban, közte volt BJ 323F kettő is, 6-os 120LE dízel, tehát mondhatjuk, hogy aki nálam elfogultabb Mazda irányban, az csal! Nagyon szeretem ezt is, csak olyan vérszegény, ahogy írtad, ez rá a legjobb kifejezés. Néha a feleségem is vezeti, akkor tanítom: látod, már csak 50m-re van a szembejövő, akkor lehet neki gázt adni (országúti tempónál), mire elhalad, pont elkezdünk menni. Tehát olyan trabantos fíling: lendületből autózunk. Nyilván nem hasonlítanám a 6-oshoz, ami még meg is volt "okosítva" kb 150LE-re, és így ahogy van is imádom. Kíváncsi lennék, Te mit javasolsz, hogy lehetne ránézni a porlasztócsúcsokra, mibe kerül, mennyi ideig tart és hol is vagy Te? Nézegették itthon is a szervizben, ahová hordom, nem nagyon találtak semmit, talán a töltőnyomás, mintha kicsi lenne, mennyinek kéne lenni? utána nézünk. Most itt tartunk. Szívesen megmutatnám olyannak, aki egy próbakör után nyilatkozna, hogy: Öreg, jó ez, ilyennek kell lenni, avagy azt mondaná, hogy nézzük meg, mit lehet vele kezdeni. Szívesen elugranékj egy tesztre.
 

cuba.71 | 2014-04-29 09:27 ali53 részére

 Volt szerencsém 110-lovast vezetni,ami gyönyörüen tolt 1700-1800-as fordulatrol,ahogy kell.

Nálad,hogy 2500-től tol,az sok.

Már csak azért ismivel az már geometriás feltöltővel müködik,azzal pedig ha minden rendben van,1700,1800-as fordulattól már érezhetően tolnia kellene.

Nekem csak 90 lovasom van,de akkor volt ilyen vérszegény lent,mikor rosszak voltak a p.csucsok.

Nem füstölt,azonnal indult,mégis siralmasak voltak az értékei.

ali53 | 2014-04-28 22:28 cuba.71 részére

És KeleHeadnak is:
Sziasztok, köszi a válaszokat!

Az én gépem 2001/01 évjáratú, 110LE, egy éve vettem Frankfurtban 197e km-rel. A Cuba által leírtak úgy nem állnak fenn, mert indul hidegben-melegben, nem látok olajfolyást (esetleg olajfogyást, úgy 1l-t kell utántölteni 10e km-enként). Tulajdonképpen halad is rendesen, csak olyan lomha, komótos. 2500-as fordulat alatt nem nagyon indul meg. Szó nincs street racingről, kinőttem már abból a korból, de azért dinamikusan közlekedek. Időnként befigyel egy Nyíregyháza-Zürich-Nürnberg-Nyíregyháza kör (kb. 2800km) unokák meglátogatása céljából, tulajdonképpen jól teljesít a masina, nem is fogyaszt sokat (6,2-6,7 l), még csak nem is füstöl, csak padlógáznál, csak ez a komótosság zavar. Nem tudom, hogy lehetne lecsekkolni, hogy most ez ilyen, bele kell nyugodni, vagy hiányzik a ménesből valamennyi lóerő. 

kelehead | 2014-04-28 18:12 ali53 részére

 Hi!Úgy,ahogy Cuba kolléga irta.Nekem a tünet az volt,hogy nem indult rögtön,hanem még ment egy kört a főtengely.Ez eléggé zavart,nem beszélve a g.olaj szivárgásról az adagolóból.Mint ahogy Cuba felvetette elengedte a nyomást az adagoló.Na,de most!Turbó nélkül is remekül húz,kis fordulaton is van benne élet.Kettesből simán indul.Jó, nem késztet street racing-re,de frankón lehet vele cruise-olni.Fogyasztása 6-ról lement 5,7-5,8-ra,140 átlag+full csomagtartó.Mentem Pestre a családdal nyugiban,5 alatt.70e +szerelés(15-20) -ba került,de vállaltak szombaton is,ami nekem nagyon hálás volt.Tényleg nagy a különbség,egy beteg tehénből,egy sokkal agilisabb,sokkal autózhatóbb(élvezhetőbb) gép lett.A bécsi part hazafelé 130 zokszó nélkül.Aki járt már arra,az tudja elég "lófingató" emelkedő.Ja,és ne felejtsük el,hogy 90 le-ről beszélünk.Mielőtt bárki ingyen reklámmal vádolna,belőlem a tapasztalat beszél.Nyilván kell hozzá egy jó motorikus alap,mert egy vér(kompresszió)szegény,alulkarbantartott járgányból nehéz táltost faragni.

Hajrá Mazdások!

cuba.71 | 2014-04-28 11:48 ali53 részére

 Szia.

Addig mig KELEHEAD kollega válaszol megirom a dolgokat.

A problémák ,amik utol szokták érni ezeket a DENSO VE adagolókat,amikor is hozzánk kerül:

-nemindul hidegen vagy melegen,vagy nehezen.

-folyik belőle a g.a mennyiségszabályzónál,vagy az előtöltésszabályzónál.

-a három db mikroszűrőből valamelyik már nagyon szennyezett,és nem úgy valósulnak meg a dolgok az adagolóban,mint ahogy kellene.

Ezek szoktak az álltalános gondok lenni.

Az alapfelujitás pedig,ami megoldja ezeket a gondokat 70e.

Tömitések,gumigyürük,szimering,meghajtotengelycsapágy cseréjéből és álltalános takaritásbol áll a müvelet.

ali53 | 2014-04-27 19:31 kelehead részére

Milyen probléma volt az adagolófelújítás előzménye?
Mennyibe került a művelet, ha publikus a dolog? 

cuba.71 | 2014-04-27 11:06 kelehead részére

 

KÖSZÖNÖM URAM.

Igyekszünk a legtöbbet kihozni a lehetőségekből,és a munkánkból.

kelehead | 2014-04-27 00:22 cuba.71 részére

 Apropó!Március vége felé megtörtént az adagolófelújitás.Nagyon korrekt munkát végeztek a fiúk.A motort mintha kicserélték volna,óriási a változás!Mindenkinek őszintén ajánlom!Mégegyszer ezer köszönet a segitségedért!Üdv!

cuba.71 | 2014-04-26 08:02 Spot részére

 

Elég megbizható gépek ezek a JAPÓÓK.  :))

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó