2024. December 23. Hétfő - Viktória

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-08-10 11:16 Atis256 részére

Elsősorban arra kellene rájönni, hogy valóban túl gyakran tömődik el a szűrő - tehát sok a korom -, vagy nem tömődik el, csak a szenzorok "átverik" a vezérlőegységet. Az említett hőmérők hibája például egyértelműen okozhat regenerációs problémákat. A másik oldalról megközelítve a dolgot, a sok korom keletkezésének akár túlzott motorolaj fogyasztás is lehet az oka, melyet nem lehet észrevenni a sok megkezdett regeneráció miatt az olajba kerülő gázolajtól. A motorolaj fogyasztás elsődleges okai között van a befecskendezők tömítetlensége, illetve a turbó.

Atis256 | 2012-08-10 10:53 mazda-auto.hu részére

A leírtakat a dignosztikai szoftver írta ki. A 740g, ugye nem lehet mért érték, mert a kocsi ugye nem méri az olajszintet. Ez valószínűleg becsült érték, a regenerálások számából kalkulálva. Mindenesetre, ha ez az érték eléri a ~1500g-ot, akkor ugye a jármű jelezni fog, akár úgy hogy teljesítményt korlátoz. Legalábbis ezt hallottam. Valami oka lehet ennek a magas értéknek, amelyre rá kellene jönni. Mindenesetre ha az érték kalkulált, akkor a kocsi átlagon jóval felüli alkalommal regenerálhat, ha ~2000km alatt ilyen magas számot produkál. Mivel nem volt teljesen tiszta a probléma megoldása és még egyenlőre most sem az, nem hoztam el a kocsit. Most nyomozni próbálok a dologgal kapcsolatban. Remélem sikerrel! Ha bármilyen ötlete lenne a dologgal kapcsolatban, azt szívesen venném és előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-08-10 09:14 Atis256 részére

Valami félreértés lehet, hogy ennyi gázolaj ment bele a motorolajba. Valószínűleg másra gondoltak. A kipufogógáz hőmérséklet szenzorok ellenállás méréssel tesztelhetők (kiszerelve, adott hőmérsékletű vízben tartva).

Atis256 | 2012-08-09 19:10 mazda-auto.hu részére

Köszönöm válaszát az Mazda IDS-sel kapcsolatban. Bevizsgáltuk a kocsit és a következőkre jutottunk: A kocsi az utolsó olajcsere óta 2125km-t futott. Ez alatt 740g diesel ment bele a motorolajba. A megkezdett regenerálások lefutnak, de a kocsi dpf szűrőjében lévő szenzorok szerint a belépő hőmérs 135, a középső 75 a kilépő 65 C°. Ezek a hőmérsékletek meleg motornál alapjáraton lettek mérve. A szervíz szerint a középső érték és a hátsó érték nem felelnek meg a valós értékeknek, valószínűsíthető a szenzorhiba. A kocsiban az hátsó dpf szenzor már volt cserélve és ugye a dpf szűrő is. A kocsi teljesítménye rendben van és a járása is szép. A befecskendezők értékei -40,-20, -10, 0 . Ezek tudomásom szerint rendben vannak, mert a -100 és +100 közt vannak. Aggasztanak a szenzorok által mért értékek, mert 120ezer ugye darabja, ha cserélni kell. Az EGR szelep működik, a pc-vel azt is kipróbáltuk, így az sem játszik bele, nyitott "beragadt" állapotával a többlet füst képzésébe. A dpf szűrő csere alkalmakor a szervíz nem vizsgálta meg a szenzorokat és így tisztítás és szenzor csere után rendben működne a dpf most is. Sajnálom, hogy a régi gazda nem MAzda szervízbe vitte a kocsit, mert nagy hibát követett el vele, szerintem. Önnek mi a véleménye, tényleg a szenzorok hibája lehet a gond? Segítségét előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-08-06 09:51 lehozsoci részére

Nálunk is ugyanez a helyzet. Korábban mindig azt írtam, hogy be kell menni egy hivatalos Mazda márkaszervizbe, ha diagnosztikára van szükség. Ma már rövidítem, hogy kell egy Mazda IDS diagnosztika. Mivel az IDS-t más cég is használja, ha MAZDA IDS, akkor egyértelmű, hogy rólunk van szó. Érdekes módon a különválás ellenére az IDS változatlan fut (még a Fordos fájl elnevezés is), csak a FORD adatok, és a kalibrációk szűntek meg. A lényeg, hogy mindenki hivatalos Mazda diagnosztikára gondoljon!

lehozsoci | 2012-08-05 12:09 mazda-auto.hu részére

Sziasztok! Itt nálunk Australiaban és Új Zélandon ahol korábban éltam a MAZDA piszkosul zabos ha IDS néven nevezik a diagnosztikai rendszerét. Az IDS ( Integrated Diagnostic Software)A FORD-é. Igazából amikor rácsatlakozunk az autóra akkor a PCM (Powertrain Control Modul) CAN-bus rendszeren communikál a VCM-el (Vehicle Control Modul) Az IDS csak egy vizuális kezelőfelületet ad...Eddig mi is hozzáfértünk a FORD összes modeljéhez, de 2 hónapja teljesen kettéváltak a Software rendszerek. Biztos sznobság, de ha MAZDA vagy akkor MMDS nek hívják, ha FORD-os akkor IDS... Nem akartam okostolyáskodni....Üdv Zsocibá

mazda-auto.hu | 2012-08-02 10:00 Atis256 részére

1.A Mazda diagnosztikai rendszer neve IDS, így mindenképpen benne van. 2. A túlzott olajhígulás nagyon sok megkezdett (akár be nem fejezett) szűrő regenerációra utal. Ennek egyik kiváltó oka lehet a rossz hatásfokú szűrő, mely sűrűn eltömődik annyira, hogy regenerációt igényel. Az olajhígulás viszont a szűrő élettartamára is hatással van, mert a felhígult motorolajból több kerülhet az égéstérbe (turbó,hengerek), és sokkal nagyobb a korom "termelés".

Atis256 | 2012-08-01 21:33 mazda-auto.hu részére

Köszönöm válaszát ! Így viszont felmerült bennem egy új kérdés, miszerint a Mazda szervizekben elvégzett általános felmérés számítógépes vizsgála alkalmával az IDS diagnosztika benne van-e a vizsgálatban?! Még egy kérdés a válaszával kapcsolatban, hogy az eltömődés, vagy mechanikai sérülés kivételével mi lehet még a dpf csere oka. A szervíz elmondása alapján olajhígulás miatt cserélték ki a dpf szűrőt. Ez pedig ˇ2-3 ezer km után jelentkezett, ami messze elmarad a 20 ezertől. Ez intenzív városi használat mellett is nagyon kevésnek tűnik. Segítségét előre is köszönöm !

mazda-auto.hu | 2012-07-30 08:29 lehozsoci részére

Nem gondoltam volna, hogy ilyen messziről ís van fórumozónk!. Üdvözletünket küldjük Ausztráliába! :-)

mazda-auto.hu | 2012-07-30 08:25 Atis256 részére

1.A gyári DPF szűrő élettartamának például biztosan nem tett jót, hogy két olajcsere között 25000 km-t mentek az autóval. ( és később is többször túlcsúsztak a 20000-ren). Akár ez is okozhatta a későbbi végleges eltömődést. Persze az sem biztos, hogy eltömődés miatt cserélték a szűrőt. 2.A befecskendezés "minősége" viszonylag jól feltérképezhető egy Mazda IDS diagnosztikával. Nincs tapasztalatunk utángyártott DPF szűrőkkel.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó