2024. December 23. Hétfő - Viktória

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Foreszt 074 | 2012-08-27 06:05

Sziasztok! Azt honnan veszem észre hogy regenerál a motor mert már mentem vele 1500 km-et de még egysze sem vettem észre!

mazda-auto.hu | 2012-08-24 09:24 Szepi részére

Nem egyezik meg, és a korábbi Mazda típusokban nem is volt beállítható a műszerfalon megjelenő szervizintervallum figyelmeztetés. A DPF számláló az utolsó nullázás után megkezdett regenerációkat számolja abból a célból, hogy nehogy túl sok gázolaj kerüljön a motorolajba. A határérték elérése normál esetben 20000 km alatt nem következik be, és így a 20000 km-es olajcserénél újra lehet "nullázni".

Szepi | 2012-08-23 18:54

Tisztelt MAzda-autó! A DPF számláló megegyezik a szervízintervallum számlálóval? Annak nullázása olajcsere esetén elejét veszi egy későbbi DPF lámpa villogásnak?

devayandras | 2012-08-21 09:38

Bocsánat, 233-nál kezdődött. Telefonról írtam hajnlban, elgépeltem. Egyébként eddig mindig 10-12 km alatt végbement a regeneráció. Most is: 100 km/h, 5. fokozat, 2000 1/min +egy kicsi, tempomat, stabil 4,1 kiírt fogyasztás hirtelen a fogyasztás 7,7-8,5 között. Mivel egy lélek nem volt az úton, így nem kellett se fékeznem, se visszaváltanom, ez egy olyan helyzet volt, amikor akadálytalanul tudott a regeneráció végbemenni. A végjátéknál simán visszaállt 4,1-4,2 l/100 km-re. Sík terep, lélek nem volt az úton. Szerintem ez az volt. Ja, és mikor hazaértem, (további 2 km) akkor úgy pattogott a kipufogórendszer, hogy örültem a kibetonozott bejárónak. Legalább nincs a kocsi alatt éghető anyag, mint ha mondjuk kiszáradt fűre kellett volna állnom.

csonkasz | 2012-08-21 08:31 devayandras részére

Ez akkor nem regeneráció volt. 8 km alatt nem zajlik le, szinte biztos. Vagy nem jól vetted észre.

devayandras | 2012-08-21 01:13

Megvan az újabb regeneráció: 236 km-nél kezdődött, 244-nél fejeződött be. Alakul ez kéremszépen. Ha elfogy a V-Power, akkor OMV maxmósön megy bele, több helyen is azt olvastam, hogy nagyon jó gázolaj.

devayandras | 2012-08-20 23:30 csonkasz részére

Horvátország kizárt, ez a kocsi velem még nem volt külföldön. Ellenben előttem mindig az "olcsó" gázolajat tankolta apa. Én a drágábbikat tankolom, bár Shellt, ndm OMV-t. A pöttyök tuti, hogy a kipuftól jönnek, legalábbis ott a legtöbb.

katyilka | 2012-08-20 22:34 devayandras részére

Én nem vagyok szakértő, de tuti, hogy a sárga pöttyöknek semmi köze a DPF-hez. Semmi hasonlót eddig nem tapasztaltam. Szerintem ha kénkiválásról lenne szó, hamarabb jelentkezne a DPF, katalizátor hibajelzések tömkelegének áradata.

csonkasz | 2012-08-20 22:05 devayandras részére

Horvátországban nem tankoltál?

devayandras | 2012-08-20 21:12 katyilka részére

Lejtőn nálam is voltak szürreálisan kicsi értékek... A lökhárítón és a hátsó ajtón már többször észrevettem pici sárga pettyeket; nem nehéz mert gyöngyházfehér a kocsi. Létezik az hogy a DPF regenerálásából marad vissza? A kipufogónál sűrűbben jelennek meg a pettyek. Kénes a gázolaj?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó