2024. November 22. Péntek - Cecília

Mazda B2500, és BT-50 fórum.

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zabszi | 2013-01-08 09:33 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ. Mi egy évesen vettük, úh nem tudjuk, hogy gyári-e, ha jól értem, akkor azt írta, hogy a gyári nem riasztós - ez meg igen. Vagyis valószínűleg utólagosan beépítettről van szó. Annak hogy tudjuk megállapítani a típusát?

mazda-auto.hu | 2013-01-08 08:43 zabszi részére

Amennyiben biztos, hogy a gyári távirányítóról van szó (ez nem riasztós), akkor az rendelhető. Ha utólagos riasztóról van szó, akkor annak meg kell állapítani a pontos típusát.

zabszi | 2013-01-08 08:26

Üdvözlet, 2001-es B2500-asnak ment tönkre a riasztó távirányítója - a távirányítón lévő gombszerűség elöregedett, levált, és az elem is kimerült, így ez teljesen megadta magát, a másik is már esik széjjel, egyelőre az elem nem merült ki, de a gombja ennek is tönkrement, elég nehéz már nyomkodni. Mi ilyenkor a teendő, hol lehet ezeket a távirányítókat lecserélni? Köszönöm előre a válaszát!

mazda-auto.hu | 2013-01-08 08:26 B. Gábor részére

Köszönjük a visszajelzést! Valójában a hajtáslánc elemeinek élettartama elsősorban használattól függ. Pl. száraz, vagy kevésbé csúszós úton nem használjuk az összkerékhajtást. Természetesen az olajcsere is fontos. A váltóba, osztóműbe, első diffibe mehet GL-4 vagy GL-5 75w-90 olaj, de a hátsó diffibe mindenképpen LS (limited slip) adalékolású olaj kell. Ez lehet 75w-90, de akár egyfokozatú SAE 90 LS olaj is.

B. Gábor | 2013-01-08 03:27

Az előbbit B2500-al kapcsolatban írtam. Ugyan ezzel a típussal kapcsolatban lenne kérdésem is. Váltójának, terepváltójának mik a jellemzően tönkremenő alkatrészei, megelőzni meg lehet e, hogy valami alkatrész egy másikat is tönkre tegyen. Magyarul van valami a váltóban amire érdemes ránézni és kicserélni? Pontosan milyen olajat kell használni az első, hátsó difibe és a váltó terepváltóba? Viszkozitási szám szerint és GL besorolás szerint hova milyen kell?

B. Gábor | 2013-01-08 03:19

Üdv! Segítség képpen leírom, hogy meg tudtam szűntetni a hidegindítási nehézséget. Kiváltó oka a szívó szelephézag megszűnése volt az első henger mind 2 szelepénél és a második henger egyik szelepénél. Ezen kívűl még a negyedik henger izzítóygertyáját is f...ul cserélte ki a szerelő kolléga aki belerakta, mert nem tömített le. Amint ezeket helyrehoztam, ill. beállítottam, tökéletes lett a hidegindulás, füst és rángatózás nélkül.

mazda-auto.hu | 2012-12-18 13:19 locsizoli részére

1.Érdemes lenne az injektorokat először kiszerelés nélkül ellenőrizni (résolaj)! 2. Valóban nem lehet ma már nagyon rossz fagyállót vásárolni, bár egyes nagy alkatrészforgalmazó cégek saját márkajelzésű termékei nem teljesítik a dobozon feltüntetett keverési arány/fagyáspont adatokat. Etilén-glikol bázisú, zöld folyadékot használ a Mazda.

locsizoli | 2012-12-17 20:23

Tisztelt Varga Úr!Köszönöm a múltkori válaszát.Azonban lenne még 2 kérdésem: -a múltkor említett csörgést be tudja-e határolni egy dízel specialista?Azért kérdezem, mert az itteni márkaszervíz szerint ezzel nem tudnak semmit kezdeni, rossz az üzemanyag(csak normális helyen tankolok),és egyébként is minden Bt 50 csörög.Annyira nem volt meggyőző. -fagyállóból szeretnék egy kicsit utántölteni.Milyet rakhatok bele?A szalon szerint bármilyen zöld színű belemehet.Örülnék, ha tudna segíteni. Köszönettel:SZ Z

mazda-auto.hu | 2012-12-17 09:44 papa521 részére

A hengerfej meghibásodásának mértékétől is függ a javítási összeg, de általában minden egyéb járulékos költséggel minimum 200000,-Ft. Köszönjük, mi is Boldog Karácsonyt és B.Ú.É.K.!

papa521 | 2012-12-15 14:25

És mennyi formába kerűl egy ilyen javítás?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó